جستجو در سایت

پراگ و ساعت نجومی

logo

میدان قدیمی شهر پراگ و ساعت نجومی

میدان قدیمی شهر پراگ، مرکز تاریخی پراگ، جایی است که می‌توانید میدان فوق‌العاده‌ی زیبای قدیمی شهر را پیدا کنید.  یکی از زیباترین قسمت های شهر دیدنی پراگ، میدان اولد تاون است.

در اینجا کلیسای Tyn و Clementinum، همراه با بسیاری از کلیساهای زیبای قدیمی، همچنین معماری‌های قدیمی باشکوه قرار دارد که قدمت آن‌ها به قرن ۱۱ میلادی می‌رسد.

محله‌ی یهودی‌ها، Josefov نیز در چند قدمی شمال این میدان قرار گرفته است.

از مهم‌ترین بخش‌های این میدان می‌توان به تالار شهر قدیمی (Staromestska radnice) اشاره کرد که ساعت نجومی شگفت‌انگیز در آن قرار دارد و قدمت آن به قرن ۱۵ میلادی بازمی‌گردد.

هر یک ساعت یک بار این ساعت فعال شده و چهره‌ی ۱۲ حواریون و یاران حضرت مسیح روی آن قرار دارد.

از دیگر قسمت‌های مهم سالن قدیمی شهر می‌توان به ورودی گوتیک آن اشاره کرد که شما را به شکوه و آثار هنری داخل سالن هدایت می‌کند.

این کلیسا به همراه یک زندان قدیمی در سال ۱۳۸۱ ساخته شده است.

ساعت نجومی پراگ

ساعت نجومی پراگ ساعت سومین ساعت نجومی قدیمی جهان است و قدیمی‌ترین ساعت از این دست است که هنوز کار می‌کند. این ساعت در سال ۱۴۱۰ میلادی ساخته شد.

از درگاه بالای ساعت شمایل دوازده تن از حواریون بیرون می‌آیند.

چهار مجسمهٔ کنار ساعت هم نماد چهار ویژگی ناپسند به ترتیب از چپ به راست اولی غرور است، دومی خساست، سومی مرگ و چهارمی خوش‌گذرانی می‌باشد.

در زیر این چهار تندیس چهار شمایل دیگر مربوط به یک تاریخ‌نگار، یک فرشته، یک ستاره‌شناس و یک فیلسوف وجودد دارد. صفحهٔ نجومی ساعت در واقع یک اسطرلاب مکانیکی است.

 

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان