جستجو در سایت

اتریش

logo

معرفی اتریش

کشور اتریش در زبان آلمالی به معنای مشرق زمین می باشد و به زمین هایی که در شرق رودخانه دانوب واقع گشته اطلاق می شود. کوهستان های آلپ بیشتر سطح کشور اتریش را پوشانده است. از این رو در طول روز بادی خنک و مرطوب از غرب می وزد. اسکی آلپاین از ورزش های اول این کشور می باشد و موسیقی جزئی از زندگی مردم می باشد. کشور اتریش پایتخت موسیقی شناخته می شود و بزرگانی از قبیل هایدن شوئنبرگ و موتسارت نابغهی موسیقی در این کشور زندگی می کردند. جالب توجه است که سرود ملی کشور اتریش از روی آهنگی از موتسارت ساخته شده است.

 

جهت کسب اطلاعات درباره وقت سفارت اتریش کلیک نمائید

جهت کسب اطلاعات درباره ویزای اتریش Vfs کلیک نمائید

 

کشور اتریش

موقعیت جغرافیایی کشور

کشور اتریش واقع درنیمکره شمالی و نیمکره شرقی در مرکز اروپا دارای مرز مشترک با 8 کشور می باشد که بیشترین مرز مشترک را بین کشورهای اروپایی دارد. اتریش مساحتی برابر با 83857 کیلومتر مربع است. همسایگان این کشور در شمال چک و آلمان و در ناحیه جنوبی استالیا و اسلونی و در جنوب مجارستان و اسلواکی در شرق و سوئیس و لیختن اشتاین در نواحی غرب همسایگان این کشور هستند.

آب و هوای کشور

یکی از دلایل شهرت کشور اتریش وجود رشته کوه های آلپ و دانوب می باشد. کشور اتریش واقع در منطقه ای معتدل و در فصل زمستان دارای آب و هوای سرد و تابستان هایی با آب و هوای ملایم همراه با بارندگی دارد. فضای این کشور پوشیده شده از طبیعت  زیبا و سرسبز است. در دامنه کوه های آلپ تابستان های کوتاه و زمستان هایی بلند دارد. در مناطق گرانیت و در اطراف دریاچه نوی زیدلر دارای آب و هوای مدیترانه ای است که حدود 600 میلیمتر در سال بارندگی دارد که این میزان در ارتفاعات آلپ حدود 2000 میلیمتر در سال است. سه چهارم اتریش را کوهستان و یک چهارم آن را سرزمین های مسطح و هموار تشکیل می دهند، اتریش دارای 5 ناحیه کوهستانی می باشد.

سفر به اتریش

فرهنگ و آداب و رسوم کشور

اتریش کشوری دارای تمدن طولانی همراه با فرهنگی بسیار غنی می باشد. در گذشته به دلیل موقعیت جغرافیایی علاوه بر اینکه مرکز بازرگانی بوده، محل تلاقی اقوام و فرهنگ گوناگون مردم اروپا بوده است. به سبب مذهب کاتولیک رایج در این کشور جشن های مذهبی زیادی در سطح کشور برگزار می گردد. دیگر جشن های جنبه ی محلی دارد و از عقاید و آداب و رسوم در دوران قبل گرفته شده است. در طی این جشن ها و مراسم ها مردم لباس محلی به تن می کنند و با اجرای نمایش تاریخ گذشته را به تصویر می کشند.

زبان رسمی، دین و مذهب در اتریش

زبان رسمی در کشور اتریش آلمانی می باشد و مردم به دو گویش اصلی بایرنی و آلمانی کشور اتریش صحبت می کنند. زبان دوم مردم این کشور زبان انگلیسی می باشد. مذهب کاتولیک از دین مسیحیت در این کشور غالب است. انتخاب مذهب در این کشور کاملا اختیاری و آزادانه می باشد و هرکس می تواند مذهب خود را داشته و یا حتی هیچ مذهبی نداشته باشد.

شهرهای مهم اتریش

پایتخت اتریش

وین پایتخت اتریش که طی دهمین سال متوالی لقب بهترین شهر برای زندگی را کسب کرده است. کیفیت زندگی بر اساس معیارهای ثبات داخلی، میزان جرایم، اجرای قوانین و قانونمندی، روابط با سایر کشورها، آزادی های شخصی، سطح آموزش، مسکن، امکانات تفریحی، حمل و نقل عمومی مشخص می گردد که وین با در نظر گرفتن تمامی این استاندارد ها لقب بهترین شهر را کسب نموده است. رودخانه دانوب از وین می گذرد و پایتخت اتریش یک ترکیب منحصر به فرد از سنت های باشکوه و معماری بی نظیر و خیره کننده می باشد. وین به دارا بودن رویدادهای فرهنگی متنوع و کنسرت های کلاسیک، معماری باشکوه، کافه ها و رستوران های دنج شهرت دارد.

شهرهای مهم اتریش

در کشور اتریش شهرهای بزرگ شناخته شده ای نظیر وین، زالسبورگ وجود دارد و همچنین این کشور از شهرهای کوچکتری هم متشکل می شود که مهم ترین های آن ها عبارتند از :

وین، اینسبورگ، گراتس، سالزبورگ، لیتس، کلاگن فورت، ولس یا ولز، آیزن اشتات، لئوبن، هال اشتات، زانکت پولتن، الپباخ، دورن اشتاین.

شهرهای کشور اتریش

جمعیت اتریش

جمعیت اتریش حدود 8،859،992  نفر  برآورد شده که از این تعداد حدود 84 درصد از جمعیت را اتریشی ها و 16 درصد را مابقی ملیت ها تشکیل می دهند.

واحد پول اتریش

واحد رسمی پول کشور اتریش یورو می باشد که در زبان آلمانی و انگلیسی EURO و با نماد € شناخته می شود. که تلفظ آن در زبان آلمانی اویرو خوانده می شود. هر یورو برابر با 100 سنت می باشد.

پایتخت اتریش

سفر به اتریش

اتریش چهارمین کشور امن جهان محسوب می گردد به همین جهت مسافران با خیال آسوده و در امنیت کامل می توانند در سطح شهرها تردد کنند. این کشور دارای سیستم حمل و نقل سریع می باشد که گردشگران می توانند در همه جای کشور به راحتی به گشت و گذار بپردازند و در آخر طبیعت بکر و زیبای اتریش  برای کسانی که دنبال سفری آرامش بخش و به دور از شلوغی های شهری هستند بسیار ایده آل می باشد، و همچنین مناطق کوهستانی بهترین مکان برای دوستداران ورزش اسکی می باشد.

 

سفر به کشور اتریش

 

چگونه ویزای اتریش بگیریم؟

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 5.00   از   5/00   از تعداد   1   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان