جستجو در سایت

وقت سفارت چین

logo

وقت سفارت چین جهت اخذ ویزا، از جمله دغدغه افرادی است که قصد سفر به این کشور را دارند. به همین دلیل اگر شما هم قصد دارید به چین سفر کنید، حتما باید از نحوه دریافت وقت سفارت چین مطلع شوید؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که در این مقاله از سبزینه همراه ما باشید و اطلاعات ارزشمندی پیرامون مسئله مذکور به دست آورید.

چگونه وقت سفارت چین بگیریم؟

خلاصه مراحل دریافت وقت سفارت و ویزای چین به شرح زیر می‌باشد:

  1. تهیه مدارک مورد نیاز
  2. تکمیل فرم درخواست ویزای چین
  3. اخذ وقت سفارت به صورت آنلاین یا حضوری
  4. مراجعه به سفارت برای تحویل مدارک و انجام انگشت نگاری
  5. انتظار تا زمان صدور ویزا

جهت دریافت وقت سفارت چین لازم است که به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید. هدف از این کار، ایجاد نظم در پروسه رسیدگی به امورات متقاضیان است و سبب می‌شود تا در وقت و انرژی متقاضیان و افسران حاضر در کنسولگری، صرفه‌جویی شود. شما می‌توانید وقت خود را برای روزهای یکشنبه تا پنجشنبه رزرو کنید.

در ضمن پس از اینکه نوبت شما جهت مراجعه حضوری مشخص شد، باید به همراه مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه کرده و نسبت به انجام امورات مربوطه اقدام نمایید. اگر هنوز اطلاعات چندانی راجع به پروسه دریافت وقت و اخذ ویزا ندارید، تا پایان این بخش همراه ما باشید تا علاوه بر معرفی مدارک مورد نیاز، نحوه دریافت نوبت از طریق وب سایت را هم برای شما شرح بدهیم.

شما می‌توانید از خدمات ویزا و تور چین در آژانس مسافرتی سبزینه بهره مند شده و امور مربوط به درخواست وقت سفارت و ویزای چین را به کارشناسان مجرب ما بسپارید. جهت آگاهی از شرایط دریافت وقت سفارت و تورهای موجود با مشاوران ما تماس حاصل نمایید.

تعیین وقت سفارت چین

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت چین

به منظور اخذ وقت سفارت چین و مراجعه به این مرکز برای درخواست ویزا، لازم است تا مدارک مورد نیاز را به آن‌ها ارائه دهید که عبارت‌اند از:

  • مدارک هویتی: شامل شناسنامه و کارت ملی
  • اصل گذرنامه: گذرنامه شما باید حداقل 6 ماه از تاریخ سفر به چین اعتبار داشته باشد.
  • عکس (۴×۶ سانتی‌متر): 2 قطعه عکس جدید، رنگی و تمام‌رخ با پس‌زمینه سفید که شانه‌ها به طور کامل در تصویر مشاهده شود، نیاز است.
  • فرم درخواست ویزا: فرمی که به منظور دریافت ویزای چین باید به سفارت ارائه دهید را تکمیل و ضمیمه مدارک خود کنید.
  • مدارک مالی: شامل نامه تمکن مالی از بانک به زبان انگلیسی و با موجودی کافی
  • دعوتنامه رسمی: این دعوت‌نامه از سوی شرکتی که شما را دعوت کرده است به سفارت ارائه می‌شود.
  • بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی با طرح و میزان پوشش خسارت که مورد تأیید سفارت باشد

مراحل تعیین وقت سفارت چین

مراحل تعیین وقت سفارت و اخذ ویزای چین به ترتیب به شرح زیر می‌باشد:

  1. آماده کردن مدارک لازم: در ابتدا، تمام مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای چین باید تهیه شود. لیست این مدارک در قسمت بالا ذکر شده است.
  2. تکمیل فرم: در مرحله دوم، فرم درخواست ویزا باید به طور کامل تکمیل شود.
  3. تعیین وقت سفارت: سپس، می‌بایست به صورت حضوری یا آنلاین نسبت به رزرو وقت سفارت اقدام نمود.
  4. مراجعه به سفارت: در این مرحله، شما باید جهت ارائه مدارک و انگشت نگاری به سفارت چین در تهران مراجعه نمایید.
  5. صدور ویزا: پس از حدود 1 هفته، ویزای چین صادر می‌شود.
برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان سبزینه در تماس باشید.

وقت انگشت نگاری سفارت چین

دریافت وقت انگشت نگاری از طریق سفارت چین امکان‌پذیر می‌باشد. شما جهت تشکیل پرونده درخواست ویزا، تحویل مدارک و انجام انگشت نگاری باید به سفارت چین در تهران مراجعه نمایید. همچنین می‌توانید از خدمات ویزای چین در سبزینه بهره‌مند شده و امور مربوط به اخذ ویزا را به کارشناسان ما بسپارید.

هزینه وقت سفارت چین

ویزاهای صادره جهت سفر به کشور چین، انواع مختلفی دارد و شما باید بر حسب نیاز خود و مدت‌زمانی که قرار است در آن‌جا بمانید، یک ویزای مناسب انتخاب کنید. در ضمن هزینه هر یک از ویزاها بسته به نوع و خدمات مرتبط با آن متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است پیش از رزرو وقت سفارت چین، با مشاوران ما تماس حاصل نموده و از قیمت هر کدام اطلاع یابید.

در ادامه هزینه دریافت برخی از انواع ویزای چین را شرح خواهیم داد:

نوع ویزا

هزینه دریافت ویزا

ویزای تجاری چین

130 تا 150 دلار

ویزای تجاری چین با دعوتنامه

160 تا 200 دلار

ویزای توریستی چین

130 تا 150 دلار

ویزای توریستی چین با دعوتنامه

160 تا 200 دلار

اخذ وقت سفارت چین

از کجا وقت سفارت چین بگیریم؟

وقت سفارت چین می‌بایست از طریق سفارت چین در تهران دریافت شود. همچنین می‌توانید اخذ ویزای چین و امور مربوط به خدمات گردشگری را به کارشناسان سبزینه واگذار کنید.

آیا سفارت چین در تهران باز است؟

سفارت چین در تهران فعال است و صدور ویزای چین از طریق کنسولگری این کشور انجام می‌شود. در ادامه می‌توانید آدرس و اطلاعات سفارت چین را مشاهده نمایید.

اطلاعات تماس با سفارت چین

به منظور دریافت وقت سفارت چین و مراجعه حضوری به سفارت، باید از آدرس، شماره تماس و ساعت کاری آن اطلاع یابید و پس از رزرو نوبت، در اسرع وقت به آن‌جا مراجعه کنید. برای این منظور در ادامه موارد مذکور را برایتان شرح خواهیم داد.

  • آدرس سفارت چین در ایران: تهران، اقدسیه، خیابان موحد دانش، پلاک 73
  • شماره تلفن سفارت چین:02122291241 و 02122291240
  • شماره تلفن بخش کنسولی: 02122802772
  • ساعات کاری بخش کنسولی (به غیر از روزهای تعطیل): یکشنبه تا پنجشنبه: ۰۸:45 الی ۱۲:15 و 14:30 الی 16:30

اطلاعات تماس با سفارت چین در ترکیه

در این قسمت لازم است تا آدرس سفارت چین در ترکیه را نیز بگوییم تا آن دسته از هموطنان گرامی که خارج از کشور هستند و به هر دلیلی برای ثبت وقت سفارت چین و اخذ ویزا، امکان حضور در کشور خود را ندارند، از طریق کشور ترکیه بتوانند به امورات خود رسیدگی کنند. آدرس‌، شماره تماس و سایر اطلاعات ارتباطی مربوط به سفارت چین در کشور ترکیه به شرح زیر است:

  • آدرس سفارت چین در ترکیه: Memduhpaşa Yalısı Mısırlı Cad. 6/8 Kireçburnu Mah. Sarıyer / İstanbul
  • شماره تلفن: 299 26 34_ 299 21 87-88 (212)
  • شماره فکس: 299 28 55 (212)

در ضمن شما می‌توانید از طریق همین سفارت در کشور ترکیه، نسبت به دریافت انواع ویزا اقدام کنید. همچنین برای مراجعه به سفارت چین در این کشور هم باید در زورهایی به غیر از تعطیلات رسمی به آن‌جا بروید.

وب‌سایت و ایمیل سفارت چین جهت دریافت وقت سفارت چین

یکی از روش‌های رزرو وقت سفارت چین، مراجعه به وب سایت این سفارت است. شما می‌توانید جهت دریافت نوبت از سفارت چین، به آدرس ir.chineseembassy.org مراجعه کرده و از جدیدترین خبرها و به‌روزرسانی‌های مربوط به امور اخذ ویزا نیز مطلع شوید.

اگر مهارت در خوانش متون به زبان چینی ندارید، کافی است زبان وب سایت را به انگلیسی تغییر دهید تا زبان وب سایت به انگلیسی تغییر کند. ضمناً اگر نیاز به راهنمایی جهت اخذ ویزای چین دارید، می‌بایست در صفحه اول وب سایت مذکور، بر روی گزینه Consular Service کلیک کنید و پس از آن در منویی که برای شما باز می‌شود، گزینه Chinese Visa را انتخاب کنید تا راهنمای مراحل تعیین وقت و اخذ ویزا به زبان انگلیسی برایتان نمایش داده شود.

همچنین یکی دیگر از راه‌های ارتباطی شما و افسران سفارت چین، ایمیل به این مرکز است. شما می‌توانید هر زمان که خواستید، درخواست و سوال خود را از طریق این راه ارتباطی با آن‌ها در میان بگذارید و منتظر دریافت پاسخ باشید. البته ناگفته نماند که برای انجام امورات مهم نظیر اخذ ویزا و ارائه مدارک و... حتماً باید به صورت حضوری به سفارت مراجعه کنید و پیگیر امورات مربوطه باشید، تا سرعت پاسخگویی به درخواست شما افزایش یابد.

ایمیل سفارت چین به آدرس chinaemb_ir@mfa.gov.cn می‌باشد. شما می‌توانید درخواست‌های خود را به زبان انگلیسی یا چینی مطرح کنید.

دریافت وقت سفارت چین

راهنمای رزرو وقت سفارت چین از طریق وب‌سایت

همانطور که گفتیم شما می‌توانید برای دریافت وقت سفارت چین به وب سایت این سفارت مراجعه کنید یا به صورت حضوری، به این مرکز مراجعه نمایید. با این حال، رزرو نوبت از طریق وب سایت منطقی‌تر است و در وقت و انرژی شما صرفه‌جویی خواهد شد. بنابراین در ادامه همراه ما باشید و از نحوه تعیین وقت سفارت به واسطه وب سایت سفارت چین مطلع شوید.

  1. ابتدا به آدرس ir.chineseembassy.org مراجعه کنید.
  2. سپس روی گزینه Consular Service کلیک و در منوی سمت چپ، Chinese Visa را انتخاب کنید.
  3. حال باید منتظر بمانید تا به صفحه‌ای با عنوان Arrangement منتقل شوید.
  4. وقتی وارد بخش مورد نظر شدید، مراحل مربوط به رزرو وقت را طی کنید و زمانی که نوبت‌ها در پرتال ارائه می‌شوند، نوبت مورد نظر خود را ثبت و تأیید کنید.

نکته حائز اهمیتی که در این باره وجود دارد، بیانگر آن است که امکان دریافت نوبت در این سفارت به دو شکل عادی و فوری وجود دارد. نوع فوری بیشتر مخصوص اشخاصی است که برای یک مراسم مهم یا سمینار و... حتماً باید سر موعد مقرر به کشور چین سفر کنند. اگر چنین برنامه‌ای دارید، حتما باید نوع فوری را انتخاب کنید.

پس از اخذ وقت، باید مدارک مورد نیاز را به سفارت ارسال نمایید و پس از آن، طی چند روز آینده از طرف سفارت با شما تماس گرفته خواهد شد یا ایمیلی برایتان ارسال می‌شود.

تعطیلات رسمی سفارت چین در ایران

به طور کلی روزهای شنبه و جمعه، سفارت چین در ایران تعطیل است. علاوه بر این، برخی دیگر از روزهای سال نیز به مناسبت‌های مختلف جزو تعطیلات این سفارت محسوب می‌شوند. بنابراین بهتر است از تعطیلات سفارت چین در ایران مطلع شوید و حین تعیین وقت، علت عدم امکان رزرو نوبت در این روزها را بدانید.

روزهای تعطیل رسمی سفارت چین در ایران

علت تعطیلی

تاریخ

سال نو میلادی

۱ ژانویه

سال نو چینی (فستیوال بهاری)

اواخر ژانویه یا فوریه

فستیوال چینگ مینگ

اوایل آوریل

روز کارگر

1 می

فستیوال قایق اژدها

در ماه ژوئن

فستیوال نیمه پاییز

در ماه سپتامبر یا اکتبر

روز ملی چینی

۱-3 اکتبر

تعطیلات رسمی در ایران

طبق تقویم

*نکته: لازم به ذکر است که تاریخ دقیق روزهای تعطیل رسمی در چین متغیر است و باید هر سال در تقویم بررسی شود.

تعیین وقت فوری سفارت چین با سبزینه

سبزینه با سابقه‌ای طولانی در زمینه گردشگری، به خصوص خدمات ویزا، آماده ارائه خدمات ویزای چین به شما می‌باشد. خدمات سبزینه در خصوص ویزای چین شامل وقت سفارت، تکمیل فرم، بیمه مسافرتی و مشاوره در زمینه انتخاب هتل و برنامه سفر می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره و آگاهی از پکیج‌های موجود برای تور چین با کارشناسان آژانس سبزینه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول وقت سفارت چین

آیا وقت سفارت چین مصاحبه دارد؟

بستگی به نوع درخواست شما دارد. در بیشتر موارد برای اخذ ویزای چین نیازی به مصاحبه نیست.

اخذ وقت سفارت چین چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان نوبت دهی سفارت چین بستگی به میزان شلوغی داشته و ممکن است از چند روز تا چندین هفته به طول بینجامد. جهت استعلام و آگاهی از این مدت زمان می‌توانید با کارشناسان سبزینه تماس حاصل نمایید.

آیا برای ویزای چین باید به صورت حضوری به سفارت چین برویم؟

بستگی به نوع درخواست شما و نحوه اقدام دارد. در صورت اقدام به اخذ ویزا از طریق آژانس‌های ثبت شده توسط سفارت چین، نیازی به مراجعه به سفارت نمی‌باشد.

آیا برای وقت سفارت چین نیاز به ارائه گردش حساب بانکی است؟

خیر، برای مدارک مالی تنها نیاز به ارائه نامه تمکن مالی از بانک است. موجودی حساب برای این نامه باید کافی باشد.

آیا مدارک برای وقت سفارت چین نیاز به ترجمه دارند؟

برای درخواست ویزای توریستی و تجاری چین، نیازی به ترجمه مدارک نیست. مدارک مورد نیاز شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، عکس، فرم تکمیل شده، نامه تمکن مالی، بیمه مسافرتی و دعوتنامه می‌باشد.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 189  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان