جستجو در سایت

ارزانترین پروازهای چارتری

logo

ارزانترین پروازهای چارتری را آنلاین رزرو نمایید

بلیط چارتر اما بلیط هواپیما چارتر چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا درباره‌ی مفهوم چارتر توضیح می‌دهیم.


بلیط چارتر چیست؟

چارتر (charter) به طور کلی به معنای دربست کردن است. عبارت «چارتر کردن» فقط برای پرواز کاربرد ندارد، برای هتل یا باقی وسایل نقلیه‌ی مسافرتی مثل قطار و اتوبوس و کشتی و... نیز به‌کار می‌رود.

یعنی هروقت یک نفر یا یک شرکت، تمام یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما یا یک مسیر پروازی را سالیانه یا برای مدت معلومی اجاره کند، می‌گویند آن پرواز را چارتر کرده است.

مثلا شما یک کمپانی بسیار بزرگ و پررونق دارید که حدود هفتاد نفر از کارکنان شما باید در طول هفته چندبار، به مقاصد معینی سفر کنند، در این شرایط برایتان باصرفه‌تر خواهد بود که پرواز را در روزهای دوشنبه و چهارشنبه از یک شرکت هواپیمایی برای کارکنان‌تان چارتر کنید.

به زبان ساده‌تر، چارتر کردن شبیه خریدکردن عمده نسبت به خریدهای خرد است:

در خرید عمده شما مبلغ کمتری نسبت به خرید خرد همان کالا می‌‌پردازید، چارتر کردن پرواز هم باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شرکت‌ها می‌شود.

ویژگی‌های بلیط چارتر

بلیط چارتر هم مانند بلیط سیستمی، مزایا و معایبی دارد. مزیت بزرگ بلیط‌ چارتر در متغیر بودن بهای بلیط است، یعنی اگر کمی حوصله کنید و بگردید، می‌توانید بهترین گزینه‌ی ممکن را از لحاظ قیمت بلیط پیدا کنید.

بیشتر وقت‌ها آژانس‌های مسافرتی تلاش می‌کنند تا صندلی‌های چارترشده‌ی خود را با سود کم و روش‌های مختلف تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی به مشتری بفروشند.

به همين دلیل گاهی می‌توانيد در فصل‌های کم‌سفر، بلیط‌هایی با قیمت‌ بسیار مناسب پیدا کنید.

مثلا در اسفندماه که بیشتر مردم مشغول تدارک دیدن برای سال جدید و تمیزکاری‌ و خریدهای عید نوروزند، یکی از بهترین زمان‌ها برای بلیط چارتر کیش است.

اتفاقاً این یک معامله‌ی برد ـ برد است. هم چارترکننده ضرر نمی‌کند و هم این‌که مسافر، بلیط چارتر یا تور با هزینه‌ی بسیار مناسب پیدا می‌کند.

در گذشته آژانس‌های مسافرتی از راه‌های مختلفی مانند پیامک یا ایمیل و... مسافران را از وجود پیشنهادهای قیمتیِ ویژه‌شان برای بلیط چارتر یا تور لحظه‌آخری به مقاصد گردشگری آگاه می‌کردند.

سبزینه با دارا بودن سامانه‌ی آنلاین خرید بلیط هواپیما در ایران، می‌تواند تمامی گزینه‌های بلیط چارتر مورد نظرتان را برایتان فهرست کند تا انتخابی منطبق یا دست‌کم بسیار نزدیک با شرایط و خواسته‌هایتان داشته باشید.

مزیت دیگر بلیط چارتر در این است که تاریخ پرواز مشخص است و در تاریخ مشخص‌شده پرواز موجود است و در فصل‌های پرمسافرت با مشکلاتی مثل کمبود یا نبود بلیط و پر بودن خطوط پروازی و... مواجه نمی‌شوید.

پس به‌طور خلاصه بلیط چارتر در فصل‌های کم‌سفر یا زمان‌ نزدیک به تاریخ پرواز مقرون‌به‌صرفه است و می‌شود به جای اینکه سراغ گزینه‌ی بلیط سیستمی بروید، بلیط چارتر را انتخاب کنید.

جهت خرید بلیط های داخلی چارتر و سیستمی به صورت آنلاین کلیک نمایید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
ContantUs مشاوره رایگان