جستجو در سایت

ویزای توریستی پرتغال

logo

پرتغال کشوری با تاریخ و فرهنگ غنی، سالانه میلیون‌ها توریست را از سرتاسر جهان به خود جذب می‌کند. تعداد 27.2 میلیون نفر در سال 2019 از این کشور بازدید کردند. پرتغال به واسطه دریانوردی و اکتشافات در جهان، کشوری قدرتمند در تاریخ محسوب می‌شد. امروزه، شهرهای تاریخی آن، از جمله لیسبون و پورتو، از جمله مقاصد محبوب و جذاب پرتغال به شمار می‌روند.

در صورتی که قصد سفر به این کشور را دارید، با ما در این مطلب همراه بوده تا با شرایط اخذ ویزای توریستی پرتغال و خدمات آژانس مسافرتی سبزینه در این خصوص آشنا شوید.

چگونه ویزای توریستی پرتغال بگیریم؟

جهت اخذ ویزای توریستی پرتغال، مراحل زیر طی خواهد شد:

تهیه مدارک مورد نیاز، ترجمه آن‌ها به زبان انگلیسی یا پرتغالی توسط یک دارالترجمه رسمی و درخواست تأییدیه دادگستری

  1. درخواست نوبت لگالایز از سفارت
  2. مراجعه حضوری به سفارت برای تأیید مدارک (لگالایز)
  3. تکمیل فرم ویزا و درج تمام اطلاعات و هدف از سفر
  4. درخواست وقت سفارت پرتغال از طریق شرکت VFS Global
  5. مراجعه به VFS در تهران در روز تعیین شده جهت ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری
  6. اعلام نتیجه درخواست ویزا حدود 2 تا 4 هفته پس از انگشت نگاری و الصاق برچسب ویزا در پاسپورت در صورت تأیید شدن توسط کنسولگری سفارت پرتغال

در صورت عدم آشنایی با مراحل درخواست ویزای پرتغال، می‌توانید امور مربوطه را به کارشناسان ما واگذار نموده و همچنین از مشاوره در خصوص مدارک مورد نیاز بهره‌مند شوید.

اخذ ویزای توریستی پرتغال

شرایط گرفتن ویزای توریستی پرتغال

علاوه بر مدارک مورد نیاز، برخی از شرایط نیز ممکن است احتمال صدور ویزا را افزایش دهند. از این شرایط می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شرایط مالی
  • وابستگی‌های عاطفی
  • وابستگی شغلی
  • شرایط سنی و وضعیت تأهل
  • سابقه سفر به پرتغال یا کشورهای شینگن

در ادامه این مطلب، لیست مدارک مورد نیاز را می‌توانید مشاهده نمایید.

مراحل دریافت ویزای توریستی پرتغال

مراحل دریافت ویزای توریستی پرتغال به ترتیب عبارتند از:

  1. جمع آوری مدارک لازم و ترجمه آن‌ها: در اولین قدم، تمام مدارک مورد نیاز باید تهیه شده و به زبان انگلیسی یا پرتغالی توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شوند. این ترجمه‌ها نیاز به تأییدیه دادگستری خواهند داشت.
  2. دریافت وقت تأیید مدارک: در گام بعدی، باید نسبت به دریافت وقت تأیید مدارک (لگالایز) از طریق سفارت اقدام کرد.
  3. مراجعه به سفارت برای وقت لگالایز: سپس متقاضی باید در زمان تعیین شده به سفارت مراجعه کند تا مدارک او تأیید شوند.
  4. تکمیل فرم درخواست ویزا: در مرحله بعدی، فرم ویزا باید به دقت تکمیل شده و تمام جزئیات، از جمله هدف از سفر، به صورت شفاف ذکر شوند.
  5. دریافت قرار ملاقات در VFS Global: در این مرحله، باید جهت درخواست نوبت ملاقات از طریق VFS اقدام شود.
  6. مراجعه حضوری به VFS: متقاضی می‌بایست در تاریخ تعیین شده در تأییدیه نوبت، به دفتر VFS در تهران مراجعه نموده تا مدارک خود را تحویل داده و مراحل انگشت نگاری طی شود.
  7. مشخص شدن نتیجه درخواست ویزا: وضعیت درخواست ویزا حدود 2 تا 4 هفته پس از روز انگشت نگاری مشخص می‌شود. در صورتی که کنسولگری با این درخواست موافقت کند، برچسب ویزای پرتغال در پاسپورت متقاضی الصاق خواهد شد.

شما می‌توانید با خیالی آسوده مراحل مربوط به درخواست ویزای توریستی پرتغال را به کارشناسان مجرب ما بسپارید.

برای دریافت مشاوره تلفنی با کارشناسان سبزینه در تماس باشید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی پرتغال

مدارک لازم برای درخواست ویزای توریستی پرتغال به شرح زیر می‌باشد:

  • شناسنامه و کارت ملی
  • گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای پرتغال
  • 2 قطعه عکس جدید و رنگی در ابعاد 3.5 در 4.5 با زمینه سفید
    • *نکته: ویژگی‌های عکس باید دارای استانداردهای مورد تأیید سفارت باشد.
  • گردش حساب بانکی 3 ماه اخیر و نامه تمکن مالی با میزان موجودی کافی در حساب بانکی
    • *نکات مدارک مالی:
      • در صورت استفاده از خدمات ویزا در سبزینه، میزان موجودی مورد نیاز برای نامه تمکن مالی به شما اعلام خواهد شد.
      • تراکنش‌ها باید طبیعی و عادی باشند و از ایجاد تراکنش‌های غیرواقعی و ساختگی برای سفارت خودداری شود. به عنوان مثال، از واریز و برداشت مبالغ بسیار بالا بدون دلایل قانع‌کننده برای سفارت، باید پرهیز شود.
  • سند خودرو یا ملک (درصورت وجود)
    • *نکات سند مالکیت:
      • ارائه سند شریکی بلامانع می‌باشد.
      • بهتر است سند خودرو را تنها در صورتی ارائه دهید که خودروی شما از نظر قیمتی ارزشمند باشد.
  • ارائه رضایت‌نامه محضری یا حکم حضانت برای فرزندان زیر ۱۸ سال در صورت سفر به همراه یکی از والدین
  • رزرو بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت
  • رزرو هتل یا دعوتنامه با ذکر محل اقامت
  • بیمه مسافرتی
  • نامه اشتغال به تحصیل برای دانش‌آموزان و دانشجویان
  • مدارک شغلی برای صاحبان کسب‌وکار شامل جواز کسب و مدارک مرتبط با شغل، سوابق بیمه، اساسنامه، آگهی تأسیس و آگهی آخرین تغییرات
  • مدارک شغلی برای کارمندان شامل قرارداد کاری، حکم کارگزینی یا نامه اشتغال به کار با ذکر تاریخ شروع به خدمت، معرفی‌نامه خطاب به سفارت که در آن سمت شغلی، حقوق ماهیانه و تعداد روزهای مرخصی بر روی سربرگ رسمی طبق فرمت ارسالی ذکر شده و دارای شماره، تاریخ، مهر و امضای مدیرعامل باشد، فیش حقوقی 3 ماه اخیر، لیست بیمه 3 ماه اخیر (در صورت وجود)
  • مدارک برای بازنشستگان شامل حکم بازنشستگی و فیش حقوقی

*توجه: همه مدارک باید به زبان انگلیسی یا پرتغالی ترجمه شوند.

درخواست ویزای توریستی پرتغال

میزان تمکن مالی برای ویزای توریستی پرتغال

میزان موجودی لازم در حساب بانکی برای نامه تمکن مالی بسته به شرایط و نواسانات نرخ ارز متغیر است. در صورتی که جهت اخذ ویزای توریستی پرتغال از طریق کارشناسان سبزینه اقدام نموده باشید، این میزان به شما اعلام خواهد شد. علاوه بر آن، تمام مدارک شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از مشاوره در خصوص مدارک مورد نیاز بهره‌مند خواهد شد.

هزینه اخذ ویزای توریستی پرتغال

هزینه اخذ ویزای توریستی پرتغال با توجه به خدمات دریافت شده و شرایط متفاوت خواهد بود.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات درباره لیست خدمات ویزا و هزینه آن‌ها با کارشناسان آژانس سبزینه به شماره 41383 تماس حاصل نموده و در خصوص شرایط و مدارک مورد نیاز نیز مشاوره دریافت نمایید.

گرفتن ویزای توریستی پرتغال

تفاوت ویزای توریستی پرتغال با ویزیتوری

ویزای توریستی و ویزیتوری پرتغال هر دو به عنوان ویزای شینگن تایپ C پرتغال شناخته شده و تنها تفاوت آن‌ها، درج کلمه "Tourist" برای ویزای توریستی و "Visit" برای ویزای ویزیتوری می‌باشد.

امکان گرفتن ویزای توریستی پرتغال با دعوتنامه

در صورتی که دعوتنامه از خانواده یا دوستان، شرکت، سازمان یا مرکزی در پرتغال در اختیار دارید، به شما ویزای ویزیتوری تعلق خواهد گرفت. بنابراین، ویزای توریستی پرتغال نیازی به دعوتنامه نداشته و تنها رزرو هتل کافی است. لازم به ذکر است که شما باید واجد شرایط بوده و تمام مدارک مورد نیاز را به همراه داشته باشید.

امکان گرفتن ویزای توریستی پرتغال بدون دعوتنامه

افرادی که تمایل به اخذ ویزای توریستی پرتغال و سفر به این کشور برای اهداف گردشگری دارند، می‌توانند بدون دعوتنامه و با رزرو هتل نسبت به این امر اقدام نمایند. شانس دریافت ویزای توریستی پرتغال برای ایرانیان چندان بالا نیست و متقاضی باید دارای شرایط ایده‌آل بوده و مدارک کاملی ارائه دهد.

مدت زمان پاسخ دهی ویزای توریستی پرتغال

مدت زمان بررسی پرونده در کنسلوگری سفارت پرتغال بستگی به میزان تقاضا دارد. معمولاً حدود 2 تا 4 هفته پس از انگشت نگاری، نتیجه درخواست ویزا مشخص شده و اطلاع رسانی می‌شود.

فرم درخواست ویزای توریستی پرتغال

با مراجعه به وب سایت رسمی سفارت پرتغال، می‌توان به فرم درخواست ویزای توریستی پرتغال دسترسی پیدا کرد. این فرم باید به دقت و به طور کامل تکمیل شده و در آن، تمام اطلاعات و هدف از سفر ذکر شود.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی پرتغال

به طور میانگین، مدت اعتبار ویزای توریستی بیشتر کشورهای حوزه شینگن، از جمله پرتغال، کوتاه و نزدیک به سفر است. به عنوان مثال، ممکن است ویزای توریستی پرتغال با مدت اعتبار (Visa Validity) 1 ماهه و مدت مجاز اقامت (Duration of Stay) حدود 7 تا 10 روز صادر شود. معمولاً گردشگران برای سفر گردشگری به مدت زمان طولانی برای اعتبار ویزا نیاز ندارند؛ به همین دلیل، اعتبار و مدت مجاز اقامت کوتاه‌تر تعیین می‌شود.

دریافت ویزای توریستی پرتغال

شرایط تمدید ویزای توریستی پرتغال

ویزای توریستی پرتغال قابل تمدید نبوده و افرادی که قصد تمدید اقامت خود را در این کشور دارند، باید با ارائه دلیل قانع‌کننده از طریق اداره مهاجرت پرتغال اقدام نمایند. تمدید اقامت در پرتغال تنها در شرایط اضطراری، مانند بیماری، جنگ، بسته شدن مرزهای هوایی و غیره، امکان‌پذیر است.

وقت سفارت برای اخذ ویزای توریستی پرتغال

اخذ وقت سفارت یا همان قرار ملاقات در VFS از مراحل اولیه جهت درخواست ویزای توریستی پرتغال است. در صورت عدم آگاهی از نحوه دریافت قرار ملاقات، می‌توانید این امر را به مشاوران ما سپرده و علاوه بر آن، از خدمات دیگر در این آژانس بهره‌مند شوید.

دلایل ریجکتی ویزای توریستی پرتغال

دلیل ریجکتی ویزای توریستی پرتغال در برگه ریجکتی که به شما تحویل داده می‌شود، ذکر شده است. همچنین نحوه اعتراض نیز در قسمت پایین این نامه شرح داده شده است. از دلایل رد شدن درخواست ویزا می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم ارائه تمام مدارک لازم: در صورتی که تمام مدارک مورد نیاز ارائه نشود، ممکن است درخواست ویزا ریجکت شود.
  • درج اطلاعات اشتباه یا عدم تطابق آن‌ها: اطلاعات اشتباه یا تناقض داشتن آن‌ها در میان مدارک مختلف، ممکن است باعث رد شدن درخواست شما شود.
  • جعل مدارک: جعل مدارک یا ساختگی بودن آن‌ها باعث ریجکتی ویزا خواهند شد.
  • شرایط مالی نامناسب: گردش حساب نامناسب یا نداشتن موجودی کافی برای نامه تمکن مالی ممکن است باعث ریجکت شدن ویزا شود.
  • نداشتن وابستگی‌های عاطفی، شغلی یا مالی: در صورتی که وابستگی شما به کشور خود، از جمله موارد عاطفی، شغلی یا مالی، ضعیف باشد، احتمال رد شدن درخواست شما وجود خواهد داشت.
  • بیمه مسافرتی نامعتبر: بیمه مسافرتی باید مورد تأیید سفارت پرتغال بوده و دارای اعتبار، طرح مناسب و میزان پوشش خسارت به میزان کافی باشد.
  • سابقه عدم رعایت قوانین شینگن یا پرتغال: سوء سابقه در خصوص قوانین حوزه شینگن یا کشور پرتغال باعث ریجکت شدن درخواست شما خواهد شد.

شرایط تبدیل ویزای توریستی پرتغال به تحصیلی یا کاری

امکان تبدیل ویزای توریستی پرتغال به انواع دیگر وجود ندارد و علاقمندان به تحصیل یا کار در پرتغال باید از ابتدا جهت درخواست ویزا در دسته بندی مرتبط اقدام کنند. ضمن اینکه نوع وقت سفارت برای درخواست این نوع از ویزا نیز متفاوت است.

خدمات مرتبط با ویزای توریستی پرتغال در آژانس مسافرتی سبزینه

آژانس مسافرتی سبزینه ارائه دهنده خدمات ویزا، از جمله وقت سفارت، تکمیل فرم، رزرو هتل، رزرو پرواز، بیمه مسافرتی و مشاوره مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای توریستی پرتغال می‌باشد. علاوه بر این، سبزینه می‌تواند هماهنگی‌های لازم برای خدمات ترانسفر فرودگاهی، تور لیدر و گشت شهری را نیز برای شما انجام دهد.

جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره ویزای توریستی پرتغال می‌توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

سوالات متداول ویزای توریستی پرتغال

از کجا باید برای ویزای توریستی پرتغال درخواست بدهم؟

برای درخواست ویزای توریستی پرتغال ابتدا باید از طریق مرکز VFS جهت دریافت قرار ملاقات اقدام کرد.

آیا با ویزای توریستی پرتغال می‌توانم به کشور دیگری هم سفر کنم؟

با ویزای توریستی پرتغال می‌توانید به کشورهای دیگر در حوزه شینگن سفر کنید. البته باید در نظر داشت مدت اعتبار و مدت مجاز اقامت ویزای توریستی معمولاً کوتاه است. همچنین ورود اول شما به حوزه شینگن بهتر است به کشور پرتغال باشد.

اعتبار ویزای توریستی پرتغال چقدر است؟

اعتبار ویزای توریستی پرتغال معمولاً کوتاه و نزدیک به زمان سفر شما است. به عنوان مثال، ممکن است مدت اعتبار ویزا حدود 1 ماه و مدت مجاز اقامت حدود 7 تا 10 روز توسط سفارت تعیین شود.

حداقل اعتبار گذرنامه برای ویزای توریستی پرتغال چند ماه باید باشد؟

گذرنامه باید حداقل دارای 3 ماه اعتبار از تاریخ خروج از شینگن باشد. با توجه به اینکه ممکن است فرایند درخواست ویزا کمی به طول بینجامد، بهتر است گذرنامه شما از زمان درخواست وقت سفارت حداقل دارای 6 ماه اعتبار باشد.

آیا پرتغال برای صدور ویزا سختگیر است؟

پرتغال کشوری سختگیر در خصوص صدور ویزای توریستی است. برای سفر گردشگری به این کشور، شما باید کاملاً واجد شرایط باشید و تمام مدارک لازم را ارائه دهید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 15  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان