جستجو در سایت

باغ های کوکنهوف

logo

باغ های کوکنهوف (Keukenhof Gardens)

باغ های کوکنهوف زیبا و باشکوه کوکنهوف در نزدیکی آمستردام هلند، بهشتی زمینی را به نمایش می‌گذارند. این باغ‌ها جزو معروف‌ترین و بزرگ‌ترین باغ‌های گل جهان به شمار می‌روند.

کوکنهوف (به هلندی: Keukenhof) یا باغ اروپا، یکی از پارک‌های دیدنی کشور هلند در نزدیک شهرهای لیسه و لایدن است که هر ساله با آغاز بهار (در اول فرودین) به مدت ۲ ماه بازگشایی می‌شود.

معمولاً از ۲۲ مارس تا ۲۰ مه این مجموعه باز است و در آن هزاران لاله رنگی از انواع مختلف به نمایش در می‌آید. در این دوماه حدود ۷۰۰ هزار نفر از این باغ بازدید می‌کنند.

هر سال ۷ میلیون پیاز لاله در محوطه‌ای به وسعت ۳۲ هکتار کاشته می‌شوند که پس از شکفتن گل‌ها این پارک منظره‌ای بدیع را می‌یابد.

قلعه کوکنهوف

قلعه کوکنهوف در سال ۱۶۴۱ ساخته شده و مساحتی بیش از ۲۰۰ هکتار را در بر می‌گرفت.

در سال ۱۸۵۷ معمارانی باغ‌های قلعه را مجدداً طراحی کردند.

در سال ۱۹۴۹ گروهی از ۲۰ صادر کننده پیاز گل، به این فکر رسیدند که این ملک را به عنوان یک نمایشگاه دائمی برای پیاز گل‌های بهاره استفاده کنند.

باغ های کوکنهوف برای اولین بار در سال ۱۹۵۰ دروازه‌هایشان را به روی عموم مردم بازگشایی کرده و به سرعت شاهد موفقیت روز افزون شدند.

در همان سال اول جمعیتی حدود ۲۳۶,۰۰۰ نفر از آنجا بازدید کردند.

باغ های کوکنهوف یکی از پر بازدیدترین مکان‌ها در جهان هستند. در حدود ۲ ماه، بیش از یک میلیون نفر از کوکنهوف بازدید می‌کنند.

باغ گل کوکنهوف یک نمایشگاه منحصر به فرد بهاره از پیاز گل، گل و گیاهان مختلف هلندی است.

با ۳۲ هکتار و ۱۵ کیلومتر مسیر پیاده روی، این پارک زیبای بهاره، نمایشی از گل‌های فریبنده، باغ‌ها، آثار هنری، رستوران‌ها، گردش‌های قایقی و سرگرمی‌های برای کودکان را برای بازدید کنندگان فراهم می‌کند.

نکات مهم درباره باغ های کوکنهوف

دسترسی به اینجا از طریق سیستم حمل و نقل عمومی بسیار راحت خواهد بود. می‌توانید با اتوبوس‌های ویژه‌ای که برای کوکنهوف در نظر گرفته شده‌اند به باغ‌ها برسید.

اگر چه این باغ‌ها به مدت دو ماه باز هستند اما ممکن است تمام گل‌ها در حالت شکوفایی نباشند.

در نتیجه بهتر است زمان مناسبی را برای بازدید انتخاب کنید.

بهترین زمان بازید از این باغ شگفت انگیز ۳۲ هکتاری در تعطیلات نوروز است چرا که با وجود طرفداران بسیار، تنها ۸ هفته در بهار هر سال امکان بازدید از این باغ مهیاست.

با نگاهی به پیشینه باغ های کوکنهوف متوجه می‌شویم کوکنهوف از قرن ۱۵ میلادی به عنوان باغی برای تهیه سبزیجات و مواد غذایی مورد نیاز قلعه تیلینگن (Teylingen) مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

یکی دیگر از فضاهای دیدنی کوکنهوف نمایشگاه گل آن است. از آنجایی که تمام گل‌های کوکنهوف در فضای باز کاشته نمی‌شوند، نمایشگاه سرپوشیده‌ای هم برای نمایش مجموعه‌ای از گلهایی مثل ارکیده و لیلیوم(سوسن)، آنتوریوم  و… در نظر گرفته می‌شود.

گل‌های این نمایشگاه هر هفته تعویض می‌شوند.همچنین در داخل فضای باغ، دریاچه، نهر، آسیاب و… فضاهای زیبا و دل انگیزی را ایجاد می‌کنند.

کوکنهوف یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گذراندن یک روز بهاری در فضای باز است؛ این فرصت را از دست ندهید و برای اخذ ویزای هلند با ما در تماس باشید.

خصوصیات منحصر به فرد باغ‌های کوکنهوف

  • برندهی جایزه‌ای به عنوان پرجاذبه‌ترین منطقهی اروپا
  • دیدار ۴۴ میلیون نفر در طی ۶۰ سال اخیر
  • بزرگترین باغ گل دنیا
  • دارا بودن ۲۵۰۰ درخت در ۸۷ گونهٔ متفاوت
  • کاشت ۷ میلیون گل با دست در آن
  • پرنگاره‌ترین منطقه دنیا برای عکاسی
  • ۳۲ هکتار وسعت دارد و در آن ۴٫۵ میلیون گل لاله در ۱۰۰ گونه وجود دارد.
  • طراحی ۱۵ کیلومتر مسیر پیاده‌روی در آن
  • بزرگترین باغ مجسمه در هلند
  • بی‌همتایی و یگانگی کوکنهوف در دنیا

برای سفر به کشور هلند و دریافت ویزای هلند با آژانس سبزینه تماس حاصل نمایید.

منبع: keukenhof.nl/en

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان