جستجو در سایت

جاذبه های گردشگری بوداپست

logo

معرفی بهترین جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بوداپست

بوداپست بزرگ ترین شهر مجارستان و همچنین پایتخت این کشور می باشد. رود دانوب از میان این شهر می گذرد و این شهر را به دو بخش بودا و پست تقسیم می کند. بخش غربی رود دانوب بودا و بخش شرقی تحت عنوان پست شناخته می شود. بوداپست اماکن زیبا و تاریخی فراوانی دارد که در ادامه به معرفی بهترین و زیباترین جاذبه های گردشگری بوداپست می پردازیم.

 

جهت کسب اطلاعات درباره اخذ ویزای مجارستان کلیک نمایید

 

دیدنی های بوداپست

 

حمام های آب گرم سیچینی (Szechenyi Thermal Baths)

شهر بوداپست مملو از حمام های آب گرم و درمانی فراوان می باشد و لقب شهر آب گرم را به خود اختصاص داده است. همچنین در این شهر حمام های سنتی زیادی وجود دارد که از مشهورترین آن ها می توان به حمام های سیچینی است. یکی از دلایل شهرت این مجموعه معماری بی نظیر و فوق العاده زیبای آن می باشد. دو حمام درمانی و روباز که ساختمان هایی با سبک نئو باروک و نئو رنساس اطراف آن را پوشانده از جذاب ترین بخش های سیچینی به شمار می رود.

آدرس : Széchenyi Thermal Baths, Állatkerti krt. 9-11, Budapest, Hungary

استخر آب گرم سیچینی

پل زنجیر (Chain Bridge)

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بوداپست پل زنجیر می باشد.  این پل زیبا اتصال دهنده دو بخش بودا و پست است و یکی از نمادهای این شهر محسوب می شود. پل زنجیر علاوه بر معماری زیبا و شگفت انگیزش از اهمیت تاریخی فراوانی برخوردار است. امکان قدم زدن در قسمت پیاده روی این پل همراه با چشم انداز بی نظیر رود دانوب و لذت تماشای دو بخش این شهر فراهم می باشد.

آدرس : Széchenyi Lánchíd, Budapest, Hungary

پل زنجیر بوداپست

کلیسای باسیلیکا سن استفان (St Stephen's Basilica)

کلیسای باسیلیکا با ارتفاع 96 متر بلندترین ساختمان در بوداپست محسوب می گردد و از تمام سطح شهر به راحتی قابل رویت می باشد. این کلیسا در امتداد ساختمان پارلمان واقع گردیده است و سبک معماری آن نئو کلاسیک می باشد و در سال 1905 ساخت این بنا به پایان رسید. گنبد مرکزی این کلیسا چشم اندازی باز به کل شهر دارد. این کلیسا زیبا و باشکوه تبدیل به نماد شهر بوداپست گردیده و گردشگران بی شماری را به خود جذب می نماید.

آدرس : St Stephen’s Basilica, Szent István tér 1, Budapest, Hungary

کلیسای باسیلیکا سن استفان

ساختمان پارلمان و مجلس مجارستان (Hungarian Parliament Building)

ساختمان پارلمان یکی از جاذبه های این کشور محسوب می گردد که در سال 1902 تاسیس شد و رتبه سوم در میان ساختمان های پارلمان بزرگ در جهان را به خود اختصاص داده داده است. این ساختمان باشکوه و زیبا با معماری سبک گوتیک در مجاورت رود دانوب قرار گرفته است، به همین سبب این ساختمان از حیث سیاسی و معماری بسیار حائز اهمیت می باشد و یکی از پربازدیدترین اماکن بوداپست به شمار می رود و به سبب درجه اهمیت این مکان بازدید از داخل و محوطه ساختمان همراه با توضیحات در مورد آن فراهم می باشد.

آدرس : Hungarian Parliament Building, Kossuth Lajos tér 1-3, Budapest, Hungary

ساختمان پارلمان مجارستان

قلعه فیشرمن یا ارگ ماهیگیر (Fishermans Bastion)

در نواحی غربی بوداپست، قلعه فیشرمن (باستیون فیشرمن) با چشم انداز بی نظیر به رود دانوب و ساختمان پارلمان واقع گردیده است. معماری این بنا به سبک نئو گوتیک و نئو رمانسک در سال 1902 بنا نهاده شده است. این قلعه زیبا به مکانی جذاب برای گردشگران مبدل شده است. این بنا به دلیل صنف ماهیگیرانی که در گذشته مسئولیت حفاظت از این قسمت از دیوارهای شهر را در قرون وسطی به عهده داشتند به این اسم نامگذاری شده است. هفت برج این قلعه در واقع نماد هفت قبیله ای که به استقرار مجاری ها در حوضه کارپات کمک کردند.

آدرس : Fisherman’s Bastion, Szentháromság tér, Budapest, Hungary

قلعه فیشرمن (ارگ ماهیگیران)

خانه ی اپرای مجارستان (Hungarian State Opera House)

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مجارستان ساختمان اپرای مجارستان می باشد و از زیباترین ساختمان های اپرا در جهان محسوب می شود. این مکان تاریخی زیبا هرساله میزبان گردشگران و بازدیدکنندگان فراوانی است و علاوه بر این از زمان تاسیس تا به امروز میزبان اپراهای معتبر جهانی و اجراهای نمایشی باله و کنسرت های فراوانی بوده است.

آدرس : Hungarian State Opera House, Andrássy út 22, Budapest, Hungary

خانه اپرای مجارستان

قلعه بودا (Buda Castle)

قلعه تاریخی و زیبای بودا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردیده است و سال ها محل اقامت پادشاهان مجارستان بوده و تحت عنوان قصر سلطنتی هم شناخته می شود. این مکان تاریخی در قرن سیزدهم بنا نهاده شده و یکی از اماکن پر بازدید این شهر محسوب می شود. قلعه بودا چندین مرتبه مورد بازسازی قرار گرفته و قسمت هایی به آن اضافه گردیده است به همین جهت معماری این قلعه ترکیبی از معماری قرون وسطایی، نئو کلاسیک، باروک و سبک مدرن می باشد. بخش پست دارای چشم انداز بی نظیری از این قلعه می باشد. یک موزه هنری به همراه گالری ملی مجارستان در این مکان دایر می باشد و همچنین آثار هنرمندان بسیاری در این قلعه به نمایش گذاشته شده است.

آدرس : Buda Castle, Szent György tér 2, Budapest, Hungary

قلعه بودا

میدان قهرمانان (Heroes Square)

میدان قهرمانان از معروف ترین میادین شهر بوداپست محسوب می گردد و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. دو موزه معروف این شهر با عنوان موزه هنرهای زیبا و تالار هنر در اطراف این میدان واقع گردیده است. میدان قهرمانان از معروف ترین جاذبه های این شهر محسوب می شود.

آدرس : Hősök tere, Budapest, Hungary

میدان قهرمانان

جزیره مارگارت (Margaret Island)

جزیره مارگارت در قسمت میانی دانوب قرار گرفته است. این جزیره دارای 2.5 کیلومتر طول و مجموعه ای از پارک ها و امکانات تفریحی را شامل می شود. در این ناحیه مراکزی قرار گرفته است که ماشین های سبک برای گشت زنی در اطراف جزیره اجاره می دهند. همچنین دورتادور جزیره مسیری برای پیاده روی فراهم گردیده است. در این جزیره چند ویرانه قرون وسطی و محل کوچکی برای مراقبت از پرندگان زخمی وجود دارد.

جزیره مارگارت

نمایشگاه نامرئی (Invisible Exhibition)

نمایشگاه نامرئی نمایشگاهی است که به منظور درک بهتر زندگی روشن دلان بنا شده است. این نمایشگاه در تاریکی مطلق قرار گرفته و در هنگام ورود تمامی اشیا نورانی از بازدیدکنندگان گرفته می شود. در این نمایشگاه یک شخص نابینا، راهنمای افراد در تمامی مسیرها می باشد و تجربه های مختلفی از قبیل سوپرمارکت و بسیاری از اماکن شبیه سازی شده را فراهم می آورد و در نهایت در تاریکی با همراهی روشن دلان به صرف غذا می پردازید.

نمایشگاه نامرئی

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان