جستجو در سایت

نحوه تعیین وقت تایید مدارک سفارت آلمان چگونه است؟

logo

وقت تایید مدارک سفارت آلمان برای افرادی که قصد مهاجرت یا سفر به این کشور را دارند، مهم و حائز اهمیت است. به همین خاطر اگر شما هم قصد دریافت ویزا برای سفر موقت یا شروع یک زندگی جدید در آلمان را دارید، تا پایان این بخش از سبزینه همراه ما باشید و اطلاعات مفیدی راجع به نحوه رزرو وقت تایید مدارک سفارت آلمان به دست آورید.

تعیین وقت تایید مدارک سفارت آلمان

اهمیت اخذ وقت تایید مدارک سفارت آلمان در چیست؟

ممکن است برخی افراد وقتی برای بار اول با فرایند تعیین وقت تایید مدارک سفارت آلمان آشنا ‌شوند، این سوال در ذهن‌شان شکل ‌گیرد که چرا بررسی مدارک این اندازه مهم است و چرا باید اداره مهاجرت آن را تایید کند؟ در واقع پاسخ این پرسش کاملا واضح است. زیرا اگر مدارک شما مورد تایید وزرات امور خارجه و سفارت این کشور قرار نگیرد،‌ ویزایی برای شما صادر نمی‌شود.

بنابراین فرقی ندارد که هدف شما از سفر به آلمان تحصیل باشد یا کار؛ در هر صورت برای اخذ ویزای این کشور‌، باید یک قرار ملاقات با سفارت رزرو کنید و تمام مدارک خواسته شده را به همراه ترجمه رسمی آن، به این نهاد ارائه دهید تا به تایید برسد و صلاحیت لازم را جهت اخذ ویزا به دست آورید.

برای تعیین وقت تایید مدارک سفارت آلمان به چه مدارکی نیاز است؟

برای تعیین وقت تایید مدارک سفارت آلمان، لازم است تا یکسری مدارک را آماده کنید و حتما در روز قرار ملاقات، آن‌ها را به صورت کامل و بی‌نقص به سفارت این کشور تحویل دهید. نکته حائز اهمیت این است که تمام مدارک باید به زبان آلمانی ترجمه شود و در مراحل اولیه، به تایید دادگستری و وزارت امور خارجه برسد. این مدارک عبارت‌اند از:

  • یک نسخه کپی پاسپورت که شماره تماس متقاضی هم باید روی آن نوشته شده باشد.
  • شناسنامه و کارت ملی همراه با ترجمه و کپی
  • در صورت تاهل ارائه نسخه اصل کارت ملی همسر
  • در صورت جدایی از زندگی مشترک، ارائه اصل یکی از شناسنامه‌های زوجین کافی خواهد بود.

مراحل گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان کدامند؟

در این بخش از راهنمای تعیین وقت تایید مدارک سفارت آلمان قصد داریم شما عزیزان را با مراحل گرفتن وقت تایید مدارک آشنا کنیم.

  1. ترجمه مدارک: در وهله اول باید تمام مدارک مورد نیاز را در یک دارالترجمه مورد تایید قوه قضائیه، به زبان آلمانی ترجمه کنید. پس از آن، مدارک باید جهت تایید اولیه به دادگستری و وزارت امور خارجه ارجاع داده شود.
  2. رزرو وقت تایید مدارک: حال نوبت آن است تا هزینه تایید مدارک را پرداخت و نهایتاً پس از یک روز، در سایت ویزامتریک وقت تایید مدارک را رزرو کنید.
  3. اعلام تاریخ: بعد از اینکه هزینه را واریز کردید، حداکثر تا ۲۴ ساعت آینده مجاز به رزرو نوبت وقت تایید مدارک سفارت کشور آلمان خواهید بود. در این مرحله باید مجدد به سایت ویزامتریک مراجعه کنید و با ورود به بخش تعیین نوبت، قرار ملاقات خود را تنظیم کنید.
  4. تایید قرار ملاقات: در این مرحله باید منتظر یک ایمیل تایید مبنی بر تصویب تاریخ و ساعت قرار ملاقات باشید.
  5. اطمینان از تاریخ قرار ملاقات: پس از دریافت ایمیل، مجددا به سایت ویزامتریک بروید و اطمینان حاصل کنید که قرار ملاقات ثبت شده باشد.
رزرو وقت تایید مدارک سفارت آلمان

هزینه تایید مدارک سفارت آلمان

یکی دیگر از مسائلی که شاید در رابطه با وقت تایید مدارک سفارت آلمان ذهن شما را به خود مشغول سازد، هزینه این فرایند خواهد بود. در واقع هزینه‌ای که بابت تایید مدارک از شما دریافت می‌شود، به ازای تصدیق هر پک از اسناد و مدارک اصلی ۳۰ یورو و به ازای هر پک از مدارک کپی، ۲۵ یورو و هزینه ویزامتریک هم حدود ۱۱ یورو است. در این میان برخی مدارک وجود دارد که هزینه تایید آن‌‌ها رایگان است که در ادامه هر یک از آن‌ها شرح خواهیم داد:

  • اگر قصد داشته باشید برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنید، لازم است از سوی دانشگاه‌ها یا مدارس معتبر این آن نامه پذیرش بگیرید، خوب است بدانید که هزینه یک سری تصدیق اصل مدارک و دو سری کپی آن، رایگان است.
  • اگر بازنشسته نهادهای آلمان باشید و هدف از تایید مدارک‌تان رسیدگی به امورات بازنشستگی باشد، تایید مدارک به صورت رایگان انجام می‌شود.
  • هزینه تایید گواهی فوت بازنشستگانی که توسط دولت آلمان بازنشسته شده‌اند، رایگان است.
  • اگر سهمی در بورس DAAD داشته باشید، تا دو سری خدمات تایید کپی مدارک، به صورت رایگان انجام می‌شود.
  • هزینه تصدیق مدارک تا ۵ سری برای مهاجرانی که در آلمان قصد ادامه تحصیل دارند، در صورتی که همراه با ارائه مکاتبات و ایمیل دانشگاه معتبر این کشور باشد، رایگان است.

وقت تایید مدارک در سفارت آلمان جهت رفع نقصی مدارک

برای تعیین وقت تایید مدارک سفارت آلمان جهت رفع نقصی مدارک نکته مهم، نظر آفیسر و شرایط زمان مصاحبه شماست و به این دو بستگی دارد. از آنجا که پروسه اخذ ویزا و مهاجرت حساس و مهم است، معمولا سفارت‌ها سختگیری‌های لازم خود را دارند و نظم و انضباط برای آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است.

 به همین خاطر توصیه می‌کنیم که حین ارائه مدارک خود به سفارت، حتما دقت کنید تا تمام اسناد و مدارک کامل و بی‌نقص باشند؛ اما اگر با چنین مشکلی مواجه شدید، باید از آفیسر بخواهید تا به شما فرصت دهد که مدارک خود را تکمیل کنید.

موارد بسیاری بوده است که به دلیل نقص مدارک و عدم رضایت آفیسر از شرایط فرد متقاضی، پرونده به طور کامل رد شده است؛ اما اگر سایر مدارک‌تان کامل و آماده باشد و خود شما هم صلاحیت داشته باشید، ممکن است آفیسر یک فرصت دیگر بدهد تا مدارک مورد نیاز را تکمیل و نواقص آن را برطرف کنید.

گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان

نکات مهم در رابطه با رزرو وقت تایید مدارک سفارت آلمان

در رابطه با نحوه گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان نکات مهمی وجود دارد که حتما باید از آن‌ها مطلع باشید تا حین انجام فرایند مذکور با مشکل مواجه نشوید؛ این نکات عبارت‌اند از:

  • همانطور که پیش‌تر هم بیان کردیم، برخی از مدارک نیاز به کپی دارند. نکته مهمی که در این باره وجود دارد، این است که کپی مدارک، حتما باید روی ورق A4 باشد. حتی اگر مدرک مربوطه کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از ابعاد این ورقه بود، باز هم حین اسکن و چاپ، باید ابعاد آن را به گونه‌ای تنظیم کنید که در ورق A4 کپی شود.
  • وقتی برای ارائه مدارک مورد نیاز به سفارت مراجعه می‌کنید، تا حد ممکن از همراه داشتن لوازم اضافی و اشیاء بزرگ پرهیز کنید.
  • ترتیب چینش مدارک داخل پرونده را براساس توالی تعیین‌شده، مرتب کنید.
  • در صورتیکه مدارک جعلی یا مخدوش به سفارت ارائه کنید؛ مطابق با قانون، تخلف شما پیگیری خواهد شد و درخواست‌تان جهت اخذ ویزا هم رد می‌شود.
  • نکته آخر هم اینکه اگر شخص دیگری مدارک و اطلاعات مربوطه را برایتان فراهم کرده باشد و حین بررسی ایرادی بر آن وارد شود (مثلا مشخص شود که مدرکی جعلی است)؛ باز هم مسئولیت تمام و کمال آن برعهده شما که درخواست کننده ویزا هستید، خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی نحوه گرفتن وقت تایید مدارک سفارت آلمان پرداختیم و توضیح دادیم که هزینه مورد نیاز چقدر است و جهت رفع نواقص درخواست چه اقداماتی باید انجام دهید. امیدواریم با مطالعه این مقاله از سبزینه اطلاعات موردنیاز را به‌دست آورده باشید. اگر شما عزیزان هم تجربه‌ای پیرامون نحوه رزرو وقت تایید مدارک در سفارت آلمان دارید، حتما در بخش نظرات با کاربران ما به اشتراک بگذارید؛ قطعا راهنمای ارزنده‌ای در این مسیر است. همچنین اگر سوالی هم در این باره دارید، داخل بخش نظرات مطرح کنید تا در اسرع وقت به آن پاسخ دهیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
 287  |
 4.00   از   5/00   از تعداد   1   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان