جستجو در سایت

سانتورینی جزیره فوق العاده واقع در یونان

logo

 سانتورینی کجاست؟

سانتورینی واقع Santorini  یونانی جزیره ای در جنوب دریای آژین است که حدود 200 کیلومتر (120 مایل) جنوب شرقی سرزمین اصلی یونان.این جزیره بزرگترین جزیره آتشفشانی جهان است

این جزیره ی در  سال 2011  جمعیتی در حدود  15،550 داشته است.مناطق سانتورینی شامل جزایر ساکن Santorini و Therasia و جزایر غیرقانونی Nea Kameni، Palaia Kameni، Aspronisi و Christiana است.

مساحت کل زمین 90،623 کیلومتر مربع (34990 کیلومتر مربع) است . سانتورینی بخشی از منطقه منطقه Thira است.

سانتورینی اساسا از یک فوران آتشفشانی به وجود آمده است. که اولین ساکنین در یک جزیره را نابود کرد، و بعد ها این جزیره  فعلی را ایجاد کرده است.

یک مرجان مرکزی، حاشیه ای مستطیلی که حدود 12 تا 7 کیلومتر با ارتفاع 300 متر و صخره های شیب دار در سه طرف جزیره احاطه شده است.

جزیره اصلی به سمت دریای اژه به سمت پایین حرکت میکند.

تالاب در دو محل، در شمال غربی و جنوب غربی به دریا وصل شده است. عمق caldera، در 400m همچنین بندر ماهیگیر در Vlychada، در ساحل جنوب غربی وجود دارد. بندر اصلی این جزیره Athinios است.

این مرکز فعال ترین آتشفشانی در قوس آتشفشان جنوب دریای جنوبی است، گرچه آنچه که امروز باقی می ماند، عمدتا پر از آب است. قوس آتشفشان حدود 500 کیلومتر (310 مایل) طول و 20 تا 40 کیلومتر (12 تا 25 مایل) می باشد

این منطقه ابتدا حدود 3-4 میلیون سال پیش به صورت آتشفشانی فعالیت می کرد، هرچند آتشفشانی در حدود 2 میلیون سال پیش با اکستروژن گدازه های دیسیتی از طرف دریچه های آکوستی شروع شده است.

جزیره  سانتورینی جزو بزرگترین فوران های آتشفشانی در تاریخ ثبت شده است که حدود 3600 سال پیش در ارتفاع تمدن مینو رخ داد.

سانتورینی توسط امپراتوری لاتین در قرن سیزدهم نامگذاری شده است و اشاره به سنت ایرنه، از نام کلیسای قدیمی در روستای پریسا است نام سانتورینی نامی از نام سانتا ایرینی است.

صنعت اصلی سانتورینی گردشگری است. دو منبع اصلی ثروت در سانتورینی عبارتند از کشاورزی و گردشگری. در سال های اخیر، سانتورینی یکی از زیباترین جزایر جهان شناخته شده است در سال 2015 جایزه منتخب مسافرین و گردشگران را دریافت نمود.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان