جستجو در سایت

راهنمای اخذ ویزای توریستی فرانسه

logo

فرانسه کشوری بسیار مهم از لحاظ گردشگری، تجاری، تحصیلی و درمانی در قلب اروپا بوده و سالیانه افراد بسیاری از سرتاسر جهان برای اهداف گوناگون به این کشور سفر می‌کنند. برای اقامت در این کشور به مدت زیر ۹۰ روز، شما نیاز به اخذ ویزای تایپ C فرانسه دارید. در این مطلب به بررسی مراحل و چگونگی اخذ، شرایط، مدارک، هزینه و انواع ویزای توریستی فرانسه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید تا با نکات مهم پیرامون ویزای توریستی فرانسه آشنا شوید.

چگونه ویزای توریستی فرانسه بگیریم؟

جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه شما باید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. دریافت وقت سفارت فرانسه: قدم اول برای درخواست ویزای فرانسه از نوع تایپ C، دریافت قرار ملاقات در وب سایت VFS Global است. شرکت VFS به عنوان کارگزار رسمی سفارت فرانسه، مسئولیت انجام انگشت نگاری و تحویل مدارک را بر عهده دارد.
  2. آماده کردن مدارک مورد نیاز: دریافت وقت سفارت ممکن است چندین روز یا چندین هفته، بسته به میزان شلوغی، به طول بینجامد. در این فاصله می‌توانید مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای توریستی فرانسه را آماده کنید. لیست مدارک مورد نیاز کمی پایین‌تر در این مطلب درج شده است.
  3. مراجعه به VFS: زمانی که زمان قرار ملاقات به شما اطلاع‌رسانی می‌شود، باید در روز و ساعت تعیین شده به شرکت VFS جهت انگشت نگاری و تحویل مدارک مراجعه نمایید.
  4. تحویل گذرنامه: پس از بررسی پرونده توسط کنسولگری سفارت فرانسه، اطلاعیه‌ای جهت تحویل گذرنامه دریافت خواهید کرد. چنانچه با درخواست شما موافقت شده باشد، برچسب ویزای شینگن فرانسه در گذرنامه شما الصاق می‌شود.

مراحل گرفتن وقت سفارت و آماده کردن مدارک مورد نیاز می‌تواند به صورت همزمان انجام شود. شما همچنین می‌توانید با خیالی آسوده از خدمات ویزای فرانسه در آژانس مسافرتی سبزینه، از جمله وقت سفارت، تکمیل فرم ویزا، رزرو بلیط هواپیما، رزرو هتل، بیمه مسافرتی معتبر و مشاوره مدارک مورد نیاز بهره‌مند شوید. جهت دریافت مشاوره رایگان در خصوص ویزای تایپ C فرانسه با کارشناسان مجرب ما تماس حاصل نمایید.

اخذ ویزای توریستی فرانسه

انواع ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه در واقع همان ویزای شینگن تایپ C فرانسه است که برای اهداف سفر زیر ۹۰ روز اخذ می‌شود. این اهداف از سفر می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • توریستی: اگر قصد سفر به فرانسه برای اهداف گردشگری دارید، می‌توانید ویزای تایپ C فرانسه را اخذ نمایید.
  • بازدید از اقوام یا دوستان: شما می‌توانید از یکی از اقوام یا دوستان خود در فرانسه دعوتنامه دریافت نموده و جهت بازدید از ایشان به این کشور سفر کنید.
  • تجاری یا کاری: اگر قصد سفر به فرانسه برای اهداف تجاری، مانند شرکت در یک نمایشگاه، کنفرانس، جلسه تجاری، قرارداد همکاری و…، یا اهداف کاری کوتاه مدت زیر ۹۰ روز دارید، می‌توانید جهت درخواست این نوع از ویزا اقدام نمایید.
  • تحصیلی کوتاه مدت: جهت تحصیل یا گذراندن دوره‌های کوتاه مدت زیر ۹۰ روز نیاز به اخذ ویزای تایپ C است.
  • درمانی: افرادی که تمایل به استفاده از خدمات درمانی در فرانسه دارند، می‌توانند این نوع از ویزا را اخذ نموده و تا حداکثر ۹۰ روز در فرانسه اقامت داشته باشند.

لازم به ذکر است مدت مجاز اقامت، بسته به هدف از سفر و شرایط متقاضی، توسط کنسولگری سفارت فرانسه تصمیم گیری شده و می‌تواند تا حداکثر ۹۰ روز باشد. در صورت صدور ویزا به صورت مولتی، متقاضی می‌تواند در هر دوره ۱۸۰ روزه، به مدت ۹۰ روز در فرانسه اقامت داشته باشد.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان سبزینه در تماس باشید.

مراحل دریافت ویزای توریستی فرانسه

مراحل دریافت ویزای توریستی فرانسه به شرح زیر می‌باشد:

  1. تکمیل فرم ویزا: شما باید فرم ویزا را در سایت رسمی سفارت فرانسه به صورت آنلاین تکمیل نمایید.
  2. وقت سفارت فرانسه: با مراجعه به وب سایت VFS، می‌توانید جهت دریافت وقت سفارت فرانسه اقدام نمایید.
  3. تهیه مدارک مورد نیاز: قبل از مراجعه به VFS، باید تمام مدارک مورد نیاز را، جهت درخواست ویزای توریستی فرانسه، آماده نمایید.
  4. مراجعه حضوری به VFS: شما باید در روز و ساعت تعیین شده در نامه وقت سفارت خود، به VFS مراجعه نموده و جهت تحویل مدارک و انگشت نگاری اقدام کنید.
  5. صدور ویزا در کنسولگری سفارت فرانسه: پس از بررسی پرونده در کنسولگری، نتیجه ویزا مشخص شده و در صورت تأیید، ویزای فرانسه برای شما صادر می‌شود. سپس اطلاعیه‌ای برای شما جهت دریافت پاسپورت ارسال می‌شود.

 کلیک کنید: اخذ ویزای فرانسه

 

دریافت ویزای توریستی فرانسه

شرایط گرفتن ویزای توریستی فرانسه

شرایط شما در کنار مدارک مورد نیاز، مورد بررسی توسط سفارت فرانسه قرار خواهد گرفت. از جمله این شرایط می‌توان به سن، تأهل، وابستگی‌های عاطفی، شغل و شرایط مالی اشاره کرد. معمولاً متقاضیان بالای ۳۰ سال، متأهل و دارای وابستگی‌های عاطفی و مالی از شرایط بهتری نسبت به سایرین برخوردار هستند. در صورت اقدام جهت درخواست ویزای توریستی فرانسه از طریق آژانس سبزینه، تمام شرایط شما مورد بررسی قرار گرفته و درصد حدودی شانس اخذ ویزا تخمین زده می‌شود. در ادامه مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه ذکر شده است.

مدارک لازم برای ویزای توریستی فرانسه

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی فرانسه عبارتند از:

  • مدارک هویتی: شامل کارت ملی و شناسنامه
  • پاسپورت: پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • عکس: عکس در ابعاد ۳.۵ در ۴.۵ با پس زمینه سفید و رعایت استانداردهای سفارت. شما می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر عکس برداری به آن‌ها اعلام کنید که عکس‌های مورد نیاز شما برای درخواست ویزای فرانسه است.
  • مدارک مالی: پرینت گردش حساب برای مدت ۳ ماه آخر
  • تمکن مالی: نامه تمکن مالی از بانک و موجودی به مبلغ مورد نیاز
  • مدارک شغلی برای صاحبان کسب و کار: شامل آگهی تأسیس و آخرین تغییرات روزنامه رسمی، اساسنامه، رسید مالیات و لیست بیمه کارمندان
  • مدارک شغلی برای کارمندان: شامل نامه اشتغال به کار، قرارداد کاری، فیش حقوقی ۳ ماه اخیر و گزارش بیمه تأمین اجتماعی
  • دعوتنامه: در صورت داشتن دعوتنامه، باید آن را به VFS ارائه نمایید.
  • رزرو بلیط هواپیما: رزرو پرواز رفت و برگشت به مقصد مورد نظر
  • رزرو هتل یا مدارک محل اقامت: واچر رزرو هتل یا مدارک مربوط به محل اقامت و مشخص نمودن آن در دعوتنامه
  • بیمه مسافرتی: بیمه مسافرتی معتبر برای طول مدت سفر

در صورت نقص در ارائه مدارک یا اطلاعات درج شده در آن، احتمالی ریجکت شدن درخواست شما وجود دارد. جهت جلوگیری از هر گونه خطا، می‌توانید از خدمات ویزا در سبزینه بهره‌مند شوید.

هزینه اخذ ویزای توریستی فرانسه

با توجه به تنوع خدمات قابل ارائه در آژانس سبزینه و امکان گزینش از بین خدمات با توجه به شرایط متقاضی، هزینه خدمات ویزای توریستی فرانسه متفاوت است. جهت آگاهی از لیست خدمات و هزینه‌های آن می‌توانید با مشاوران ما به شماره 41383 تماس حاصل نمایید.

هزینه ویزای توریستی فرانسه

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی فرانسه

میزان تمکن مالی بسته به هدف از سفر و شرایط متقاضی متفاوت است. نوسانات نرخ ارز نیز باعث می‌شود تعیین این میزان به ریال مدام در حال تغییر باشد. با توجه به عوامل ذکر شده، جهت آگاهی از میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی فرانسه با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

در صورت استفاده از خدمات ویزای توریستی فرانسه در سبزینه، علاوه بر تخمین میزان تمکن مالی لازم، تمام مدارک شما نیز تحت بررسی قرار خواهد گرفت تا درصد احتمال صدور ویزا افزایش یابد.

تفاوت ویزای توریستی فرانسه با ویزیتوری

تفاوتی بین ویزای توریستی فرانسه با ویزیتوری وجود ندارد، بلکه هر دو به عنوان ویزای تایپ C فرانسه شناخته می‌شوند. این نوع از ویزا می‌تواند برای اهداف توریستی (گردشگری) یا ویزیتوری (بازدید از خانواده یا دوستان، بازدید از نمایشگاه، تجاری و…) اخذ شود. معنی کلمه ویزیتوری (Visit) همان بازدید است، و این کلمه می‌تواند برای هر هدف از سفری، که در آن بازدید وجود دارد، استفاده شود.

بنابراین، هدف شما چه توریستی باشد چه بازدید، باید برای ویزای شینگن فرانسه از نوع تایپ C درخواست بدهید. انواع هدف از سفر در بخش «انواع ویزای توریستی فرانسه» در شروع این مطلب شرح داده شده است.

امکان گرفتن ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه

دعوتنامه می‌تواند از افراد یا شرکت‌های مختلف در فرانسه تهیه شود. چنانچه در فرانسه اقوام یا دوستانی دارید، می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید تا برای شما دعوتنامه ارسال نمایند. همچنین امکان دریافت دعوتنامه از شرکت‌ها جهت شرکت در نمایشگاه، کنفرانس، جلسه یا کار وجود دارد.

امکان تهیه دعوتنامه توریستی نیز توسط آژانس‌های مسافرتی که مجری مستقیم تور هستند، وجود دارد. جهت دریافت مشاوره در خصوص انواع دعوتنامه‌ها با کارشناسان سبزینه تماس حاصل نمایید.

گرفتن ویزای توریستی فرانسه

امکان گرفتن ویزای توریستی فرانسه بدون دعوتنامه

درخواست ویزای توریستی فرانسه بدون دعوتنامه نیز امکان‌پذیر است، ولی دعوتنامه می‌تواند احتمال صدور ویزا را افزایش دهد. افرادی که قبلاً به فرانسه سفر کرده اند، از شانس بیشتری جهت دریافت مجدد ویزای فرانسه برخوردار هستند.

مدت زمان پاسخ دهی ویزای توریستی فرانسه

نتیجه صدور یاعدم صدور ویزا حدود ۲ تا ۴ هفته پس از انگشت نگاری مشخص خواهد شد. البته این مدت زمان بستگی به میزان شلوغی و تقاضا داشته، و ممکن است حتی بیش از ۴ هفته به طول بینجامد.

فرم درخواست ویزای توریستی فرانسه

فرم درخواست ویزای توریستی فرانسه در وب سایت https://france-visas.gouv.fr/en_US/web/france-visas/welcome-page موجود می‌باشد. با مراجعه به این وب سایت می‌توانید فرم درخواست ویزا را به صورت آنلاین تکمیل نمایید. در صورت‌عدم آگاهی به چگونگی تکمیل فرم، می‌توانید از خدمات تکمیل فرم در آژانس مسافرتی سبزینه بهره‌مند شوید.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی فرانسه

مدت زمان اعتبار (Validity) ویزای فرانسه به معنی مدت زمانی است که از زمان صدور ویزا فرصت دارید به این کشور سفر کنید. اگر ویزای شما از نوع سینگل (یک بار ورود) باشد، این مدت زمان معمولاً نزدیک به تاریخ سفر است. مدت زمان اعتبار ویزاهای نوع مولتی (چند بار ورود)، می‌تواند تا سقف ۵ سال صادر شود.

مدت مجاز اقامت (Duration of Stay) برای ویزاهای تایپ C فرانسه، کمتر از ۹۰ روز و مدت مجاز اقامت ویزای تایپ D بیش از ۹۰ روز است. اگر ویزای شما از نوع تایپ C و مولتی باشد، می‌توانید در هر برش زمانی ۱۸۰ روزه به مدت ۹۰ روز در فرانسه اقامت داشته باشید.

شرایط تمدید ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه قابل تمدید نبوده و شما باید قبل از تاریخ انقضای ویزا، خاک این کشور را ترک نمایید. تمدید اقامت افرادی که ویزای توریستی فرانسه (تایپ C) اخذ نموده‌اند تنها در صورتی امکان‌پذیر است که یک عامل اضطراری، از جمله جنگ، بیماری، بسته شدن مرزهای هوایی، بلای طبیعی و…، اتفاق ببیفتد. در صورتی که پس از تاریخ انقضای ویزا فرانسه را ترک کنید، به احتمال زیاد درخواست ویزای بعدی شما، به علت‌عدم رعایت قوانین شینگن، ریجکت خواهد شد.

تمدید ویزای تایپ D، در صورتی که واجد شرایط باشید، از طریق مراجعه به نزدیک‌ترین اداره پلیس یا مهاجرت امکان‌پذیر است. همچنین می‌توانید با کمک یک وکیل، نسبت به تمدید ویزای خود اقدام نمایید.

وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی فرانسه

همانطور که پیش از این نیز در قسمت مراحل دریافت ویزای توریستی فرانسه ذکر شد، اولین قدم جهت درخواست ویزا دریافت وقت سفارت است. برای دریافت قرار ملاقات فرانسه می‌توانید به وب سایت VFS مراجعه نموده و طبق دستورالعمل موجود، مراحل مربوطه را طی نمایید. همچنین می‌توانید از خدمات وقت سفارت فرانسه در سبزینه و خدمات دیگر مربوط به درخواست ویزا بهره‌مند شوید.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی فرانسه

از جمله دلایل ریجکتی ویزای توریستی فرانسه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نقص مدارک: وجود هر گونه نقص در ارائه مدارک یا نقص در اطلاعات مدارک
  • مدارک مالی نامناسب: ارائه گردش حساب ناکافی یا غیر طبیعی
  • مدارک شغلی نامناسب: عدم ارائه مدارک مورد نیاز برای اثبات شغل و وابستگی‌های شغلی
  • شرایط سنی نامناسب وعدم تأهل: افراد زیر ۳۰ سال و مجرد از شانس کمتری برای اخذ ویزا برخوردار هستند.
  • عدم وابستگی‌های عاطفی یا مالی: اگر کنسولگری سفارت فرانسه قانع به بازگشت شما به ایران، به دلیل عدم وجود وابستگی‌های عاطفی، مانند فرزند، یا وابستگی‌های مالی، مانند موجود حساب و سند مالکیت ملک یا خوردو، نشود امکان دارد درخواست شما ریجکت شود.
  • ارائه مدارک جعلی یا ساختگی: اگر مدارک شما قابل استعلام نباشد یا جهت افزایش شانس اخذ ویزا، دستکاری شده یا ساختگی باشد، درخواست شما ریجکت خواهد شد.
  • دعوتنامه نامعتبر یا دارای نقص: هر گونه نقص در اطلاعات دعوتنامه می‌تواند باعث ریجکتی ویزای شما شود.
درخواست ویزای توریستی فرانسه

شرایط تبدیل ویزای توریستی فرانسه به تحصیلی یا کاری

ویزای تایپ C فرانسه اگر برای اهداف گردشگری صادر شده باشد، قابل تبدیل به نوع تحصیلی یا کاری نمی‌باشد. جهت تحصیل یا کار در فرانسه برای بیش از ۹۰ روز باید جهت اخذ ویزای تایپ D اقدام نمایید. در برخی موارد، امکان کار (به صورت مأموریت) یا تحصیل کوتاه مدت (دوره آموزشی) در فرانسه برای کمتر از ۹۰ روز با اخذ ویزای تایپ C وجود دارد.

درخواست اخذ ویزای توریستی فرانسه از آژانس مسافرتی سبزینه

خدمات قابل ارائه در سبزینه شامل تور فرانسه، اخذ ویزای فرانسه به صورت صفر تا صد یا خدمات ویزا به صورت گزینشی می‌باشد. از جمله خدمات گزینشی می‌توان به وقت سفارت، تکمیل فرم درخواست ویزا، رزرو هتل و بلیط هواپیما، بیمه مسافرتی و مشاوره در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی فرانسه اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر نسبت به خدمات قابل ارائه و هزینه‌ها می‌توانید با مشاوران مجرب ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه چیست؟

ویزای توریستی فرانسه همان ویزای شینگن تایپ C فرانسه است که برای اهداف توریستی، بازدید از خانواده یا دوستان، تجاری، تحصیلی کوتاه مدت، درمانی، ورزشی و هر هدف از سفری که نیاز به اقامت کمتر از 90 روز دارد، اخذ می شود.

حداقل اعتبار پاسپورت برای ویزای توریستی فرانسه چند ماه است؟

برای درخواست ویزای توریستی فرانسه، پاسپورت شما باید حداقل 3 ماه از تاریخ خروج از فرانسه اعتبار داشته باشد. با توجه به اینکه بهتر است 3 ماه قبل از تاریخ سفر اقدام به درخواست ویزا کنید، بنابراین پاسپورت شما باید از زمان درخواست ویزا حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

ویزای توریستی فرانسه چند روزه است؟

مدت مجاز اقامت ویزای تایپ C فرانسه (Duration of Stay) می تواند تا حداکثر 90 روز باشد. این مدت زمان برای هر متقاضی متفاوت بوده و با توجه به هدف از سفر، شرایط متقاضی و تصمیم کنسولگری تعیین می شود. اگر ویزا از نوع مولتی صادر شود، شما می توانید در هر برش زمانی 180 روزه، به مدت 90 روز در فرانسه بمانید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 113  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان