جستجو در سایت

وقت سفارت سوئد

logo

دلیل محبوبیت سوئد، به ویژه استکهلم، رفاه بالای اجتماعی، اقتصادی، جمعیت کم و همچنین امنیت آن برای زندگی است.

چنانچه قصد سفر به سوئد را دارید، با ما در این مطلب همراه باشید تا با شرایط دریافت وقت سفارت سوئد و خدمات سبزینه در این زمینه آشنا شوید.

چگونه وقت سفارت سوئد بگیریم؟

مراحل درخواست وقت سفارت و ویزای سوئد را می‌توان در مراحل زیر خلاصه نمود:

  1. تهیه مدارک مورد نیاز و ترجمه‌ها به زبان انگلیسی یا سوئدی توسط یک دارالترجمه رسمی
  2. مراجعه به وب سایت رسمی سفارت سوئد جهت تکمیل فرم، پرداخت هزینه درخواست ویزا با کارت‌های بین‌المللی و بارگذاری مدارک
  3. تکمیل تمام مراحل و دریافت نامه قرار ملاقات
  4. مراجعه به سفارت سوئد در تهران در زمان مشخص شده در نامه قرار ملاقات جهت ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری
  5. اعلام نتیجه درخواست ویزا و الصاق ویزا در گذرنامه در صورت موافقت سفارت

در ادامه این مطلب، مراحل فوق را بیشتر توضیح خواهیم داد.

در صورتی که با مراحل درخواست قرار ملاقات سفارت سوئد آشنایی کافی ندارید، می‌توانید از خدمات ویزا در آژانس مسافرتی سبزینه بهره‌مند شده و امور مربوط به درخواست ویزا را به کارشناسان مجرب ما بسپارید.

خدمات ویزا در سبزینه شامل اخذ وقت سفارت سوئد، تکمیل فرم، رزرو پرواز و هتل، بیمه مسافرتی و بررسی و مشاوره مدارک مورد نیاز می‌باشد. جهت دریافت مشاوره مشاوره رایگان در خصوص ویزای سوئد می‌توانید با سبزینه تماس حاصل نمایید.

تعیین وقت سفارت سوئد

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت سوئد

طبیعتاً برای مهاجرت یا سفر به کشور سوئد، شرایط و مدارک خاصی باید داشته ‌باشید؛ این مدارک عبارتند از:

  • مدارک هویتی: شامل شناسنامه و کارت ملی
  • فرم درخواست ویزا: در وهله اول، باید فرم درخواست را به صورت آنلاین کاملاً تکمیل و پرینت کنید. توجه کنید که اگر فرد متقاضی کمتر از 18 سال داشته ‌باشد، باید فرم درخواست به‌دست سرپرست قانونی او امضا شود.
  • رضایتنامه محضری و یا حکم حضانت فرزند: در صورت سفر فرزند زیر 18 سال به همراه یکی از والدین که طلاق گرفته‌اند، باید این مدارک ارائه شوند.
  • گذرنامه معتبر: گذرنامه باید دارای حداقل 3 ماه اعتبار از تاریخ خروج از سوئد و حداقل 2 صفحه خالی باشد.
  • گذرنامه قدیم: اصل و کپی گذرنامه قدیم از صفحه مشخصات و همه ویزاهای شینگن در گذشته
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزا: شما باید در زمان مراجعه به سفارت، رسید تأیید پرداخت را به همراه داشته ‌باشید.
  • اطلاعات بیومتریک: سفارت سوئد، برخی از اطلاعات خاص شناسایی افراد شامل اثر انگشت و عکس مخصوص را در مراجعه حضوری ثبت می‌کند. با توجه به ثبت اطلاعات متقاضی در سیستم، ممکن است برای دفعات بعد نیازی به انگشت نگاری مجدد نباشد.
  • مدارک مالی: شامل گردش حساب 3 ماه اخیر و نامه تمکن مالی از بانک که موجودی آن به یورو درج شده باشد
  • سند مالکیت: سند ملک یا خودروی ارزشمند می‌تواند باعث افزایش شانس اخذ ویزا شود.
  • رزرو پرواز: رزرو بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت
  • رزرو هتل یا دعوتنامه: اگر قصد دیدار از خانواده یا یک شخص در سوئد دارید، باید دعوتنامه دریافت نمایید.
  • بیمه مسافرتی: متقاضیان ممکن است که در طول سفر به سوئد، دچار بیماری‌ها و مشکلات مربوط به امور پزشکی شوند. بنابراین لازم است که برای هزینه‌های احتمالی درمان‌های فوری پزشکی و حمل‌ونقل فرد به کشور خود، بیمه مسافرتی برای بیمار در نظر گرفته شود. این بیمه باید مورد تأیید سفارت سوئد بوده و میزان آن حداقل 30،000 یورو باشد.

مدارک لازم باید به زبان انگلیسی یا سوئدی ترجمه شوند. اگر مدارک اولیه برای دریافت ویزای سوئد را نداشته ‌باشید، درخواست شما توسط سفارت پذیرفته نخواهد شد.

دریافت وقت سفارت سوئد

مراحل تعیین وقت سفارت سوئد

برای آنکه بتوانید از سفارت سوئد وقت بگیرید، در ابتدا باید فرم درخواست آنلاین را تکمیل و هزینه درخواست ویزا را نیز پرداخت کنید. مراحل درخواست وقت سفارت و ویزای سوئد به شرح زیر است:

  1. آماده کردن مدارک مورد نیاز و ترجمه‌ها: اولین قدم، تهیه مدارک و ترجمه‌های مورد نیاز به زبان انگلیسی یا سوئدی توسط یک دارالترجمه رسمی و معتبر می‌باشد.
  2. تکمیل فرم و پرداخت هزینه درخواست ویزا: سپس، شما باید به وب سایت رسمی سفارت سوئد جهت تکمیل فرم و پرداخت هزینه مربوطه با کارت‌های بین‌المللی مراجعه نمایید. همچنین امکان بارگذاری مدارک نیز وجود دارد.
    • *نکته: اگر کارت اعتباری بین‌المللی ندارید، می‌توانید از شخص دیگری برای این کار کمک بگیرید. به این صورت که نام کاربری و رمز عبور خود را به آن فرد بسپارید تا پرداخت آنلاین را انجام دهد.
  3. تکمیل مراحل و دریافت وقت سفارت: پس از پرداخت هزینه و تکمیل تمام مراحل، قرار ملاقات خود را دریافت می‌نمایید که شامل تاریخ و ساعت مراجعه به سفارت است.
  4. مراجعه به سفارت: سپس، شما باید در زمان مشخص شده در نامه وقت سفارت خود به سفارت سوئد در تهران مراجعه نمایید. در این مرحله شما مدارک خود را تحویل می‌دهید و انگشت نگاری می‌شوید.
  5. اعلام نتیجه ویزا: پس از بررسی پرونده، در خصوص صدور یا عدم صدور ویزا توسط سفارت تصمیم‌گیری خواهد شد. در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، ویزای سوئد صادر شده و در گذرنامه شما الصاق خواهد شد.

شما باید برای تمامی افراد خانواده و همراهان خود، وقت ملاقات رزرو کنید. توجه داشته‌ باشید که وقت ملاقات، به هیچ‌عنوان قابل‌تغییر نیست. بنابراین اگر به هر دلیلی غیبت داشته ‌باشید، سفارت مسئولیت آن را قبول نمی‌کند. احتمال درخواست مساعدت از سفارت برای شرایط اضطراری از طریق ایمیل وجود دارد.

در موارد خاص و فوری از جمله مراسم تدفین یا امور کاری پیش‌بینی‌نشده، می‌توانید مدارک اثبات‌کننده فوری‌بودن ملاقات را ارائه دهید و از این طریق، وقت ملاقات را، در صورت موافقت سفارت، جلوتر بیندازید.

وقت سفارت سوئد با توجه به هدف از سفر به انواع مختلفی تقسیم می‌شود. به این معنی که قبل از درخواست وقت سفارت، باید در وب سایت سفارت نوع ویزای درخواستی مشخص شده تا وقت سفارت مرتبط با آن رزرو شود.

با توجه به اینکه تنها راه وقت گرفتن از سفارت سوئد به‌صورت آنلاین است، اگر توانایی ثبت نام اینترنتی را ندارید، کار را به‌دست همان فرد دعوت‌کننده در سوئد یا کارشناسان سبزینه بسپارید. به این صورت که فرد منتخب شما، فرم درخواست را به‌جای شما پر می‌کند و وقت سفارت را برای شما می‌گیرد.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان سبزینه در تماس باشید.

وقت فوری سفارت سوئد

اگر شما برای دریافت ویزای سوئد عجله دارید، می‌توانید وقت سفارت را به صورت فوری درخواست بدهید. این روش به شما کمک می‌کند تا روند درخواست ویزا، سریع‌تر انجام شود. برای رزرو وقت سفارت به‌صورت فوری، می‌توانید از طریق ایمل به سفارت، درخواست خود را ثبت نمایید.

البته باید در نظر بگیرید که امکان دریافت وقت سفارت این کشور، در هر زمانی وجود ندارد. همچنین وقت فوری، قابلیت تغییر ندارد. بنابراین بهتر است که در زمان مراجعه، غیبت نداشته‌ باشید. چرا که در غیر این صورت، باید دوباره برای تعیین وقت سفارت این کشور، برنامه‌ریزی کنید.

وقت انگشت نگاری سفارت سوئد

وقت انگشت نگاری سفارت سوئد در واقع همان قرار ملاقات جهت درخواست ویزای سوئد است که از طریق سایت رسمی سفارت سوئد دریافت می‌شود. در صورتی که با نحوه درخواست قرار ملاقات آشنایی ندارید، می‌توانید این امر را به مشاوران آژانس سبزینه بسپارید.

هزینه وقت سفارت سوئد

هزینه وقت سفارت سوئد با توجه به خدمات انتخاب شده توسط شما متفاوت خواهد بود.

جهت آگاهی از هزینه‌ها و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ویزای سوئد با کارشناسان ما به شماره 41383 تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان نیز بهره‌مند شوید.

پرداخت هزینه برای دریافت نوبت از سفارت سوئد

دریافت وقت سفارت سوئد، بدون پرداخت هزینه به سفارت امکان‌پذیر نیست. از طرفی نحوه پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین و با کمک کارت اعتباری بین‌المللی انجام‌ می‌شود. لازم به ذکر است هزینه‌های پرداخت شده به سفارت به هیچ‌عنوان قابل استرداد نمی‌باشد.

هزینه‌ای که جهت درخواست ویزا باید به سفارت سوئد به صورت آنلاین در وب سایت آن پرداخت شود شامل موارد زیر می‌باشد:

  • برای بزرگسالان: 90 یورو
  • برای کودکان 6 تا 12 سال: 45 یورو
  • برای کودکان زیر 6 سال: رایگان
گرفتن وقت سفارت سوئد

از کجا وقت سفارت سوئد بگیریم؟

وقت سفارت سوئد را می‌توان از طریق وب سایت سفارت سوئد به آدرس https://www.swedenabroad.se/en/about-sweden-non-swedish-citizens/iran/going-to-sweden/visiting-sweden/ دریافت نمود. با مراجعه به این وب سایت، می‌توانید یک حساب کاربری ایجاد کرده و مراحل درخواست وقت سفارت را طی نمایید. در صورت تمایل می‌توانید مراحل مربوط به درخواست وقت سفارت سوئد را به کارشناسان ما سپرده و از خدمات مشاوره نیز بهره‌مند شوید.

آیا سفارت سوئد در تهران باز است؟

سفارت سوئد و همچنین بخش کنسولگری آن در تهران فعال بوده و شما می‌توانید جهت اخذ ویزای سوئد، به این سفارت مراجعه نمایید. در قسمت پایین، اطلاعات آدرس و تماس با سفارت سوئد را ذکر کرده‌ایم.

اطلاعات سفارت سوئد در تهران

آدرس سفارت سوئد

تهران، خیابان پاسداران شمالی، بالاتر از خیابان فرمانیه، خیابان بوستان، نبش نسترن، پلاک 27

همچنین اطلاعات دیگر برای برقراری ارتباط با سفارت، شامل موارد زیر می‌شود:

  • شماره تلفن: 02123712200
  • فاکس: از طریق شماره 22296451
  • ایمیل: ambassaden.teheran@gov.se

البته توجه کنید که حتماً به ساعت‌های کاری سفارت توجه داشته‌ باشید.

نکات مهم در ارتباط با تعیین وقت سفارت سوئد

قبل از اخذ وقت سفارت سوئد، حتماً به نکات زیر توجه کنید:

  • مدارک لازم باید به زبان انگلیسی یا سوئدی توسط یک دارالترجمه رسمی ترجمه شوند.
  • همه اسناد شما اعتبارسنجی می‌شوند؛ از همین روی مدارک جعلی منجر به ریجکت شدن درخواست شما خواهد شد.
  • در صورت وجود زخم روی انگشت، حتماً آن را با مسئولین در میان بگذارید؛ چرا که عملیات انگشت‌نگاری را دچار مشکل می‌کند.
  • مسئولیت کیف و اشیا قیمتی بر عهده سفارت نیست. بنابراین مراقب وسیله‌های شخصی خود باشید.
  • در هنگام ورود به سفارت، لوازم الکترونیکی و دیجیتالی خود را به نگهبانی تحویل دهید.

تعیین وقت فوری و تضمینی سفارت سوئد با سبزینه

دریافت وقت سفارت سوئد، یکی از مهم‌ترین مراحل برای به‌دست آوردن ویزای این کشور است. بنابراین اگر توانایی و دانش تخصصی برای این کار را ندارید، می‌توانید به سبزینه مراجعه نموده و از خدمات ویزا در این آژانس بهره‌مند شوید. خدمات ارائه شده در سبزینه شامل تعیین وقت سفارت سوئد، تکمیل فرم ویزا، رزرو هتل و بلیط هواپیما و مشاوره در خصوص مدارک مورد نیاز می‌باشد.

شما می‌توانید جهت مشاهده دیگر خدمات آژانس سبزینه، از قسمت منو به بخش مرتبط منتقل شده یا جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول وقت سفارت سوئد

وقت سفارت سوئد چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان نوبت دهی سفارت بستگی به میزان تقاضا داشته و به طور میانگین می‌تواند از حدود 1 تا 3 هفته باشد. پس از انگشت نگاری در سفارت سوئد، روند بررسی مدارک آغاز می‌شود. به طور معمول بررسی این مدارک توسط سفارت حدود 2 تا 4 هفته طول می‌کشد.

آیا هزینه درخواست ویزای سوئد باید قبل از مراجعه به سفارت پرداخت شود؟

بله، هزینه درخواست ویزا باید به صورت آنلاین از طریق وب سایت رسمی سفارت سوئد با کارت اعتباری بین‌المللی پرداخت شود.

مبلغ پرداختی به سفارت جهت درخواست ویزای سوئد چقدر است؟

مبلغی که برای درخواست ویزای سوئد باید به سفارت پرداخت کنید، برای بزرگسالان 90 یورو، برای کودکان 6 تا 12 سال 45 یورو و برای کودکان زیر 6 سال رایگان است.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 481  |
 3.50   از   5/00   از تعداد   2   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان