جستجو در سایت

وقت سفارت اتریش

logo

سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا و ایران با اهداف مختلف توریستی، بازدید از خانواده یا دوستان، تحصیلی، کاری و زندگی به اتریش سفر می‌کنند.

در صورتی که شما نیز قصد سفر به اتریش را دارید، با این مطلب از سبزینه در رابطه با نحوه دریافت وقت سفارت اتریش و خدمات آژانس سبزینه در این زمینه همراه باشید.

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟

برای متقاضیان در ایران، وقت سفارت اتریش هم از طریق سفارت اتریش و هم از طریق کارگزاری VFS Global قابل درخواست بوده و بسته به اینکه درخواست وقت برای چه نوع ویزایی باشد، یکی از این دو گزینه پاسخگوی شما خواهد بود.

در ادامه به شرح مراحل درخواست وقت سفارت و ویزای اتریش خواهیم پرداخت.

  1. تهیه مدارک مورد نیاز و ترجمه‌ها: ابتدا تمام مدارک مورد نیاز آماده شده و ترجمه‌های لازم نیز توسط یک دارالترجمه رسمی و معتبر انجام شود. ترجمه مدارک برای ویزای کوتاه مدت می‌تواند به زبان انگلیسی یا آلمانی بوده و برای ویزای بلند مدت باید به زبان آلمان باشد.
  2. تکمیل فرم درخواست ویزا: در دومین مرحله، فرم درخواست ویزای شینگن اتریش باید به دقت تکمیل شده و هدف از سفر به صورت شفاف ذکر شود.
  3. درخواست قرار ملاقات: سپس می‌بایست نسبت به درخواست قرار ملاقات از طریق سفارت یا VFS، بسته به هدف از سفر، اقدام نمود.
  4. مراجعه به VFS یا سفارت: پس از دریافت نامه تأیید قرار ملاقات، بایستی در تاریخ و ساعت معین شده جهت ارائه مدارک و انگشت نگاری به دفتر VFS یا سفارت اتریش مراجعه نمود.
  5. اطلاع رسانی نتیجه درخواست ویزا: حدود 2 تا 4 هفته پس از انگشت نگاری، نتیجه ویزا مشخص شده و به متقاضی اطلاع رسانی خواهد شد. در صورت مثبت بودن آن، برچسب ویزای اتریش بر روی گذرنامه الصاق می‌شود.

به دلیل گسترده بودن مراحل درخواست ویزای اتریش و جهت پیشگیری از هر گونه اشتباهاتی که ممکن است باعث ریجکت شدن درخواست شود، توصیه می‌شود پیش از اقدام جهت اخذ ویزای اتریش، ابتدا از مشاوره با کارشناسان مجرب آژانس مسافرتی سبزینه بهره‌مند شوید.

خدمات ویزا در سبزینه شامل تکمیل فرم ویزا، اخذ وقت سفارت، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و مشاوره در خصوص مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای اتریش می‌باشد.

دریافت وقت سفارت اتریش

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت اتریش

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت اتریش از طریق آژانس مسافرتی سبزینه به شرح ذیل می‌باشد:

  • تصویر گذرنامه
  • آدرس و کد پستی
  • آدرس ایمیل
  • شماره موبایل
  • تاریخ سفر
  • برنامه سفر
  • نوع ویزای درخواستی
  • ارائه دعوتنامه (در صورت وجود)

مدارک لازم جهت ارائه حضوری به VFS شامل:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای اتریش شامل تاریخ ورود و خروج به اتریش، نوع ویزای درخواستی، منابع مالی جهت تأمین هزینه‌های سفر، مشخصات همراه، مشخصات میزبان در اتریش (در صورت دعوتنامه)، برنامه سفر
  • اصل شناسنامه و کارت ملی
  • اصل گذرنامه جدید با حداقل 6 ماه اعتبار
  • اصل و کپی گذرنامه قدیم از صفحه مشخصات و کلیه ویزاهای شینگن گذشته
    • *نکته: سابقه سفر به هر کشوری در جهان، به خصوص کشورهای شینگن، یکی از عوامل متقاعد‌کننده افسر ویزا در اثبات توریست بودن متقاضی و بازگشت وی به کشور خود پس از پایان سفر می‌باشد.
  • دو قطعه عکس جدید در ابعاد 35 در 45 میلیمتر، رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، 70% زوم چهره، بدون رتوش
  • گردش حساب بانکی برای 3 ماه اخیر، تمکن مالی و ذکر موجودی به یورو
    • *نکات مدارک مالی:
      • گردش حساب بایستی دارای تراکنش‌های طبیعی باشد و از حساب‌سازی پرهیز شود. به عنوان مثال برداشت و واریزی‌ها با مبالغ بالا و غیر طبیعی بدون دلیل قانع‌کننده برای افسر ویزا وجود نداشته باشد.
      • نوع حساب، مدتی که این حساب را داشته‌اید، مبالغ واریزی و برداشتی، تعدد و نظم تراکنش‌ها در یک بازه زمانی همگی در اعتبار گردش حساب تأثیرگذار می‌باشند. بایستی توجه داشت از واریز مبالغ سنگین به یک حساب مرده پرهیز کرد. تا زمان اعلام نتیجه اخذ ویزا نباید بیش از 30 درصد موجودی حساب را برداشت کرد، زیرا احتمال استعلام از بانک توسط سفارت وجود خواهد داشت.
  • سند ملکی یا خودروی گران بها (درصورت وجود)
    • *نکات سند مالکیت:
      • ارائه سند ملکی جهت اخذ ویزای اتریش اجباری نمی‌باشد، ولی درصد اخذ ویزای اتریش را افزایش خواهد داد.
      • ارائه سند شریکی بلامانع می‌باشد.
  • در صورت سفر فرزندان زیر هجده سال به همراه یکی از والدین، در صورت جدایی والدین، ارائه رضایت نامه محضری و یا حکم حضانت فرزند الزامی می‌باشد.
  • رزرو بلیت هواپیما رفت و برگشت به کشور مورد تقاضا
    • *نکته: توجه فرمایید رزروهای جعلی منجر به ریجکتی ویزای اتریش خواهند شد.
  • دریافت بیمه مسافرتی برای کل مدت سفر، با حداقل پوشش بیمه به مبلغ 30،000 تا 50،000 یورو.
    • *نکته: شرکت کمک رسان می‌بایست مورد تأیید سفارت اتریش باشد. متقاضیان می‌توانند جهت خرید بیمه مسافرتی از طریق سبزینه اقدام نمایند.
  • رزرو هتل برای تمام شب‌های اقامت یا اصل دعوتنامه شخص دعوت‌کننده با ذکر محل اقامت و وجود اتاقی مجزا برای اقامت.
    • *نکته: واچرهای جعلی منجر به ریجکتی ویزای اتریش خواهند شد.

مدارک لازم برای دانشجویان و محصلین

  • گواهی اشتغال به تحصیل

مدارک شغلی لازم برای دارندگان شرکت

  • جواز کسب، سوابق بیمه، آگهی تأسیس و آخرین تغییرات در روزنامه رسمی، اساسنامه

مدارک شغلی لازم برای کارمندان (بخش خصوصی یا دولتی)

  • حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر تاریخ شروع به خدمت، تاریخ اعتبار قرارداد کاری، معرفی نامه خطاب به سفارت با ذکر سمت شغلی و حقوق ماهانه و تعداد روزهای مرخصی طبق فرمت ارسالی بر روی سربرگ شرکت به همراه تاریخ، شماره، امضا مدیر عامل و مهر شرکت، فیش حقوقی سه ماه آخر، لیست بیمه (در صورت وجود)

مدارک شغلی لازم برای پزشکان

  • پروانه طبابت، کارت نظام پزشکی، سوابق بیمه

مدارک شغلی لازم برای وکلا

  • پروانه وکالت (شماره کانون وکلا)

مدارک شغلی لازم برای ساختمان سازان

  • معرفی نامه، قرارداد کاری، جواز ساخت، آگهی تأسیس و یا کارت نظام مهندسی، سوابق بیمه (حتی اگر اختیاری باشد)

مدارک شغلی لازم برای بازرگانان

  • آگهی تأسیس، کارت بازرگانی، سوابق بیمه، گواهی نامه فعالیت صنعتی

مدارک لازم برای بازنشستگان

  • حکم بازنشستگی، فیش حقوقی

*توجه: همه مدارک می‌بایست به زبان مورد تأیید سفارت ترجمه شوند.

مدارک لازم ویزای شینگن می‌تواند با توجه به شرایط متقاضی و هدف از سفر متفاوت باشد. کارشناسان سبزینه با تحلیل و بررسی شرایط شما، مدارک مورد نیاز ویزای شینگن مختص هر شخص را اعلام می‌نمایند.

لازم به ذکر است در صورت مشاهده هر گونه جعل مدارک، سفارت درخواست ویزای متقاضی را ریجکت کرده و در لیست سیاه قرار خواهد داد. در صورتی که شرایط متقاضی ایده آل و مدارک مورد نیاز تکمیل باشد، اخذ ویزای شینگن اتریش تضمینی خواهد شد.

لیست مدارک فوق به معنی الزامی بودن ارائه همه مدارک به سفارت یا VFS نمی‌باشد. متقاضیان می‌توانند جهت آگاهی از مقدار مدارک مورد نیاز، از مشاوره با کارشناسان مجرب آژانس سبزینه بهره‌مند شوند.

تعیین وقت سفارت اتریش

مراحل تعیین وقت سفارت اتریش

نحوه گرفتن وقت سفارت اتریش به شرح زیر است:

  1. انجام پیش ثبت نام در وب سایت سفارت اتریش
  2. ورود به وب سایت سفارت اتریش در زمان‌هایی که سایت باز می‌شود
  3. تکمیل اطلاعات و وارد نمودن شماره ریفرنس متقاضی که در زمان پیش ثبت نام دریافت نمودید
  4. انتخاب روز و تاریخ وقت سفارت
  5. دانلود و پرینت نامه وقت سفارت

مراحل دریافت وقت سفارت اتریش از سایت VFS به شرح زیر می‌باشد:

  1. ورود به وب سایت VFS
  2. انتخاب کشور مبدأ (ایران) و کشور مقصد (اتریش)
  3. ورود به بخش ورود اطلاعات کاربری. چنانچه کاربر جدید می‌باشید می‌بایست بر روی New User کلیک نمایید و ثبت نام نمایید.
  4. پس از ورود به ناحیه کاربری بر روی Schedule Appointment کلیک نمایید.
  5. سپس اطلاعات متقاضی یا متقاضیان را از طریق Add Customer وارد نمایید.
  6. پس از طی نمودن مراحل ثبت نام به صفحه تقویم وارد می‌شوید. روز و ساعت مورد نظر خود را انتخاب نمایید.
  7. سپس به سایت دیگری جهت پرداخت منتقل می‌شوید. اطلاعات خود را در این صفحه وارد نمایید.
  8. سپس به درگاه پرداخت اینترنتی جهت پرداخت مبلغ وقت سفارت منتقل می‌شوید.
  9. پس از پرداخت وجه تعیین وقت و تکمیل فرایند ثبت نام به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که می‌توانید با کلیک بر روی Appointment Letter نامه وقت سفارت خود را دانلود و پرینت نمایید.

چنانچه جهت ویزای تحصیلی اتریش یا اقامت بیش از 6 ماه در اتریش اقدام می‌شود، بایستی در فرم درخواست ویزا عبارت وقت مصاحبه جهت اقامت (Aufenthalt) ذکر شود.

در صورتی که با مراحل درخواست قرار ملاقات برای ویزای اتریش آشنایی کافی ندارید، می‌توانید با خیالی آسوده این امر را به کارشناسان مجرب ما سپرده و همچنین از خدمات مشاوره مدارک مورد نیاز بهره‌مند شوید.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان سبزینه در تماس باشید.

انواع وقت سفارت اتریش

قرار ملاقات جهت درخواست ویزای اتریش، با توجه به هدف از سفر به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. آگاهی بر این انواع قبل از دریافت قرار ملاقات حائز اهمیت بوده زیرا در صورت انتخاب نوبت اشتباه، ممکن است درخواست شما مورد پذیرش قرار نگیرد. در ادامه برخی از انواع قرار ملاقات را، بر اساس هدف از سفر، ذکر کرده‌ایم:

وقت سفارت اتریش برای اهداف توریستی

جهت سفر به اتریش برای اهداف گردشگری، باید جهت درخواست قرار ملاقات از نوع توریستی اقدام کنید. لازم به ذکر است میزان ریجکتی برای این نوع هدف از سفر به نسبت بالا است. بنابراین، توصیه می‌شود ابتدا از خانواده یا یک دوست در اتریش، دعوتنامه‌ای معتبر دریافت نمایید.

وقت سفارت اتریش برای اهداف بازدید از خانواده یا دوستان

در صورتی که از خانواده خود یا یکی از دوستان در اتریش دعوتنامه دریافت کرده‌اید، باید جهت درخواست قرار ملاقات از نوع بازدید از خانواده اقدام نمایید.

وقت سفارت اتریش برای اهداف تحصیلی

وقت سفارت اتریش تحصیلی از طریق مرکز VFS امکان‌پذیر نمی‌باشد و متقاضیان می‌بایست جهت انجام امور مربوط به اخذ ویزای تحصیلی مستقیماٌ به سفارت اتریش مراجعه نمایند. لازم به ذکر می‌باشد جهت اقدام برای ویزای تحصیلی می‌بایست ابتدا نسبت به تهیه پذیرش تحصیلی از اتریش اقدام نمود.

وقت سفارت اتریش برای اهداف تجاری

این نوع قرار ملاقات برای اهداف تجاری، از جمله شرکت در نمایشگاه، جلسه کاری، کنفرانس و غیره، درخواست می‌شود. قبل از درخواست ویزای اتریش برای این اهداف، باید ابتدا جهت دریافت دعوتنامه از یک شرکت یا مرکز در اتریش اقدام نمایید.

وقت گروهی سفارت اتریش برای یک خانواده

وقت گروهی سفارت اتریش در حال حاضر مقدور نمی‌باشد، و هر فرد از اعضای خانواده می‌بایست به صورت جداگانه نسبت به تعیین وقت سفارت اقدام نمایند. البته علی رغم اقدام جداگانه، می‌توان وقت ملاقات سفارت را در یک تاریخ برای اعضای خانواده تعیین کرد.

تعیین وقت سفارت اتریش می‌تواند توسط خود متقاضی یا با کمک یک آژانس مسافرتی معتبر انجام پذیرد. خدمات وقت سفارت اتریش و همچنین تکمیل فرم و ارائه مشاوره درباره مدارک مورد نیاز در آژانس مسافرتی سبزینه انجام می‌پذیرد. جهت دریافت مشاوره می‌توانید با کارشناسان سبزینه تماس حاصل فرمایید.

وقت انگشت نگاری سفارت اتریش

وقت انگشت نگاری جهت درخواست ویزای اتریش، بسته به هدف از سفر، در مرکز VFS یا سفارت انجام می‌پذیرد. جهت دریافت وقت انگشت نگاری، ابتدا می‌بایست از طریق وب سایت VFS یا سفارت نسبت به دریافت قرار ملاقات اقدام نمود.

شرکت VFS Global، به عنوان کارگزار رسمی سفارت اتریش، مسئولیت خدمات سفارت و امور مربوط به درخواست ویزای اتریش را، از جمله تحویل مدارک از متقاضی و انگشت نگاری، بر عهده گرفته است.

متقاضیان بایستی جهت تعیین وقت سفارت، ارائه مدارک و انگشت نگاری برای بیشتر انواع ویزاهای اتریش به این مرکز مراجعه نمایند. لازم به ذکر می‌باشد در حال حاضر نیازی به مصاحبه سفارت اتریش در VFS نمی‌باشد.

جهت اخذ وقت انگشت نگاری برای ویزای اتریش و همچنین دریافت مشاوره در خصوص شرایط و مدارک لازم با آژانس سبزینه تماس حاصل فرمایید.

هزینه وقت سفارت اتریش

هزینه وقت سفارت اتریش با توجه به خدمات انتخاب شده توسط متقاضی متفاوت خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه خدمات ویزا و وقت سفارت اتریش، با آژانس مسافرتی سبزینه به شماره 41383 تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید.

گرفتن وقت سفارت اتریش

از کجا وقت سفارت اتریش بگیریم؟

درخواست وقت سفارت اتریش، بسته به هدف از سفر و نوع ویزای مورد درخواست، از طریق VFS به آدرس https://visa.vfsglobal.com/irn/en/aut یا سفارت اتریش انجام می‌شود. بنابراین، قبل از درخواست نوبت باید ابتدا نسبت به نوع قرار ملاقات لازم آگاهی داشته باشید. در صورت عدم آگاهی از انواع نوبت‌ها و نحوه درخواست آن، می‌توانید از خدمات ویزا در سبزینه بهره‌مند شوید.

آیا سفارت اتریش در تهران باز است؟

سفارت و کنسولگری اتریش در تهران فعال بوده و صدور ویزا از طریق این مرکز انجام می‌شود. همانطور که پیش از این ذکر شد، نوع دسته بندی قرار ملاقات با توجه به نوع ویزای درخواستی مشخص می‌شود. در ادامه اطلاعات سفارت اتریش و VFS ذکر شده است.

اطلاعات سفارت اتریش در تهران

آدرس سفارت اتریش

تهران، خیابان نیاوران، خیابان باهنر، خیبان مقدسی، خیابان احمدی زمانی، کوچه می‌رولی، پلاک 8

این سفارت به امور اقامت اتریش و تحصیل در اتریش رسیدگی می‌نماید. متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی اتریش و یا اخذ اقامت اتریش جهت ارائه مدارک، انگشت نگاری و مصاحبه می‌بایست به سفارت اتریش مراجعه نمایند.

آدرس شرکت VFS Global

تهران، میدان هروی، خیابان گلستان پنجم، مرکز خرید هروی سنتر، طبقه 4

تعیین وقت فوری و تضمینی سفارت اتریش با سبزینه

آژانس هواپیمایی سبزینه با بیش از 25 سال سابقه در زمینه گردشگری و اخذ روادید، آماده ارائه خدمات ویزا از جمله تعیین وقت سفارت اتریش، تکمیل فرم درخواست ویزا، ارائه مشاوره در خصوص مدارک (به ویژه مدارک مالی)، ارائه برنامه سفر دقیق، ارائه توصیه‌های لازم در خصوص بایدها و نبایدها در روز وقت سفارت، همراهی متقاضی در روز وقت سفارت جهت ارائه مدارک و انگشت نگاری، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل با کارت اعتباری بین‌المللی و بیمه مسافرتی می‌باشد.

خدمات فوق به صورت جدا و تفکیک شده نیز به متقاضیانی که تنها به برخی از این خدمات نیازمند هستند، ارائه می‌گردد. جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص وقت سفارت اتریش می‌توانید با سبزینه تماس حاصل نمایید.

برخی آژانس‌های مسافرتی با ادعای اخذ ویزای اتریش به صورت تضمینی، سعی در سود جویی و سوء استفاده از اعتماد متقاضیان دارند. لازم به ذکر است تنها شرایط و مدارک شما می‌تواند باعث افزایش شانس اخذ ویزا شوند. مشاوران ما به دقت شرایط و مدارک متقاضیان را بررسی نموده و درصد حدودی احتمال صدور ویزا را، بر اساس تجربه‌های پیشین، اعلام می‌نمایند.

کارشناسان ما با سرعت عمل و نظم در امور مربوط به درخواست ویزا، می‌توانند به شما کمک کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن، وقت سفارت اتریش را دریافت نمایید.

وقت سفارت اتریش فوری

سوالات متداول وقت سفارت اتریش

ترجمه مدارک برای ویزای اتریش باید به زبان انگلیسی باشد یا آلمانی؟

برای ویزای کوتاه مدت، ترجمه مدارک می‌تواند به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد. لازم به ذکر است ترجمه به زبان آلمانی ممکن است بیشتر زمان بر بوده و هزینه بیشتری داشته باشد. برای ویزاهای بلند مدت، ترجمه باید به زبان آلمانی باشد.

آیا برای ویزای اتریش، ترجمه مدارک نیاز به تأییدیه دادگستری دارد؟

برای ویزاهای کوتاه مدت، ترجمه مدارک نیاز به تأییدیه دادگستری ندارند. این تأییدیه فقط برای درخواست ویزای بلند مدت لازم است.

وقت سفارت اتریش چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان وقت سفارت اتریش با توجه به میزان شلوغی و تقاضا متفاوت می‌باشد و نمی‌توان زمان دقیقی برای مدت زمان انتظار وقت سفارت اتریش پیش‌بینی کرد. این مدت زمان در زمان‌های خلوت ممکن است حدود 2 هفته و در زمان‌های شلوغ حدود 3 ماه باشد.

آیا نیاز به تأیید مدارک برای درخواست ویزای اتریش است؟

نیازی به تأیید مدارک (لگالایز) برای ویزای کوتاه مدت نمی‌باشد. تنها برای ویزاهای بلند مدت باید مدارک خود را لگال کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 3289  |
 4.09   از   5/00   از تعداد   11   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

رویا پنج شنبه 24 فروردین 1402

با سلام و احترام من متقاضی دریافت وقت سفارت با استفاده از دعوتنامه بودم که جا دارد همینجا از آژانس سبزینه تشکر کنم که وقت سفارت رو در اسرع وقت برایم گرفتند .سپاس فراوان مطالب بسیار مفید بود و من از همین طریق سایت با اژانس اشنا شدم .ممکنه خواهش کنم تمامی مدارکی که باید ترجمه بشه رو برایم در واتس اپ ارسال نمایید و اگر من سپرده ارزی دلار در بانک داشته باشم پرینت سپرده از بانک بگیرم کفایت میکنه؟.ایا مدارک نیاز به مهر قوه قضاییه یا امور خارجه داره یا خیر

پاسخ
Admin در پاسخ به رویا شنبه 26 فروردین 1402

با عرض سلام و تشکر، رضایت شما باعث خوشنودی ماست. برای کسب اطلاعات دقیق و پاسخ به سوالات، لطفا به واتس اپ مجموعه پیام داده و یا با تلفن های ما تماس حاصل نمایید. همکاران ما در اسرع وقت پاسخگوی شما هستند.

پاسخ
علی پنج شنبه 17 فروردین 1402

سلام بنده مدد هست از اتریش دعوتنامه دارم ولی نمی تواتم وقت سفارت درمانی پزشکی برای کنسر بگیریم لطفا یاری دهید خیلی تشکر

پاسخ
Admin در پاسخ به علی شنبه 19 فروردین 1402

سلام دوست عزیز، بله ما می توانیم برای شما وقت سفارت پزشکی (مدیکال) بگیریم. برای بررسی دقیق و راهنمایی لطفا به شماره 02141383 تماس بگیرید.

پاسخ
ContantUs مشاوره رایگان