جستجو در سایت

چین

logo

معرفی چین

کشور چین واقع در شرق آسیا و از لحاظ وسعت بعد از روسیه به عنوان بزرگترین کشور جهان شناخته می شود. چین یکی از کهن ترین کشورهای جهان با جمعیت حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون نفر و مردمانی، یکی از کشورهایی است که از تمام نقاط جهان برای سرمایه گذاری و کارنیروهایی را به خود جذب نموده است.

چین

موقعیت جغرافیایی چین

چین از لحاظ موقعیت جغرافیایی در شرق آسیا واقع گردیده است و با کشورهای روسیه، مغولستان، قرقیزستان، تاجیکستان، نتال، بوتان، ویتنام، کره شمالی دارای مرز زمینی می باشد. از سمت شرق و جنوب با دریای چین شرقی، دریای زرد و دیگر آبهای آزاد احاطه شده است.

آب و هوای کشور چین

چین به دلیل وسعت و پهناوری آب و هوای متنوعی دارد، نواحی جنوبی دارای آب و هوای گرمسیری و بارانی و نواحی شمالی آب و هوای سرد و برفی دارد. یکی از مشخصه های چین باران های موسمی می باشد. کشور چین دستخوش بلاهای طبیعی بسیاری از جمله طوفان، سونامی، زلزله و خشکسالی در طی سالیان شده است که کشور چین در سال های اخیر تمهیداتی را در مورد پیشگیری و جبران در نظر گرفته است.

فرهنگ و آداب و رسوم چین

فرهنگ چین با بیش از پنج هزار سال قدمت از جمله اولین تمدن های باستان می باشد. در حال حاضر فرهنگ چین تلفیقی از سنت و فرهنگ قدیمی چینی و سبک غربی می باشد. نکته ی جالب مد و پوشش لباسی مردم چین است که 100 سال قدمت دارد. در چین باستان طبقات اجتماعی مختلف پوشش متفاوتی داشتند، لباس امپراطوری از ابریشم و معمولا به رنگ زرد بوده است و همچنین نوع تزئین لباس بیانگر طبقه اجتماعی بوده به عنوان مثال طول دامن و عرض آستین ها در طبقات مختلف متغیربوده است. مردم چین آداب و رسوم خاص و ویژه ای دارند که برخی از این آداب و رفتارها به چشم گردشگران بسیار عجیب می آید، به طور مثال مردم چین هر موجود زنده ای را به عنوان غذا می خورند. یا مورد جالب دیگر باز بودن پشت شلوار کودکان 2-3 سال به منظور اینکه هر کجا و هر زمان که احساس نیاز کردند دسشویی کنند!  چینی ها در چشن ها و مراسم های شادی خود نودل های بلند به جای کیک سرو می کنند که میزان بلندی و سفتی رشته ها مستقیما به پر باری زندگی و بلندی آن مرتبط می دانند. قطارهای تندرو با سرعت بالای 350 کیلومتر در ساعت از جالب های کشور چین است. مردم چین حتی در مورد جشن تولد هم اعتقادات خاصی دارند هر  سال یکبار جشن تولد می گیرند و در برخی سن ها اصلا جشن تولد نمی گیرند زیرا بد یمن می دانند. شهرهای ارواح که در مجموع حدودا شصت میلیون خانه خالی از سکنه را شامل می شود، این در صورتی است که سی میلیون از مردم این کشور در قار و یا خانه های بسیار کوچک زندگی می کنند. یکی از معروف ترین شهر های ارواح در چین، اوردوز می باشد.

کشور چین

زبان رسمی ، دین و مذهب چین

زبان رسمی مردم چین که حدود دو سوم مردم چین صحبت می کنند زبان ماندارین می باشد. گویش این زبان برگرفته از گویش پکنی می باشد که زبان ارتباطی میان گروه های مختلف زبانی است. در چین بیش از 230 زبان دیگر وجود دارد. چند مورد از مهم ترین این زبان ها شامل زبان ( وو، یوئه، مین شیانگ و هاکا ) می باشد. چین در طول تاریخ تحت تاثیر مکاتب و مذهب های مختلفی بوده است. اما به طور کلی سه مکتب اصلی شامل کنفوسیوس گرایی، بودایی، تائویی می باشد که هر یک به نوبه خود تاثیری بر شکل گیری فرهنگ چین داشته است.

پایتخت کشور چین

پکن یکی پرجمعیت ترین شهر های چین و پایتخت کشور چین می باشد. پکن مرکز سیاسی، آموزشی و فرهنگی کشور چین می باشد و بعد شانگهای دومین شهر پر جمعیت است. فرودگاه پکن دومین فرودگاه پر تردد جهان می باشد.

شهر های مهم چین

چین به سبب گستردگی و وسعت زیاد و تنوع آب و هوایی سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می کند. در زیر به معرفی مهم ترین کشورهای چین می پرازیم :

شهر پکن، شهر شانگهای، شهر گوانجو، شهر تیانجین، شهر شنژن، شهر دونگ گوان، شهر هنگ کنگ، شهر چنگدو

جمعیت چین

کشور چین با مساحت 9.5 میلیون کیلومتر مربع و با جمعیت یک میلیاردو 400 میلیون نفر حدود بیست درصد جمعیت کل جهان را در بر گرفته است و از پر جمعیت ترین کشور های جهان می باشد.

واحد پول چین

واحد پول کشور چین یوان با نام اختصاری CNYو نشان元شناخته می شود. یوان با نام رنمینبی (RMB) به عنوان پول رسمی کشور چین است. در هنگ کونگ و ماکائو دلار هونگ کونگ  و Pataca  پول مورد استفاده است. واحد پایه رنمینبی، یوان که با علامت اختصاری¥شناخته می شود.

سفر به چین

به دلیل وسعت و تنوع جاذبه های گردشگری در چین طیف گسترده ای از انواع گردشگران با هر نوع سلیقه را به خود جذب می نماید. جاذبه های گردشگری در چین به دلیل تنوع و تعداد بالا سبب می شود که این کشور ارزش چندین مرتبه سفر کردن را داشته باشد.آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم این کشور سرشار از شگفتی است. با قدم زدن در هر نقطه این کشور شاهد عجایب بسیار زیادی خواهید بود و سفری متفاوت را تجربه خواهد کرد.

سفر به کشور چین
این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 5.00   از   5/00   از تعداد   1   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان