جستجو در سایت

وقت سفارت فرانسه

logo

فرانسه هر سال مقصد توریستی، تحصیلی، زندگی و کار افراد زیادی از سرتاسر جهان است. با افزایش تعداد متقاضیان ویزای فرانسه، سفارت این کشور برای سهولت و سرعت پاسخگویی، بخشی از خدمات خود نظیر وقت سفارت فرانسه و امور مربوط به ویزای فرانسه را به کارگزاری VFS Global واگذار نمود.

در صورتی که شما نیز قصد سفر یا مهاجرت به فرانسه را دارید، با این مطلب از سبزینه در رابطه با نحوه دریافت وقت سفارت فرانسه (مدارک، هزینه‌ها و ...) همراه بوده و با خدمات آژانس سبزینه در رابطه با درخواست وقت سفارت فرانسه آشنا شوید.

چگونه وقت سفارت فرانسه بگیریم؟

وقت سفارت فرانسه از طریق وب سایت رسمی VFS Global قابل رزرو می‌باشد. درخواست وقت سفارت و ویزای فرانسه را می‌توان در مراحل زیر خلاصه کرد:

  1. گام نخست جهت تعیین وقت VFS فرانسه، مراجعه به سایت رسمی دولت فرانسه و ایجاد یک حساب کاربری می‌باشد.
  2. سپس بایستی نسبت به تکمیل فرم درخواست ویزا موجود در سایت رسمی فرانسه اقدام نمود.
  3. در گام بعدی بایستی نسبت به تعیین وقت سفارت فرانسه به صورت آنلاین در سایت VFS اقدام نمود. وقت‌ها در این وب سایت همیشه قابل دسترس نبوده، و در زمان‌های تصادفی برای رزرو ارائه می‌شوند. کارشناسان ما با حضور تمام وقت و سرعت عمل بالا، می‌توانند اولین وقت ممکن را برای شما رزرو نمایند.

نوع وقت سفارت باید با توجه به هدف از سفر و طول مدت اقامت مشخص شود. در صورتی که نوع وقت خود را اشتباه انتخاب کنید، شرکت VFS شما را پذیرش نخواهد کرد.

شما می‌توانید جهت اطمینان از درستی روند و امور مربوط به تعیین وقت سفارت فرانسه، این امور را به کارشناسان مجرب آژانس مسافرتی سبزینه بسپارید.

از دیگر خدمات ویزا در سبزینه می‌توان به تکمیل فرم، رزرو بلیط و هتل، بیمه مسافرتی، بررسی شرایط شما و مشاوره مدارک مورد نیاز اشاره نمود.

وقت سفارت فرانسه در تهران

لازم به ذکر است پس از تعیین وقت سفارت فرانسه امکان کنسلی یا تغییر تاریخ وقت وجود ندارد، و در صورت عدم حضور متقاضی در زمان معین شده بایستی مجدداً نسبت به تعیین وقت سفارت اقدام نمود.

در نهایت پس از تأیید شدن وقت سفارت فرانسه، فایلی تحت عنوان نامه قرار ملاقات (Apointment Letter) در وب سایت وی اف اس گلوبال دریافت می‌کنید، که پرینت آن بایستی در روز وقت سفارت به دفتر VFS ارائه شود.

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت فرانسه

مدارک و اطلاعات لازم برای درخواست وقت سفارت فرانسه از طریق آژانس مسافرتی سبزینه به شرح ذیل می‌باشد:

  • تصویر صفحه اول گذرنامه
  • اطلاعات هویتی
  • اطلاعات شغلی
  • سابقه سفر، تصویر آخرین ویزای شینگن، سابقه انگشت نگاری حتی اگر در قدیم ریجکت شده باشد
  • تاریخ سفر و برنامه سفر
  • اطلاعات دعوت‌کننده یا اطلاعات رزرو هتل
  • شماره موبایل

در واقع جهت تعیین وقت سفارت نیازی به ارائه مدارک اصلی مانند گذرنامه، مدارک مالی، مدارک شغلی و ... نمی‌باشد، و ارائه اینگونه مدارک تنها در روز وقت سفارت و انگشت نگاری الزامی می‌باشد.

مدارک لازم جهت ارائه به دفتر VFS در روز وقت سفارت شامل:

  • فرم تکمیل شده درخواست ویزا شامل تاریخ ورود و خروج به فرانسه، نوع ویزای درخواستی، منابع مالی تأمین سفر، مشخصات همراه، مشخصات میزبان در فرانسه در صورت داشتن دعوتنامه، برنامه سفر دقیق و ...
  • شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه جدید با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان درخواست وقت سفارت
  • گذرنامه پیشین از صفحه مشخصات و کلیه ویزاهای شینگن گذشته
    • *نکته: سابقه سفر به هر کشوری در جهان، خصوصاً کشورهای حوزه شینگن، یکی از عوامل متقاعد‌کننده افسر ویزا در اثبات توریست بودن متقاضی و بازگشت وی به کشور خود پس از پایان سفر می‌باشد.
  • دو قطعه عکس بیومتریک جدید در ابعاد 35 در 45 میلیمتر، رنگی، زمینه سفید، تمام رخ، 70% زوم چهره و بدون رتوش
  • گردش 3 ماهه حساب بانکی و تمکن مالی به زبان انگلیسی و ذکر موجودی به یورو
    • *نکات مدارک مالی:
      • گردش حساب بایستی دارای تراکنش‌های طبیعی باشد و از حساب‌سازی پرهیز شود. به عنوان مثال برداشت و واریز‌ها با مبالغ بالا و غیر متعارف بدون دلیل قانع‌کننده برای افسر ویزا وجود نداشته باشد.
      • نوع حساب، مدتی که این حساب را داشته‌اید، مبالغ واریزی و برداشتی و تعدد و نظم تراکنش‌ها در یک بازه زمانی همگی در اعتبار گردش حساب تأثیرگذار هستند. باید توجه داشت از واریز مبالغ سنگین به حساب مرده پرهیز کرد.
      • تا زمان اعلام نتیجه اخذ ویزا نباید بیش از 30 درصد موجودی حساب را برداشت کرد، زیرا احتمال استعلام سفارت از بانک وجود دارد.
  • سند مالکیت ملک یا خودروی گران قیمت (درصورت وجود)
    • *نکات سند مالکیت:
      • ارائه سند ملک جهت اخذ ویزای فرانسه اجباری نیست، اما درصد اخذ ویزای فرانسه را افزایش می‌دهد.
      • ارائه سند شریکی نیز بلامانع می‌باشد.
  • در صورت سفر فرزندان زیر هجده سال به همراه یکی از والدین (درصورت جدایی والدین) ارائه رضایتنامه محضری و یا حکم حضانت فرزند الزامی می‌باشد.
  • رزرو پرواز رفت و برگشت به کشور مورد تقاضا
    • *نکته: توجه فرمایید رزرو جعلی منجر به ریجکتی ویزای فرانسه خواهد شد.
  • خرید بیمه مسافرتی فردی یا جمعی برای کل مدت سفر با حداقل پوشش بیمه به مبلغ 30000 تا 50000 یورو
    • *نکته: شرکت بیمه گذار نیز بایستی در کشور مورد تقاضای ویزا نمایندگی داشته باشد و مورد تأیید سفارت فرانسه باشد. متقاضیان می‌توانند جهت خریداری بیمه مسافرتی آنلاین از طریق سبزینه اقدام نمایند.
  • واچر هتل (تأییدیه رزرو هتل) برای تمام شب‌های اقامت، یا اصل دعوتنامه شخص دعوت‌کننده با ذکر محل اقامت و وجود اتاقی مجزا برای اقامت
    • *نکته: واچر جعلی منجر به ریجکتی ویزای فرانسه خواهد شد. توجه نمایید در صورت اقدام به اخذ ویزای شینگن فرانسه توسط آژانس هواپیمایی سبزینه، رزرو هتل قابل استعلام به متقاضی تعلق خواهد گرفت.

مدارک برای دانشجویان و محصلین

  • گواهی اشتغال به تحصیل

مدارک شغلی برای کارمندان بخش خصوصی یا دولتی

  • حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار با ذکر تاریخ شروع به خدمت، قرارداد کاری، معرفی نامه خطاب به سفارت با ذکر سمت شغلی و حقوق ماهیانه و تعداد روزهای مرخصی طبق فرمت ارسالی بر روی سربرگ شرکت به همراه تاریخ، شماره، امضا مدیر عامل و مهر شرکت، فیش حقوقی سه ماه آخر، لیست بیمه سه ماه آخر (در صورت وجود)

مدارک شغلی برای پزشکان

  • کارت نظام پزشکی، پروانه طبابت، سوابق بیمه

مدارک شغلی برای صاحبان کسب و کار

  • جواز کسب، آگهی تأسیس، آگهی آخرین تغییرات، اساسنامه، سوابق بیمه

مدارک شغلی برای وکلا

  • پروانه وکالت (شماره کانون وکلا)

مدارک شغلی برای ساختمان سازان

  • معرفی نامه، قرارداد کاری، جواز ساخت، آگهی تاسیس و یا کارت نظام مهندسی و سوابق بیمه حتی اگر اختیاری باشد

مدارک شغلی برای بازرگانان

  • کارت بازرگانی، آگهی تاسیس، سوابق بیمه، گواهینامه فعالیت صنعتی

مدارک برای بازنشستگان

  • حکم بازنشستگی، فیش حقوقی

*توجه: مدارک می‌بایست به زبان مورد تایید سفارت ترجمه شود.

مدارک لازم ویزای شینگن می‌تواند با توجه به شرایط شخص متقاضی، زمان‌های مختلف و کشور مورد تقاضا متفاوت باشد. کارشناسان سبزینه با تحلیل و بررسی شرایط متقاضی مدارک لازم ویزای شینگن را به متقاضی اعلام می‌نماید.

توجه فرمایید سفارت متوجه جعل مدارک شغلی خواهد شد و ویزای متقاضی را ریجکت کرده و در لیست سیاه قرار خواهد داد. در صورتی که شرایط متقاضی ایده آل و مدارک تکمیل باشد، اخذ ویزای شینگن فرانسه تضمینی خواهد شد. شرایط متقاضی شامل وضعیت تاهل (ترجیحاً متأهل)، سن (ترجیحاً بالای 30 سال) و وابستگی‌های عاطفی، شغلی و مالی می‌باشد.

مراحل تعیین وقت سفارت فرانسه

مراحل تعیین وقت سفارت فرانسه عبارتند از:

  1. تهیه مدارک مورد نیاز و ترجمه آن‌ها: شما باید تمام مدارک لازم جهت درخواست ویزای فرانسه را تهیه کرده و نسبت به ترجمه آن‌ها در یک دارالترجمه رسمی اقدام نمایید.
  2. تکمیل فرم درخواست ویزا: قبل از درخواست وقت سفارت، فرم درخواست ویزا باید به صورت آنلاین تکمیل شود.
  3. درخواست وقت سفارت: سپس، شما باید از طریق وب سایت VFS جهت درخواست قرار ملاقات اقدام کنید.
  4. مراجعه حضوری به دفتر VFS Global: مراجعه به VFS جهت ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری در این مرحله قرار دارد.
  5. اعلام نتیجه ویزا: نتیجه ویزا از حدود 3 تا 8 هفته پس از انگشت نگاری مشخص شده و جهت تحویل گذرنامه به شما اطلاع رسانی خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره رایگان، بررسی مدارک و تخمین درصد حدودی شانس اخذ ویزا، با کارشناسان آژانس سبزینه تماس حاصل نمایید.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان سبزینه در تماس باشید.

وقت سفارت فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

وقت سفارت فرانسه و نوبت دهی از زمان درخواست 1 تا 4 هفته به طول می‌انجامد. البته وقت دهی می‌تواند با توجه به میزان شلوغی و تقاضا متفاوت باشد.

مدت زمان صدور ویزا نیز با توجه به میزان تقاضا متغیر بوده و ممکن است از 3 تا 8 هفته باشد. با توجه به مدت زمان نوبت دهی و بررسی پرونده جهت صدور ویزا، توصیه می‌شود از حدود 3 تا 6 ماه قبل از تاریخ سفر نسبت به درخواست قرار ملاقات در VFS اقدام کنید.

وقت سفارت فرانسه چقدر طوی میکشد

وقت انگشت نگاری سفارت فرانسه

وقت انگشت نگاری سفارت فرانسه همان قرار ملاقات در شرکت VFS Global است. این شرکت به عنوان کارگزار رسمی سفارت فرانسه، مسئولیت تحویل مدارک و انگشت نگاری را بر عهده گرفته است.

جهت دریافت قرار ملاقات، شما باید از طریق وب سایت VFS نسبت به درخواست آن اقدام نمایید. همچنین می‌توانید این کار را به کارشناسان ما سپرده و از خدمات دیگر ویزا نیز بهره‌مند شوید.

هزینه وقت سفارت فرانسه

هزینه وقت سفارت فرانسه با توجه به گستردگی خدمات قابل ارائه متفاوت بوده و ممکن است روز به روز در حال تغییر باشد.

جهت آگاهی از هزینه‌های به روز و همچنین دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما به شماره 41383 تماس حاصل نمایید.

از کجا وقت سفارت فرانسه بگیرم؟

وقت سفارت فرانسه از طریق وب سایت VFS قابل رزرو می‌باشد. با مراجعه به این وب سایت و ساخت اکانت کاربری، می‌توانید نسبت به درخواست وقت سفارت در ساعت و روز دلخواه اقدام کنید. همچنین می‌توانید امور مربوط به وقت سفارت و اخذ ویزا را به کارشناسان مجرب سبزینه واگذار نمایید.

شرکت VFS مسئولیت خدمات اخذ ویزای فرانسه را از سفارت فرانسه بر عهده گرفته است، و متقاضیان جهت انجام امور مربوط به اخذ ویزای فرانسه مانند ارائه مدارک و انگشت نگاری در روز وقت سفارت بایستی به این دفتر مراجعه نمایند.

پیش از مراجعه به دفتر VFS بایستی نسبت به تعیین وقت سفارت فرانسه (وقت VFS فرانسه) از طریق سایت رسمی آن اقدام نمود. شرکت VFS علاوه بر امور صدور ویزای فرانسه، مسئولیت امور مربوط به صدور ویزای برخی از کشورهای دیگر در حوزه شینگن را نیز بر عهده گرفته است.

شرکت VFS در حوزه خدمات ویزای فرانسه، خدمات مربوط به وقت سفارت فرانسه، صدور ویزای توریستی فرانسه، صدور ویزای تحصیلی فرانسه، صدور ویزای کاری فرانسه و صدور ویزای خانوادگی فرانسه را تحت پوشش خود قرار داده است.

آیا سفارت فرانسه در تهران باز است؟

بله، سفارت فرانسه و کنسولگری آن در تهران فعال بوده و صدور ویزای شینگن فرانسه توسط این مرکز انجام می‌شود.

لازم به ذکر است مرکز VFS فرانسه تغییر آدرس داده و از هروی سنتر به مگا پارس سنتر واقع در تهران، منطقه 7، خیابان شریعتی، خیابان معلم انتقال یافته است.

اطلاعات سفارت فرانسه

آدرس سفارت فرانسه:

تهران، خیابان نوفل لوشاتو، پلاک 66-64

آدرس دفتر VFS Global بخش فرانسه:

خیابان شریعتی، خیابان معلم، مگا پارس سنتر، طبقه 14

ساعت کاری سفارت فرانسه و روز‌های تعطیل آن

ساعت کاری سفارت فرانسه بخش کنسولی از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 7:30 تا 11:30 برای دریافت مدارک، و ساعت 14:00 تا 15:00 برای تحویل گذرنامه می‌باشد. روزهای تعطیل سفارت جمعه و شنبه می‌باشد. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی سفارت فرانسه به آدرس https://ir.ambafrance.org/ از روزهای تعطیل رسمی در سال جاری را به صورت به روز مشاهده نمایید.

لازم به ذکر است بیشتر درخواست‌های اخذ ویزا در شرکت VFS، کارگزار رسمی سفارت فرانسه در ایران، انجام می‌شود. این شرکت، واقع در مگا پارس سنتر در تهران بوده، و وظیفه تحویل مدارک و انگشت نگاری را بر عهده دارد. پس از اینکه پرونده شما در VFS ترتیب بندی می‌شود، به سفارت فرانسه برای تصمیم‌گیری نهایی توسط کنسولگری ارسال می‌شود.

ساعت کاری VFS فرانسه یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 7:30 تا 17:00 می‌باشد. جهت مراجعه به این مرکز، شما باید از قبل قرار ملاقات از طریق سایت VFS دریافت نموده باشید. پرسنل VFS دستورالعمل‌های لازم برای دریافت گذرنامه را به شما شرح خواهند داد.

آدرس ایمیل سفارت فرانسه برای انجام امور گوناگون

آدرس ایمیل سفارت فرانسه برای خدمات کنسولی به شرح زیر است:

consulaire.teheran@diplomatie.gouv.fr

چنانچه درخواست شما در ارتباط با امور ویزا است، می‌توانید از طریق ایمیل زیر آن را ارسال نمایید:

visas.teheran@diplomatie.gouv.fr

همانطور که پیش از این نیز گفته شد، بیشتر درخواست‌های اخذ ویزای فرانسه از طریق VFS انجام می‌شود. شما می‌توانید پرسش‌های خود را از طریق ایمیل VFS به آدرس info.franceiran@vfshelpline.com ارسال نمایید. توجه داشته باشید که اطلاعات هویتی، از جمله نام، شماره پاسپورت، شماره ریفرنس وقت ملاقات VFS و شماره پرونده درخواست اخذ ویزای فرانسه باید در ایمیل درج شوند.

شما همچنین می‌توانید از طریق تماس تلفنی با VFS به شماره 02191008046 راهنمایی دریافت نمایید.

وقت فوری سفارت فرانسه

همه وقت‌های قرار ملاقات VFS به یک شکل ارائه شده و دارای انواع عادی یا فوری نمی‌باشد. تنها عواملی که باعث می‌شود شما در اولین زمان ممکن، وقت سفارت خود را دریافت نمایید، سرعت عمل در تهیه مدارک، ترجمه آن‌ها و رزرو وقت به محض باز شدن وقت‌ها می‌باشد.

در صورت درخواست وقت سفارت فرانسه از طریق آژانس سبزینه، امور مربوط به اخذ ویزا، از جمله بررسی و مشاوره مدارک، تکمیل فرم، رزرو هتل و پرواز، بیمه مسافرتی و رزرو قرار ملاقات شما، به صورت منظم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

به وقت‌هایی که از ساعات بعد از ظهر به بعد ارائه می‌شوند، وقت Prime گفته می‌شود. تفاوت این وقت‌ها در هزینه و خلوت‌تر بودن آن‌ها نسبت به وقت‌های صبح و ظهر است. همچنین شما می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، از خدمات اختیاری در VFS در خصوص درخواست ویزای فرانسه بهره‌مند شوید.

وقت سفارت فرانسه فوری

فرم وقت سفارت فرانسه

فرم وقت سفارت فرانسه همان فرم درخواست ویزای فرانسه است، و شما می‌توانید جهت تکمیل آن به وب سایت رسمی دولت فرانسه به آدرس https://france-visas.gouv.fr/ مراجعه نمایید، یا از خدمات تکمیل فرم در آژانس سبزینه بهره‌مند شوید.

مقررات امنیتی هنگام حضور در سفارت فرانسه

همه سفارت‌ها در بدو ورود، مراجعان را به منظور موارد امنیتی مورد بازرسی قرار می‌دهند. برخی از این مقررات امنیتی بر شرح زیر است:

  • مراجعه‌کننده مجاز به حمل یک کیف دستی کوچک می‌باشد.
  • تلفن همراه باید به صورت سایلنت قرار گیرد.
  • هر نوع اشیاء غیر مرتبط با امور اداری ممنوع است. فندک، اشیاء تیز، وسایل الکترونیک و مواد غذایی از جمله این اشیاء می‌باشند.
  • عکس برداری، فیلم برداری یا ضبط صدا در سفارت ممنوع است.
  • افراد ناتوان یا مسن، که نیازمند همراه هستند، باید این موضوع را به اطلاع نگهبان سفارت برسانند و از راهنمایی آن‌ها بهره‌مند شوند.
  • افراد زیر 18 سال باید به همراه قیم قانونی یا والدین خود به سفارت مراجعه نمایند.

تعیین وقت فوری و تضمینی سفارت فرانسه با سبزینه

شما می‌توانید از خدمات آژانس مسافرتی سبزینه، از جمله وقت سفارت، تکمیل فرم، رزرو پرواز و هتل، بیمه مسافرتی و بررسی و مشاوره مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای فرانسه بهره‌مند شوید.

تکمیل فرم شما توسط کارشناسان ما به دقت و به زبان انگلیسی تکمیل شده و هدف از سفر به صورت شفاف توضیح داده خواهد شد.

همچنین، تمام شرایط و مدارک شما توسط کارشناسان ما بررسی شده و درصد شانس اخذ ویزا به شما اعلام خواهد شد. در صورت مشاهده هر گونه نقص در مدراک، موارد لازم به شما اعلام خواهد شد تا در صورت امکان، اصلاحات مورد نیاز انجام شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از خدمات قابل ارائه و هزینه‌ها، با کارشناسان سبزینه تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

سوالات متداول وقت سفارت فرانسه

آدرس دفتر VFS برای وقت سفارت فرانسه چیست؟

قرار ملاقات جهت درخواست ویزای فرانسه در دفتر VFS واقع در تهران، خیابان شریعتی، خیابان معلم، مگا پارس سنتر، طبقه 14 انجام می‌شود.

افراد زیر 18 سال برای اخذ ویزای فرانسه و سفر به این کشور بدون والدین چه مدارکی باید ارائه دهند؟

افراد زیر 18 سال جهت درخواست ویزای فرانسه بدون والدین خود، علاوه بر تمام مدارک مورد نیاز باید اجازه محضری خروج از کشور نیز به VFS ارائه دهند.

وقت سفارت فرانسه چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان نوبت دهی VFS عدد ثابتی نداشته و با توجه به میزان شلوغی متغیر است. معمولاً این مدت زمان از حدود 1 تا 4 هفته می‌باشد.

برای اخذ ویزای فرانسه باید به سفارت برویم یا VFS؟

جهت درخواست ویزای فرانسه باید ابتدا از شرکت VFS، نوبت قرار ملاقات دریافت کرده و جهت ارائه مدارک و انگشت نگاری به این مرکز مراجعه کنید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 2453  |
 3.67   از   5/00   از تعداد   9   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

Fawzia Azizi یکشنبه 3 اردیبهشت 1402

سلام علیکم میخام وقت بگیرم در سفارت فرانسه

پاسخ
Admin در پاسخ به Fawzia Azizi چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402

سلام دوست عزیز، لطفا با کارشناسان ما تماس بگیرید. در خدمتتون هستیم.

پاسخ
ContantUs مشاوره رایگان