جستجو در سایت

همه جاذبه های دبی در یک نگاه | آنچه از سفر به دبی باید بدانیم

logo

همه جاذبه های دبی در یک نگاه

دبی یکی از شهرهای مهم امارات متحده عربی و یکی از هفت امارت امیر نشین امارت متحده عربی است. این شهر بعد از ابوظبی، بیشترین جمعیت را میان هفت امارت دارد.

برای اینکه خودتان از نزدیک کشف کنید این همه تعریف و تمجید از این شهر توریستی برای چیست و واقعیت را از کلیشه تشخیص دهید، باید به این شهر سفر کنید.

دبی، با معماری های بسیار زیبا و منحصربه فرد، خطوط هوایی فوق العاده، مناظر هنری زیبا و مدرن بیشتر شبیه شهر شانگهای است. برخلاف شایعه های موجود در مورد این شهر، دبی فرهنگ غنی دارد که بیشتر آن قابل لمس و دیدنی نیست. فرهنگ این شهر به عرب های بیابان نشین می رسد. مردم این منطقه، پیشینه غنی در داستان سرایی، شعر، موسیقی، رقص و شکار دارند. در ادامه همراه باشید با مهمترین جاذبه های دبی.

  •  مدینه جمیرا

مدینه جمیرا

مدینه جمیرا (در فارسی به معنی شهر زیبا) با مساحت بیش از ۴۰ هکتار، بزرگ‌ترین تفریحگاه مجلل در دبی، امارات متحده عربی است. طراحی این تفریحگاه با الهام از شهرهای سنتی مناطق عرب‌نشین بوده‌است. مالک مدینه جمیرا، شرکت جمیرا است که مالکیت تنها هتل ۷ ستاره جهان را نیز داراست. این تفریحگاه دارای دو هتل بوتیک به نام‌های «القصر» و «مینا السلام» است که بیش از ۴۰ رستوران لوکس و کلاس جهانی دارد. همچنین یک بازار به نام «سوق مدینه جمیرا» نیز در مدینه جمیرا قرار دارد. به گفته بسیاری، از لوکس‌ترین استراحت‌گاه‌های جهان است.

بازار مدینه جمیرا در دبی دارای آیتم‌های نشات گرفته از  از بازارهای سنتی و قدیمی است اما حسی از فضایی مدرن را القا می‌کند. بازار مسقف با معماری قدیمی، گاری‌های قدیمی، لباس‌های سنتی، سبک چینش و دکور فروشگاه‌ها اصلا شباهتی به مراکز خرید مدرن ندارد. همه چیز سنتی است و این فضای عجیب نوستالژیک از دیوارها و میز و صندلی‌ها گرفته تا سقف و کف همه از چوب تشکیل شده و ترکیب بندی عجیبی دارد.

  • دیرا سوکس

یکی از این بازارها که در قلب دبی قدیمی قرار گرفته است، بازارهای دیرا سوکس است. بازاری زیبا و پر زرق و برق که از طرفداران جواهرات و طلا گرفته تا علاقه مندان به ادویات معطر عربی می توانند کالای مورد نیاز خود را در آنجا پیدا کنند.

  • تور سافاری

تور سافاری

یکی از تفریحات دبی که برای همه مهیج و خاطره آفرین است ، تور سافاری از جاذبه های گردشگری دبی بشمار می آید و گشت و گذار با خودروهای سافاری یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های دبی می باشد که مردم این شهر نیز به آن علاقه زیادی دارند . این تور متنوع است و در کنار سافاری چیزهای دیگری را نیز تجربه خواهید کرد . بعد از یک ماشین‌سواری هیجان‌انگیز بر روی تپه‌های شنی و تماشای غروب زیبای صحرا ، شما تا شب در کمپ ساحلی استراحت خواهید کرد و در کنار بوفه شام ، از سرگرمی‌هایی همانند شترسواری ، اسکی روی شن ، موتورسواری در پیست شنی و نقاشی بر روی بدن با حنا لذت خواهید برد .

 

  • داو ورفیج (Dhow wharfage)

داو به کشتی های یک دکل عربی گفته می شود. در این مکان زیبا صدها کشتی در آب لنگر  زده اند و یکی از رویایی ترین و زیباترین مناظر این شهر را خلق کرده اند که گردشگران می توانند وقتی را برای تماشای این مکان دیدنی بگذارند.

  • غذاهای عربی

  • دبی دارای غذاهای خیابانی خوشمزه و ارزان قیمتی است، پیشنهاد می کنیم غذاهای خیابانی دبی را امتحان کنید.
  • رای این که هزینه ی خوراکتان کمتر شود در هتل های سطح پایین تر غذا بخورید.
  • گوشت خوک در دبی سرو نمی شود و تنها در برخی مناطق خاص برای توریستان خارجی از این گوشت استفاده می شود.
  • انواع غذاهای بین المللی و رستوران های فست فود زنجیره ای معروف دنیا در دبی موجود هستند.
  • اگر غذاهای دریایی را می پسندید می توانید انتخاب های خوبی در دبی داشته باشید.

کوشاری | Koshari

کوشاری نام یکی از محبوب ترین غذاهای عربی است که ریشه ی مصری دارد و در اغلب رستوران های مصر یافت می شود اما میتوان لذیذترین هایش را در دبی پیدا کرد.

ماده ی اصلی این غذا برنج و ماکارونی است. برنج با عدس و نخود مخلوط می شود و رویش ماکارونی که همراه با سس گوجه فرنگی و پیاز داغ فروان مخلوط شده ریخته می شود.

از طعم دهنده های کوشاری می توان به سرکه، نمک و فلفل اشاره نمود که مزه ای خاص و دوست داشتنی به این غذا می دهند.

 شاکشوکا | Shakshuka

شاکشوکا اصالتا متعلق به نواحی مدیترانه و ترکیه است. این غذا به سادگی و در زمان کم آماده می شود و نوعی املت به حساب می آید.

از مواد اصلی آن می توان به تخم مرغ، گوجه فرنگی، سیب زمینی، بادمجان و سیر اشاره کرد. در این املت از سبزیجاتی مانند جعفری هم به دلخواه استفاده می کنند.

در شاکشوکا به هیچ عنوان از گوشت استفاده نمی کنند و این غذا به عنوان یکی خوراکی مناسب برای گیاهخواران پیشنهاد می شود.

همه ی مواد باهم مخلوط و در تابه سرخ می شوند و در آخر تخم مرغ ها را رویشان می شکنند، اگر به دنبال خوراکی خوشمزه و ساده هستید شاکشوکاهای خوش طعمی در دبی پیدا می شود.

خوراک ماهی دودی مکرل | Smoked mackerel dip

اگر علاقمند به چشیدن غذایی دریایی هستید که بی نظیر و متفاوت باشد این غذا را به شما پیشنهاد می کنیم.

از مواد اصلی این غذا ماهی، خامه، پیاز و ترب کوهی است . البته برخی سبزیجات را هم به دلخواه به این مخلوط می افزایند.

تمامی مواد خوب پخته و باهم میکس می شوند، در نهایت مخلوط بدست آمده را در کاسه می ریزند و سرو می کنند. در کنار این خوراک نان هم قرار می دهند. خوراک ماهی دودی مکرل هم به عنوان میان وعده و هم وعده ی غذای اصلی استفاده می شود.

صبحانه ای به سبک امارات | Ryoog yerana

در دبی می توانید روز خود را با مزه کردن صبحانه ای لطیف، شیرین و خوش طعم آغاز کنید. به این منظور به شما ( Ryoog yerana ) را پیشنهاد می کنیم.

این غذا نوعی املت محسوب می شود اما طعمی شیرین و خاص دارد و طبیعتا تخم مرغ نقش اساسی را در آن بازی می کند.

اغلب این صبحانه در ظروف کم عمق به همراه نان سرو می شود و یکی از صبحانه های محبوب در دبی و امارات متحده ی عربی است.

شاورما | SHAWARMA

شاورما یا شاورم غذایی روسی است و به وفور در سنت پترزبورگ یافت می شود اما در دبی هم طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

این غذا در امارات متحده ی عربی با گوشت خوب کباب، و طعم دار شده پخته می شود. از گوشت گوساله، مرغ و ماهی در آن استفاده می شود و طعمی شبیه به کباب ترکی دارد. کباب ها همراه با گوجه فرنگی و سبزیجات در نانی به نام پیتا پیچیده می شود، جالب است بدانید این نان اصالتا مخصوص به لبنان است.

در نهایت لقمه ای بسیار لذیذ به نام شاورم تهیه می شود که در دبی بسیار محبوب و پر طرفدار می باشد.

گوشت شتر

در دبی گوشت شتر یکی از محبوب ترین خوراکی هاست. این گوشت را در میان وعده ها، غذای اصلی و حتی در پیتزاها هم می توانید پیدا کنید، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به دبی خوراکی های پخته شده با گوشت شتر را متابع با سلیقه امتحان کنید.

از مشهورترین خوراک های شتر در دبی شتر شکم پر است که غذایی گران قیمت هم به حساب می آید، در این غذا گوشت شتر خوب مزه دار شده و کباب می شود و سپس داخلش را با موادی مثل سبزیجات و ترشیجات پر می کنند.

اگر گوشت شتر را به عنوان کباب نمی پسندید می توانید پیتزاهایی که با این گوشت تهیه می شوند را بچشید.

  • مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید

مسجد شیخ زاید (نام کامل عربی: مسجد الشیخ زاید بن سلطان آل نهیان) مسجدی در شهر ابوظبی، کشور امارات است. این مسجد بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی سومین مسجد بزرگ جهان است و یکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی به شمار می‌آید.

نام این مسجد از شیخ زاید بن سلطان آل نهیان گرفته شده‌است که بنیان‌گذار و نخستین رئیس کشور امارات بوده و در همین مسجد دفن شده‌است

این مسجد در منطقه‌ای بزرگ میان دو پل «مصفح» و «مقطع» در مدخل جزیره أبوظبی قرار دارد

روزانه ده‌ها زن غربی از مسجد شیخ زاید آل نهیان ابوظبی به عنوان سومین مسجد بزرگ پس از حرمین شریفین، بازدید می‌کنند که با توجه به اینکه این مسجد به روی غیرمسلمانان باز است، آنها هم به احترام مکان معنوی مسلمانان با پوششهای اسلامی یعنی یک عبای بلند مشکی و پوشش سر وارد این مسجد می‌شوند.

تصنیف بزرگی مسجد از لحاظ عمرانی در شمار دهمین مسجد جهان اسلامی آمده است، ظرفیت مسجد ۴۰۹۶۰ هزار نفر نماز گذار در یک وقت می‌باشد. همچنین از معالم جاذبه‌ای مسجد وجود چهار مناره که أرتفاع هر مناره (۱۰۶) متر است، ودر چهار رکن از صحن خارجی مسجد قرار دارد و بر زیبایی مسجد افزوده‌است.

  • برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه یا برج دبی آسمان‌خراشی در شهر دبی امارات متحده عربی است. این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراشساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویه ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.

برج خلیفه در ابتدا با نام «برج دبی» شناخته می‌شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان، به «برج خلیفه» تغییر کرد.

برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، ۴۹ طبقه اداری، ۴ استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با ۱۶۰ اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است.

طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.

  • واحه ی العین

ممکن است فکر کنید گرمای سوزان سراب ایجاد کرده است، اما واحه ی العین به هیچ وجه یک خطای دید نیست. این یکی از چندین واحه ی شهر است و در مرکز آن واقع شده است و هشت ورودی در اطراف این محوطه ی ۳۰۰۰ هکتاری ایجاد شده است. داخل آن می توانید کنار پیاده رو ها زیر سایه ی تمام ۱۴۷۰۰۰ درخت نخل آن پرسه بزنید. تقریبا ۱۰۰ گونه ی مختلف خرما در این واحه وجود دارد که در میان سیستم آبیاری أفلاج، یک سیستم آبیاری ۳۰۰۰ ساله که توسط بومیان منطقه ابداع شده است، پراکنده شده اند. پس اجازه دهید تا صدای خش خش بزگ های نخل و شرشر آب های أفلاج ذهن شما را از شلوغی شهر منحرف کند. ورودی رایگان.

 

  • خانه شیخ سعید المکتوم

خانه شیخ سعید المکتوم

خانه شیخ سعید (به عربی: بیت الشیخ سعید آل مکتوم) یکی از مکان‌های تاریخی و جاذبه گردشگری شهر دبی ویکی از نقاط دیدنی امارات متحده عربی است که سالیانه تعدادی زیادی از گردشگران از مناطق داخل و خارج امارات به سویش می‌شتابند. این خانه محل سکونت حاکم پیشین دبی، شیخ سعید آل مکتوم بوده‌است

 

 

  • بستکیه

«محله قدیمی بستکیه» در مجاور موزه دبی در منطقه بر دبی و در خیابان فهیدی قرار دارد. خانه‌هایی با معماری قدیمی، کوچه‌های باریک و بادگیرهای مرتفع، نشان از نوع زندگی مردم در دبی قدیم دارند. این بادگیرها فقط جنبه تزئینی نداشته‌اند. از آنها برای خنک کردن منازل (قبل از بهره‌گیری از انرژی الکتریکی) استفاده می‌شده‌است. حکومت دبی اکنون در حال مرمت این محله می‌باشد تا از آن بعنوان یک دهکده توریستی استفاده نماید.

وسعت این محله در حدود ۳۸۰۰۰ هزار متر مربع می‌باشد و دارای تعداد ۵۲ خانه مسکونی قدیمی می‌باشد. خانه‌ها باسبک خاصی ساخته شده‌است.

محلهٔ بستکیه درکنار «خور (دبی)» و در جنوب غربی خور در بر دبی» قرار دارد. اما منطقهٔ «بر دیره» در مقابل محلهٔ بستکیه در سمت شمال خور واقع شده‌است. محلهٔ «بستکیه» در حدود ۳۰۰ متر در امتداد طول خور از مغرب رو به مشرق و ۲۰۰ متر عرض در عمق داخل شهر دبی ادامه یافته‌است. قسمت شمالی «محلهٔ بستکیه» در لب خور دبی قرار دارد.

  • برج العرب

یرج العرب

برج العرب نام هتلی در دبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند.

غالباً هتل برج العرب را «تنها هتل ۷ ستاره جهان» می‌نامند اما همیشه تعداد ستاره‌های آن مورد بحث بوده است.

هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.

این هتل به شکل حرف V می‌باشد که یک دکل به آن متصل شده‌است. در فضای بین بالها یا همان V شکل، یک atrium (فضای میان خانه) بوجود آمده که در جلوی آن خمیدگی دارد. در طی روز، کالبد و بدنهٔ سفید یک نور شیری و لطیفی را داخل هتل ایجاد می‌کند در حالیکه شیشه شفاف جلو، مقدار زیادی نور و روشنایی ایجاد می‌کند. در شب، هم بیرون و هم درون ساختمان توسط نورهای متغیر، روشن می‌شود.

حدوداً بالای ساختمان یک فرودگاه هلیکوپتر بی نظیر توسط یک پایه نصب شده‌است. این باند فرود هلیکوپتر چندین اتفاق مهم و قابل توجه را نشان داده‌است: گلف باز مشهور تیگر وودز(به انگلیسی: tiger woods) چندین توپ گلف را به خلیج فارس پرتاب کرد.

در فوریه سال ۲۰۰۵ تنیس بازان حرفه‌ای راجر فدرر(به انگلیسی: Roger Federer) و آندره آغاسی (به انگلیسی: Andre Aghassi) یک بازی را درارتفاع ۲۱۱ متری انجام دادند که این باند فرود به صورت موقت به یک زمین تنیس تبدیل شده بود. این باند فرود هیچ حفاظ و نرده‌ای ندارد.

جاذبه های تفریحی دبی

  • جهان ماجراجویی آی.ام.جی

یک روز در جهان ماجراجویی آی.ام.جی، که یکی از جدیدترین وهیجان انگیز ترین تم پارک های دبی است، تضمین می کند که کودکتان از این جاذبه های تفریحی دبی خاطره خوبی با خود به خانه ببرد. یادتان نرود که کفش راحتی مانند کتانی به پا کنید، زیرا در این مجموعه ۲۸ زمین فوتبال و جاذبه هایی است که برای کل خانواده ارزش تجربه دارد. شخصیت های محبوب کودکی خود و فرزندانتان را می توانید در این مجموعه ببینید. یک روز در جهان ماجراجویی آی.ام.جی یک تجربه خاطره انگیز برای شما خواهد ساخت.

  • ساحل کایت

این ساحل تماما متعلق به کودکان است. در این مجموعه یک محوطه اسکیت، بازی های بادی برای کودکان، باشگاه ماجراجویی و یک زمین بازی برای خردسالان است. این جا محل بسیار مناسبی برای شنا با کودکان می باشد. همچنین آن ها می توانند صدف جمع کنند، یک صبحانه و یا ناهار دلچسب در رستوران کامیونی، ساحل و یا یکی دیگر از چندین رستوران خوب این ساحل نوش جان کنند. شما می توانید عقب تر بنشینید و به تماشای کایت ها و یا منظره فوق العاده برج العرب بپردازید. همچنین می توانید کودکتان را که در میان زمین بازی ماجراجویی می کند را تحسین کنید.

  • پارک آبی آکوا ونچر

یکی از جاذبه های تفریحی دبی پارک آبی آکوا ونچر است. به کودکان و بزرگسالان این مژده داده می‌شود که هیجان بسیار بالایی را در این پارک تجربه کنند. مسافران شجاع باید سوار سرسره‌های هیجان انگیز پارک شوند، که یکی از آنها لوله ای است که شما را از میان یک تالاب کوسه می‌گذراند. کوچکترها می توانند در تامر، سواری کنند و در منطقه بازی کودکان اسپلشرز، آب بازی کنند. و زمانی که کل خوانواده می خواهند استراحت کنند می توانند به سواحل خصوصی اطراف رفته و کمی دراز بکشند.

  • منطقه خرید سیتی واک

سیتی واک یکی از مناطق خرید مناسب برای کودکان می باشد که سرگمی های متفاوتی را برای آن ها فراهم کرده است. یکی از آن ها به نام هاب زیرو معروف است که یک تجربه بازی مجازی در مناطق مختلف برای همه سنین می باشد و دیگری سیاره سبز نام دارد که یک اکوسیستم محصور بازسازی جنگل های بارانی گرمسیری با بیش از ۳۰۰۰ گیاه و حیوانات مختلف است. این منطقه شگفت انگیز را از دست ندهید که می توانید همزمان سرگرمی، خرید، شکم گردی و … را به یک تجربه چشمگیر تبدیل کنید.

  • کیدزانیا

اگر با کودکتان سفر می کنید کیدزانیا از بهترین جاذبه های تفریحی دبی غافل نشوید. مطمئنا همه شما به بزرگ ترین فروشگاه جهان یعنی دبی مال خواهید رفت. کیدزانیا که در این مجموعه قرار گرفته، یک مفهومی است که برنده جایزه های متفاوتی شده است.

این تفریح برای کودکان بسیار جالب است چرا که تجربه بزرگسالی را در مقیاس کوچک در اینجا پیدا می کنند. کیدزانیا یک مجموعه تفریحی است که شامل خیابان، ساختمان و تجربه های کاری متفاوت برای کودکان است. فرزندان شما می توانند شغل های مختلف را امتحان کنند که از جمله آن ها می توان به آتشنشانی، آشپزی، پزشکی و … اشاره کرد. آن ها حتی می توانند در بخش عطرسازی، عطر مخصوصی برای خودشان تهیه کنند.

  • خلیج دلفین

آب بازی در کنار یکی از پستانداران دوست داشتنی طبیعت در خلیج دلفین در آتلانتیس بسیار هیجان انگیز است. شناگران در تمام سنین و توانایی ها، تشویق می شوند تا با این موجودات دوست داشتنی ارتباط برقرار کنند. خلیج دلفین یکی از پیچیده ترین زیستگاه های دلفین در جهان است که هدف آن آموزش بازدید کنندگان در مورد دلفین ها و اهمیت حفظ زیستگاه طبیعی آنها است. در پایان روز، اگر بچه ها ادعا کنند که بهترین دوست‌شان را پیدا کرده اند، تعجب نکنید!

  • پیست اسکی روی یخ دبی

اسکیت روی یخ درست در وسط کویر؟ به هر حال اینجا دبی است. محوطی اسکیت روی یخ بزرگی که در دبی مال وجود دارد برای تمام افراد با مهارت های ابتدایی تا حرفه ای وجود دارد. مربیان مختلفی در زمین هستند که به شما آموزش های لازم را بدهند و در موارد نیاز شما را کمک کنند. نور و موزیکی که در این جاذبه وجود دارد حس متفاوتی را به افرادی که اسکیت روی یخ می کنند هدیه می دهد.

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی با بیش از ۳۰ جاذبه برای کل خانواده جذاب است. در این پارک سرسره های آبی مختلفی برای تمام سنین در نظر گرفته شده است که همه می توانند در آن خوش بگذرانند.

  • تفریحات بادی در باونس دبی

یکی از جاذبه های تفریحی دبی باونس می باشد. کودکان (و البته بزرگسالان) به چالش هیجان انگیزی دعوت هستند که شامل ۱۰۰ سرسره و بازی های بادی در باونس دبی است. خردسالان می توانند در بخش کوچک تری تفریح کنند، در حالی که نوجوانان و بزرگساران نیز محوطه هایی دارند که نظیر بسکتبال بادی و .. است.

آژانس سبزینه مجری انحصاری تور های دبی با بیست و پنج سال سابقه در عرصه گردشگری، با تورهای دبی آژانس سبزینه همراه باشید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان