جستجو در سایت

امارات

logo

معرفی امارات

امارات در واژگان عربی به معنای شیخ نشین می باشد و عبارت امارات متحده عربی به معنی شیخ نشینان متحد عربی می باشد. امارات متحده عربی کشوری در کنار خلیج فارس است که از مجموعه ی اتحاد ۷ شیخ ‌نشین در سال ۱۹۷۱ تشکیل شد و علت نامگذاری هم به همین منظور می باشد.

امارات متحده عربی

موقعیت جغرافیایی امارات

امارات کشوری است در جنوب غربی قاره آسیا و در ناحیه شرقی شبه جزیره عربستان واقع گردیده. این کشور از شرق با عمان و از جنوب با عربستان سعودی مرز زمینی دارد. امارات متحده عربی با قطر و ایران هم از طریق آب‌های خلیج فارس همسایه است. هفت شیخ نشین امارات شامل ابوظبی، دبی، شارجه، راس الخیمه، فجیره، ام القوین و عجمان است. ابوظبی بزرگترین و دومین شیخ نشین دبی می باشد. بخش عظیمی از این سرزمین را صحرا تشکیل داده و دو رشته کوه در این کشور وجود دارد. سواحل این کشور که اکثریت جمعیت کشور در آن ساکن هستند، غالبا پوشیده از نمکزار می باشد. از جمله ارتفاعات مهم در امارات متحده عربی شامل کوه های هاجر در شبه جزیره مونسدام می باشد. بلندترین ارتفاع امارات، قله الحجر با بلندی 1189 متر شناخته می شود. در این کشور هیچ نهری که در طول سال جاری باشد وجود ندارد.

کشور امارات متحده عربی

آب و هوای امارات

امارات متحده عربی آب و هوای گرمسیری دارد، تابستان ها هوا داغ و مرطوب و زمستان ها معتدل می باشد. در طول سال بارندگی بسیار کم می باشد و عمده بارش در فصل زمستان دیده می شود. در پایان زمستان و نیز در طول زمستان احتمال وقوع شن معمول است. اسمان دبی در تمام سال آفتابی است و هوا عمدتا گرم می باشد و در تابستان تا 48 درجه سانتی گراد می رسد و در زمستان نیز درجه حرارت به 10 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

امارات

فرهنگ و آداب و رسوم امارات

شکار با شاهین، شعر و رقص و پایکوپی سنتی و ملی، مسابقه های زیبا شتر سواری، عروسی های طولانی و تجملاتی و دیگر سنت ها همگی مواردی هستند که نمایانگر یک جامعه اصیل عرب هستند. امروزه دبی به یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین مقصد گردشگری در جهان می باشد و سالانه گردشگران بسیار زیادی را به سمت خود جذب می نماید. کشور امارات  با توجه به اینکه کشوری مدرن و امروزی است با این حال همچنان پایبند به سنت هستند.

زبان رسمی، دین و مذهب در امارات

مذهب و دین رسمی کشور امارات متحده عربی اسلام می باشد که در سطح وسیع و کاملا رسمی اجرا می شود و همچنین مردم دبی به ایمان، احسان، نماز، روزه، زیارت مکه معتقد هستنخد و عمل می نمایند. زبان رسمی در این کشور عربی و انگلیسی می باشد و دیگر زبان های رایج فارسی، اردو و هندی می باشد.

سفر به امارات متحده عربی

پایتخت امارات

ابوظبی پایتخت کشور امارات متحده عربی می باشد. این شهر در سال 2009 با پیشی گرفتن از نیویورک و پاریس به عنوان دومین شهر گران برای مسافران اعلام گشت. و در سال 2008 به عنوان پنجمین شهر گران در جهان معرفی شد.

شهرهای مهم امارات

امارات متحده عربی یکی از زیباترین و با امنیت ترین کشورهای جهان می باشد، شهرهای مهم امارات عبارتند از: ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، ام القوین، راس الخیمه، فجیره

شهرهای مهم امارات

جمعیت امارات

جمعیت کشور امارات نزدیک 9،4 میلیون نفر رسیده است. طبق این گزارش 69 درصد جمعیت را مردان و 31 درصد جمعیت را زنان تشکیل داده اند.

واحد پول امارات

واحد پول کشور امارات درهم می باشد که با نام تجاری DHs ، AED و یا DH   شناخته می شود. پول خرد امارات فلس بوده و هر 100 فلس برابر با یک درهم می باشد.

سفر به امارات

کشور امارات که حدود یک قرن پیش چیزی جز شن های ساحلی و قلعه های فرو ریخته نبوده امروزه به یکی از مدرن ترین و بروزترین کشورهای دنیا تبدیل شده، کشوری نفت خیز و ثروتمند که لوکس ترین هتل ها با معماری های بی نظیر در این کشور به وفور دیده می شود. بلندترین ساختمان در جهان متعلق به این کشور می باشد و جزیره ای به شکل نخل که به مکانی برای افراد ثروتمند جهان تبدیل شده است. این کشور از 7 امارت امیر نشین متشکل شده اما دو امارت دبی و ابوظبی بیشترین توجه گردشگران را به خود جذب می نماید.

سفر به امارات
این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 4.00   از   5/00   از تعداد   15   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان