جستجو در سایت

گرفتن ویزای توریستی سوئیس

logo

سوئیس کشوری است که مسافران بسیاری جهت اهداف کوتاه مدت و بلند مدت از آن بازدید می‌کنند. این اهداف می‌تواند شامل گردشگری، بازدید از خانواده یا دوستان، تجارت، کار، تحصیل، ورزش و غیره باشد.

با ما در این مطلب همراه باشید تا ضمن کسب اطلاعات در خصوص شرایط اخذ ویزای توریستی سوئیس، با خدمات سبزینه در این زمینه نیز آشنا شوید.

چگونه ویزای توریستی سوئیس بگیریم؟

فرایند اخذ ویزای توریستی سوئیس را می‌توان در مراحل زیر خلاصه نمود:

  1. آماده نمودن مدارک مورد نیاز و ترجمه آن‌ها توسط دارالترجمه رسمی
  2. تکمیل فرم درخواست ویزای سوئیس
  3. دریافت وقت سفارت سوئیس از شرکت VFS Global
  4. مراجعه به VFS جهت ارائه مدارک و انگشت نگاری
  5. اعلام نتیجه درخواست ویزا و تحویل گذرنامه

در صورتی که با فرایند درخواست ویزای سوئیس آشنایی کافی ندارید، می‌توانید از خدمات ویزا در سبزینه بهره‌مند شوید. این خدمات شامل تکمیل فرم، وقت سفارت، رزرو بلیط، رزرو هتل، بیمه مسافرتی و بررسی و مشاوره مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی سوئیس می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب سبزینه تماس حاصل نمایید.

اخذ ویزای توریستی سوئیس

در ادامه، شرایط اخذ ویزای توریستی سوئیس را شرح خواهیم داد.

شرایط گرفتن ویزای توریستی سوئیس

افرادی که از شرایط زیر برخوردار باشند، از شانس بیشتری جهت اخذ ویزای توریستی سوئیس برخوردار خواهند بود:

  • سن مناسب (حدود 30 سال به بالا) و متأهل
  • گردش حساب با تراکنش‌های طبیعی، متناسب با شغل و قابل توجیه
  • موجودی کافی برای نامه تمکن مالی از بانک جهت اثبات توانایی تأمین هزینه سفر
  • مدارک شغلی مناسب
  • وابستگی‌های عاطفی، از جمله داشتن همسر یا فرزند و وابستگی‌های مالی، از جمله سند ملک یا خودروی ارزشمند
  • داشتن دعوتنامه‌ای قوی از سوی فردی واجد شرایط یا شرکت در تور سوئیس از طریق یک آژانس مسافرتی معتبر
  • عدم سوء سابقه کیفری در سوئیس و حوزه شینگن
  • سابقه سفر به حوزه شینگن در 5 سال اخیر

لازم به ذکر است نیازی به داشتن تمام شرایط فوق جهت اخذ ویزای توریستی سوئیس نیست. در صورتی که شما شرایط اولیه را دارا باشید و مدارک مورد نیاز نیز تکمیل باشد، واجد شرایط اخذ ویزا می‌باشید. کارشناسان سبزینه با بررسی شرایط و مدارک شما، درصد احتمال صدور ویزا را به شما اعلام خواهند کرد.

درخواست ویزای توریستی سوئیس

مراحل دریافت ویزای توریستی سوئیس

مراحل دریافت ویزای توریستی سوئیس به ترتیب به شرح زیر است:

  1. جمع آوری مدارک مورد نیاز و ترجمه‌ها: اولین مرحله، تهیه مدارک مورد نیاز و ترجمه آن‌ها در یک دارالترجمه رسمی و معتبر است.
  2. پر کردن فرم ویزای سوئیس: سپس فرم درخواست ویزا باید تکمیل گردد.
  3. درخواست قرار ملاقات: در قدم سوم، باید نسبت به درخواست قرار ملاقات از طریق VFS اقدام نمود.
  4. تحویل مدارک و انگشت نگاری در VFS: سپس، مدارک مورد نیاز باید به شرکت VFS تحویل داده شده و فرایند انگشت نگاری در این مرکز انجام شود.
  5. بررسی پرونده در سفارت و صدور ویزا: پس از انگشت نگاری، پرونده متقاضی مورد بررسی قرار گرفته و پس از تأیید، ویزای سوئیس صادر شده و در گذرنامه الصاق می‌شود.

در صورت عدم آگاهی نسبت به فرایند درخواست ویزای توریستی سوئیس، می‌توانید با اطمینان و خیالی آسوده امور مربوط به آن را به کارشناسان ما بسپارید.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان سبزینه در تماس باشید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئیس

مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای توریستی سوئیس عبارتند از:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • گذرنامه قدیم و کپی صفحه اول و ویزاهای شینگن در گذشته
  • عکس جدید در ابعاد 3.5 در 4.5 با زمینه سفید و بدون رتوش
    • *نکته: با مراجعه به مراکز عکس برداری معتبر، می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید تا عکس را طبق استانداردهای سفارت تهیه نمایند.
  • مدارک مالی شامل گردش حساب 3 ماه اخیر و نامه تمکن مالی با موجودی کافی
  • مدارک شغلی برای صاحبان کسب و کار شامل جواز کسب، آگهی تأسیس و آخرین تغییرات، اساسنامه، آخرین مالیات پرداخت شده، لیست بیمه تأمین اجتماعی
  • مدارک شغلی برای کارمندان شامل نامه اشتغال به کار، قرار کار، معرفی نامه از شرکت بر روی سربرگ، فیش حقوقی 3 ماه اخیر، گزارش بیمه تأمین اجتماعی
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای تحصیل کنندگان
  • حکم بازنشستگی و فیش حقوقی برای بازنشستگان
  • سند ملک یا خودروی گران بها در صورت وجود
  • رزرو بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت
  • رزرو هتل یا دعوتنامه
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • رضایت نامه محضری یا حکم حضانت برای فرزندان زیر 18 سال که با یکی از والدین مطلقه خود سفر می‌کنند

ترجمه‌های لازم باید توسط یک دارالترجمه به زبان انگلیسی ترجمه شوند. هر گونه جعل در مدارک باعث رد شدن درخواست ویزای سوئیس خواهد شد.

جهت دریافت مشاوره در خصوص مدارک مورد درخواست ویزای توریستی سوئیس با مشاوران سبزینه تماس حاصل نمایید.

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی سوئیس

میزان موجودی در نامه تمکن مالی با توجه به شرایط متقاضی و هدف از سفر متفاوت خواهد بود. کارشناسان ما با بررسی شرایط و مدارک شما، مناسب‌ترین میزان تمکن مالی را به شما اعلام خواهند کرد.

نامه تمکن مالی، نامه‌ای از سوی بانک است که موجودی حساب شما در آن به یورو ذکر می‌شود. تمکن مالی نشان دهنده توانایی مالی شما برای سفر به سوئیس است.

هزینه اخذ ویزای توریستی سوئیس

هزینه خدمات ویزا در خصوص ویزای توریستی سوئیس با توجه به نوع و تنوع خدمات متفاوت است.

جهت کسب اطلاعات دقیق‌تر و آگاهی از لیست هزینه‌ها، با سبزینه به شماره 41383 تماس حاصل نموده و از مشاوره رایگان نیز در خصوص ویزای توریستی سوئیس بهره‌مند شوید.

دریافت ویزای توریستی سوئیس

تفاوت ویزای توریستی سوئیس با ویزیتوری

در واقع تفاوتی میان ویزای توریستی و ویزیتوری سوئیس از لحاظ دسته بندی ویزا وجود نداشته و هر دو، ویزای نوع C شینگن سوئیس هستند. تنها تفاوت آن‌ها در توضیحات مربوطه است که در نوع اول، کلمه Tourism بر روی ویزا درج شده و در نوع دوم، کلمه Visit درج خواهد شد. این توضیحات در قسمت Remarks، هدف از سفر شما را ذکر خواهد کرد.

در کنار کلمه Visit، هدف دقیق از سفر نیز درج خواهد شد. به عنوان مثال کلمه Business Visit برای اهداف تجاری و کلمه Family Visit یا مشابه آن برای اهداف بازدید از خانواده یا دوستان درج خواهد شد.

امکان گرفتن ویزای توریستی سوئیس با دعوتنامه

شما با دریافت دعوتنامه از خانواده، دوست، شرکت، مؤسسه، سازمان یا یک مرکز در سوئیس، می‌توانید جهت درخواست ویزای توریستی سوئیس اقدام نمایید. این دعوتنامه می‌تواند برای اهداف بازدید از خانواده یا دوستان، تجاری، درمانی، ورزشی، کاری یا تحصیلی باشد.

امکان گرفتن ویزای توریستی سوئیس بدون دعوتنامه

در صورتی که واجد شرایط اخذ ویزای سوئیس باشید، می‌توانید بدون دعوتنامه نیز جهت درخواست ویزای توریستی سوئیس اقدام نمایید. وجود دعوتنامه می‌تواند احتمال اخذ ویزا را افزایش بدهد، ولی به تنهای خود به معنی تضمین صدور ویزا نمی‌باشد. با شرکت در یک تور مسافرتی به سوئیس، نیازی به تهیه دعوتنامه نخواهید داشت.

مدت زمان پاسخ دهی ویزای توریستی سوئیس

مدت زمان بررسی پروند و پاسخ دهی به درخواست ویزای توریستی سوئیس بستگی به میزان شلوغی و تقاضا دارد. به طور میانگین، این مدت زمان پس از انگشت نگاری در VFS حدود 2 تا 4 هفته می‌باشد.

فرم درخواست ویزای توریستی سوئیس

فرم درخواست ویزای توریستی سوئیس در وب سایت VFS به نشانی https://visa.vfsglobal.com/irn/en/che/apply-visa قابل دسترسی است. با تکمیل این فرم می‌توانید نسبت به درخواست ویزای توریستی سوئیس اقدام کنید. این فرم باید به زبان انگلیسی تکمیل شده و هدف از سفر ذکر شود. در صورتی که با نحوه تکمیل فرم درخواست ویزا آشنایی ندارید، می‌توانید این امر را به کارشناسان مجرب ما واگذار نمایید.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی سوئیس

اعتبار ویزای سوئیس (Validity) بستگی به سفارت داشته و به طور معمول کوتاه و نزدیک به زمان سفر است. به عنوان مثال، ممکن است ویزای سوئیس با مدت اعتبار 1 ماهه صادر شود.

از طرفی دیگر، مدت مجاز اقامت (Duration of Stay) برای ویزای توریستی سوئیس نیز معمولاً کوتاه و کمتر از اعتبار ویزا است. به عنوان مثال، ممکن است ویزای توریستی شما با اعتبار 1 ماهه و مدت مجاز اقامت 7 روزه صادر شود. به این معنی که شما از زمان صدور ویزا، به مدت 1 ماه فرصت داشته به سوئیس سفر کنید و به مدت 7 روز در این کشور بمانید.

چنانچه ویزای شما به صورت مولتی صادر شده باشد، مدت اعتبار آن می‌تواند تا حداکثر 5 سال صادر شود. با این نوع ویزا شما می‌توانید در طول مدت اعتبار آن به سوئیس سفر کرده و در هر دوره 180 روزه، به مدت 90 روز در این کشور اقامت داشته باشید.

لازم به ذکر است، ویزای مولتی ممکن است با اعتبار کمتری نیز صادر شود. به عنوان مثال، مدت اعتبار ویزای مولتی سوئیس ممکن است به مدت اعتبار 1 سال تعیین شود.

در نهایت، تعیین مدت اعتبار و مدت اقامت مجاز توسط سفارت سوئیس تصمیم‌گیری شده و عدد ثابتی ندارد.

گرفتن ویزای توریستی سوئیس

شرایط تمدید ویزای توریستی سوئیس

تمدید ویزای توریستی سوئیس تقریباً غیر ممکن بوده و تنها در شرایط اضطراری، مانند بیماری، جنگ، بسته شدن مرزهای هوایی، بلایای طبیعی و ... امکان تمدید اقامت موقت از طریق اداره مهاجرت در سوئیس و با ارائه گواهی یا مستندات لازم وجود دارد.

وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی سوئیس

دریافت قرار ملاقات در VFS، اولین قدم جهت درخواست ویزای توریستی سوئیس است. شما می‌توانید از طریق شرکت VFS Global نسبت به درخواست قرار ملاقات اقدام نموده و Appointment Letter را دریافت نمایید. سپس شما باید در تاریخ و ساعت تعیین شده در این نامه به مرکز VFS جهت ارائه مدارک خود و انجام انگشت نگاری مراجعه نمایید.

همچنین شما می‌توانید از خدمات ویزای سوئیس در سبزینه بهره‌مند شده و جهت دریافت قرار ملاقات با کمک کارشناسان ما اقدام کنید.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی سوئیس

هر عاملی که باعث شود سفارت نسبت به بازگشت شما به کشور مبدأ قانع نشود، می‌تواند باعث ریجکت شدن درخواست ویزای سوئیس شود. از این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم ارائه همه مدارک مورد نیاز
  • جعل مدارک
  • همخوانی نداشتن اطلاعات در بین مدارک ارائه شده، به عنوان مثال عدم تطابق تاریخ سفر در فرم و تاریخ رفت و برگشت در رزور هتل
  • گذرنامه با اعتبار کم یا دارای جلد یا صفحات مخدوش یا جدا شده
  • اقدام در سن خیلی پایین و در وضعیت تأهل مجرد
  • عدم داشتن وابستگی‌های عاطفی مانند همسر، فرزند و غیره در کشور مبدأ
  • عدم داشتن وابستگی‌های شغلی و مالی
  • گردش حساب ناکافی یا تراکنش‌های غیر طبیعی و نامتناسب با شغل
  • سوء سابقه کیفری در سوئیس یا منطقه شینگن
  • دعوتنامه ضعیف از سوی فردی غیر واجد شرایط

در صورت بهره‌گیری از خدمات مرتبط با ویزای توریستی سوئیس در آژانس سبزینه، کارشناسان ما به دقت شرایط و مدارک شما را بررسی کرده و در صورت مشاهده هر گونه نقص، این موضوع به شما اعلام خواهد شد.

شرایط تبدیل ویزای توریستی سوئیس به تحصیلی یا کاری

امکان تبدیل ویزای توریستی سوئیس به انواع دیگر وجود نداشته و جهت تحصیل یا کار در سوئیس، باید از طریق کنسولگری سفارت سوئیس در تهران اقدام نمایید.

جهت کار در سوئیس شما باید ابتدا نسبت به دریافت مجوز کار و جاب آفر از سوئیس اقدام نموده و سپس ویزای کاری سوئیس را اخذ نمایید.

جهت تحصیل در سوئیس باید ابتدا پذیرش تحصیلی از یک مرکز تحصیلی در سوئیس تهیه شود.

اخذ ویزای توریستی سوئیس با آژانس مسافرتی سبزینه

خدمات ویزا در سبزینه شامل وقت سفارت، تکمیل فرم درخواست ویزا، رزرو پرواز و هتل، بیمه مسافرتی و مشاوره مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئیس می‌باشد. در صورتی که با برخی از مراحل درخواست ویزای سوئیس آشنا نیستید، می‌توانید بر اساس نیاز خود فقط از برخی از خدمات فوق استفاده نمایید.

امکان اخذ ویزا از طریق خریداری تور مسافرتی به سوئیس نیز فراهم است. جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص ویزای توریستی و تور سوئیس با آژانس مسافرتی سبزینه تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول ویزای توریستی سوئیس

ویزای توریستی سوئیس چیست؟

ویزای توریستی سوئیس همان ویزای نوع C سوئیس بوده که برای اهداف گردشگری اخذ می‌شود.

از کجا باید برای ویزای توریستی سوئیس اقدام کنم؟

ویزای توریستی سوئیس را باید از طریق شرکت VFS Global اقدام کنید. در این مرکز شما مدارک خود را تحویل داده و انگشت نگاری می‌شوید.

حداقل اعتبار پاسپورت برای ویزای توریستی سوئیس چقدر باید باشد؟

پاسپورت باید حداقل 6 ماه اعتبار از زمان درخواست قرار ملاقات داشته باشد.

اعتبار ویزای توریستی سوئیس چند روز است؟

اعتبار ویزای توریستی سوئیس معمولاً کوتاه است و بستگی به تصمیم سفارت دارد. در بیشتر مواقع، اعتبار آن به مدت کمتر از 1 ماه تعیین می‌شود.

آیا با ویزای توریستی سوئیس می‌توانم به کشور دیگری هم سفر کنم؟

بله، با ویزای شینگن سوئیس می‌توانید به تمام کشورهای حوزه شینگن سفر کنید. ولی توصیه می‌شود ورود اول شما به کشور سوئیس باشد تا برای درخواست بعدی ویزا در آینده، به مشکل بر نخورید.

آیا سوئیس کشور سختگیری برای صدور ویزا است؟

بله، سوئیس هم مانند همه کشورهای حوزه شینگن سختگیر است. ولی اگر شما واجد شرایط باشید، شانس اخذ ویزا هم برای شما بیشتر خواهد بود.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 75  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

مرتضوی دوشنبه 26 شهریور 1403

سلام چه مدت قبل از سفر باید برای گرفتن ویزای توریستی اقدام کنیم؟

پاسخ
Admin در پاسخ به مرتضوی چهارشنبه 28 شهریور 1403

سلام وقت بخیر، با توجه به اینکه ممکن است نوبت‌دهی VFS و بررسی پرونده در سفارت کمی زمان‌بر باشد، بهتر است حدود 3 ماه قبل از سفر خود برای ویزای سوئیس درخواست بدهید.

پاسخ
ContantUs مشاوره رایگان