جستجو در سایت

بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت کدامند؟

logo

اگر کمی در حوزه مهاجرت جستجو کنید، حتما نامی از آلمان به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت را می‌بینید. اکثر افرادی که قصد مهاجرت دارند، این کشور را هدف اصلی برای ادامه زندگی خود می‌دانند. اما دغدغه اصلی آن‌ها، پیدا کردن بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت است.

بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این مطلب از سبزینه، لیست بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت را آماده کنیم تا اگر  هدف شما هم مهاجرت به آلمان است، بتوانید تصمیم درستی برای انتخاب محل اقامتتان بگیرید.

مهاجرت به آلمان چه مزایایی دارد؟

به طور کلی کشورهای مختلفی در اروپا پذیرای مهاجران در زمینه‌های کاری و زندگی هستند؛ اما چرا باید کشور آلمان را برای ادامه زندگی و کار انتخاب کنیم؟ آلمان کشوری با قدمت بسیار زیاد در اروپای غربی است که تاریخ تاسیس آن، به دو هزار سال پیش بازمی‌گردد.

بهترین شهر های آلمان برای مهاجرین

 همین قدمت تاریخی سبب می‌شود که مردم تصویر خوبی درباره اقتصاد و نحوه زندگی در آن داشته باشند. البته با توجه به آمارهای مختلف هم، برخی از ویژگی‌های خاص این کشور مانند اشتغال 75 درصدی، امنیت شغلی، پایین بودن هزینه‌های زندگی و نظام یکپارچه و قوی هم، خود گویای شرایط خوب زندگی در این کشور است. اما برای آن که با مزایای مهاجرت به آلمان آشنا شوید، بهتر است موارد زیر را نیز درنظر بگیرید:

  • قوی بودن بهداشت و درمان: یکی از مزایای مهم زندگی در کشور آلمان، بیمه بودن تمامی افراد است. این بیمه به دو صورت دولتی و خصوصی وجود دارد و متناسب با میزان درآمد افراد تعیین می‌شود. از طرفی برخلاف برخی از کشورهای دیگر، هزینه بیمه خیلی زیاد نیست و حدود 7 درصد از حقوق ماهیانه افراد صرف بیمه می‌شود.
  • هزینه‌های پایین زندگی: در این زمان که تمامی افراد به دنبال کاهش هزینه‌های اصلی زندگی مانند تعرفه برق، اینترنت، غذا و پوشاک هستند، دولت آلمان در جهت کاهش این هزینه‌ها تلاش می‌کند.
  • امکان تحصیل آسان: طبق آمارهای موجود در این سرزمین، بیشتر مهاجران مدرک تحصیلی بالایی دارند. در واقع شرایط تحصیل در آلمان، برای شهروندان آلمانی با مهاجران تفاوت خاصی ندارد. همچنین شما با هزینه بسیار کم یا حتی رایگان می‌توانید در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهید.
  • امنیت شغلی: با داشتن مدرک تحصیلی معتبر، موقعیت شغلی خود را هم تضمین می‌کنید؛ به طوری که اخراج کارمندان در کشور آلمان به آسانی اتفاق نمی‌افتد. همچنین حتی در صورت اخراج شدن هم، امتیازاتی برای رفاه کارمندان در نظر گرفته می‌شود.
  • تعادل بین کار و زندگی: در برخی از کشورها، مردم برای تامین نیازهای روزانه خود، باید زمان زیادی از روز را صرف کار کردن کنند. اما در آلمان بین کار و زندگی تعادل وجود دارد. این موضوع هم به دلیل ارزش پول این کشور است.

لیست بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت تحصیلی

تعداد زیادی از افراد با کسب مدرک دیپلم و شروع تحصیلات دانشگاهی، به دنبال دانشگاه‌های برتر در کشورهای خارجی هستند. تحصیل در کشور آلمان یکی از تجربه‌های خاص برای هر فردی است که به دنبال یادگیری علم و فرهنگ جدید می‌گردد. اگر شما هم قصد اخذ ویزای تحصیلی آلمان را دارید، شهرهای زیر مکان مناسبی برای زندگی و ادامه تحصیل است:

مونیخ

در لیست بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت تحصیلی، مونیخ در رتبه اول قرار می‌گیرد. مونیخ جزو شهرهای مهم در زمینه فناوری، تجارت، گردشگری، هنر، نوآوری و تحصیل است. در مونیخ دو دانشگاه معروف و سطح بالای آلمان وجود دارد که فرصت‌های جذابی را پیش روی دانشجویان قرار می‌دهد.

این شهر تجربه جذابی را برای دانشجویان به وجود می‌آورد؛ چرا که آنها علاوه بر بالا بردن سطح علمی خود، می‌توانند از فعالیت‌های تفریحی مختلف از جمله اسنوبورد، اسکی، شنا، قایقرانی و غواصی هم استفاده کنند.

برلین

شهر برلین، جزو مناطق تاریخی و اصیل در کشور آلمان است. این شهر برای دانشجویانی که به دنبال کاهش هزینه‌های زندگی خود هستند، گزینه مناسب‌تری نسبت به شهر مونیخ است. در برلین، 5 دانشگاه دولتی و بیشتر از 20 دانشگاه خصوصی و فنی و حرفه‌ای وجود دارد.

همچنین با وجود زیاد بودن جمعیت دانشجویان در برلین، امکان برقراری ارتباط با افراد دیگر هم بیشتر می‌شود. همچنین شما می‌توانید در کنار تحصیل، از تخفیف‌های دانشجویی در فروشگاه‌های بزرگ و کوچک، کتابخانه‌ها و گالری‌ها هم استفاده کنید.

فرانکفورت

اگر می‌خواهید در زمینه مالی و تجارت تحصیلات خود را ادامه دهید، شهر فرانکفورت را انتخاب کنید. دانشگاه‌های این کشور، ذهن افراد را برای کسب تجربه‌های جدیدتر اقتصادی آماده می‌کنند. همچنین وجود مراکز مختلف تجاری و گردشگری این شهر، باعث پیدا کردن شغل برای دانشجویان هم می‌شود.

هامبورگ

بسیاری از افراد موفق در جهان، مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه‌های معتبر در شهر هامبورگ دریافت کرده‌اند. شما در هر رشته تحصیلی، می‌توانید موقعیت تحصیلی مناسبی را شهر هامبورگ پیدا کنید.

البته توجه کنید که تدریس بیشتر دانشگاه‌های این شهر، به زبان آلمانی است؛ اما در برخی از دانشگاه‌ها هم، با زبان انگلیسی تدریس می‌شود. از طرفی در هامبورگ، دو نوع تمدن مدرن و سنتی همزمان در جریان است. همچنین با توجه به اقتصاد توسعه یافته هامبورگ، بسیاری از شرکت‌های این شهر از دانشجویان بین‌المللی استقبال می‌کنند.

درسدن

درسدن جزو شهرهای تاریخی در کشور آلمان است که فضای پر جنب و جوشی دارد. همچنین دانشگاه‌های بین‌المللی و جهانی مختلفی در این شهر وجود دارد که امکان پیشرفت بیشتری را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. ویژگی مثبت دانشگاه‌های درسدن، عملی یادگرفتن دانش و مهارت‌های مربوط به رشته‌های مختلف است. از طرفی هزینه‌های اسکان و زندگی در این شهر برای دانشجویان مناسب است.

لیست بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت

بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت کاری

اکثر افراد برای کسب درآمد بیشتر و بهبود وضعیت اقتصادی خود، به فکر مهاجرت می‌افتند؛ از همین روی مهاجرت‌های کاری، جزو پر طرفدارترین انواع روش‌های مهاجرت‌ است. در حال حاضر آلمان زمینه مناسبی برای  انجام فعالیت‌های اقتصادی مختلف ایجاد کرده است. البته در برخی از شهرها، فرصت‌های شغلی برای حرفه‌های مختلف، بیشتر است. بنابراین ما در ادامه، متناسب با هر شغلی، شهر‌های مناسب را معرفی می‌کنیم:

بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت کاری پزشکان

قطعا در تمامی نقاط جهان برای پزشکان، موقعیت‌های شغلی مناسبی وجود دارد؛ چرا که شغل پزشکی، جزو مشاغل تخصصی و مورد نیاز برای تمامی انسان‌ها است. طبق آمارهای موجود، کشور آلمان به حدودا ده هزار پزشک متخصص و عمومی نیاز دارد؛ چرا که بیشتر پزشکان آلمانی، بازنشسته شده‌اند یا در حال بازنشسته شدن هستند. قطعا شهرهای بزرگ‌تر مانند مونیخ  مکان‌های مناسبی برای ادامه شغل پزشکان است. اما شما می‌توانید در جایگاه پزشک، شهرهای زیر را هم انتخاب کنید:

  • بن: برخلاف شهرهایی مانند مونیخ و برلین، بن شهر کوچکی است؛ اما با توجه به کفیت بالای زندگی در این شهر، پزشکان می‌توانند بن را مقصد نهایی برای زندگی بدانند. این شهر در سواحل رودخانه راین قرار دارد و امکان زندگی کردن در طبیعت را هم فراهم می‌کند. بنابراین می‌توانید برای رفع خستگی، از جاذبه‌های گردشگری آن هم استفاده کنید.
  • هامبورگ: پایتخت مراقبت‌های پزشکی در کشور آلمان، شهر هامبورگ است. این شهر بیشتریت تعداد بیمارستان را دارد و برای پزشکان، بیشترین موقعیت شغلی را ایجاد میکند. بنابراین در فهرست بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت پزشکان، در رده اول قرار می‌گیرد.
  • برلین: شهر برلین نه تنها در زمینه تحصیل پیشرفته است، بلکه برای پزشکان هم موقعیت شغلی مناسبی را ایجاد می‌کند. بنابراین برای پزشکان، برلین در جایگاه مناسبی قرار دارد. دلیل این موضوع هم جمعیت این شهر و نیاز تمامی آن‌ها به درمان است.

بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت پرستاران

دغدغه‌های اصلی پرستاران برای ادامه زندگی، بهبود موقعیت شغلی و افزایش درآمد است. از طرفی شاید پرستاران توانایی پرداخت هزینه‌های بالای زندگی در شهرهای بزرگ مانند مونیخ و برلین را نداشته باشند. بنابراین بهتر است که آنها متناسب با مهارت و بودجه خود، یکی از شهرهای آلمان را انتخاب کنند. برخی از  بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت پرستاران، عبارت‌اند از:

  • برمن: این شهر در شمال آلمان قرار دارد و جزو شهرهای قدیمی است. میزان جذب این شهر برای گردشگران و ساکنان این کشور زیاد است؛ از همین روی جزو بهترین شهرها برای زندگی تمامی افراد از جمله پرستاران شناخته می شود.
  • کلن: چهارمین شهر بزرگ آلمان، کلن است که مورد توجه پرستاران قرار گرفته است. هزینه‌های زندگی در این شهر تاریخی مقرون به صرفه است. همچنین پرستاران با حقوق کاری خود می‌توانند با کیفیت بالایی زندگی کنند. از طرفی حتی با توجه به دانشگاه‌های معتبر در کلن، حتما می‌توانید تحصیلات خود را هم ادامه دهید و با این کار به بالا رفتن میزان درآمد خود هم کمک کنید.
  • هامبورگ: قطعا هر شهری که برای پزشکان سودآور باشد، پرستاران را هم به موقعیت‌های شغلی زیادی می‌رساند؛ از همین روی ما برای پرستاران هم زندگی در شهر هامبورگ را پیشنهاد می‌کنیم. در این شهر بیش از 40 بیمارستان وجود دارد که سالیانه بیش‌تر از 400 هزار بیمار را در آن‌ها بستری میکنند. بنابراین تقاضای استخدام پرستار در این شهر، بیشتر از شهرهای کوچک‌تر است.

 بیشتر بخوانید: بهترین دانشگاه های آلمان

بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت کاری مهندسان

برای مهندسان عمران، زندگی در کشور آلمان مزایای زیادی دارد؛ چرا که این کشور، به دنبال جذب مهندسان خبره و متخصص است. اما اگر می‌خواهید با بهترین شهر های آلمان برای مهاجرین با شغل مهندسی آشنا شوید، بد نیست شهرهای زیر را درنظر بگیرید و در موردشان بیشتر تحقیق کنید:

  • دورتموند: یکی از شهرهای صنعتی در کشور آلمان، دورتموند است. این شهر دارای مراکز فناوری مختلف است که برای مشاغل مهندسی و فناوری بهترین انتخاب محسوب می‌شود. همچنین صنایع مختلفی از جمله فولاد، ذغال سنگ، فناوری‌های رباتیک و زیست پزشکی در این شهر وجود دارد. البته دورتموند جزو شهرهای در حال رونق است و برای گردشگری هم گزینه مناسبی محسوب می‌شود.
  • اشتوتگارت: این شهر جزو 10 شهر پر جمعیت در آلمان است که مراکز خرید قدرتمند و بزرگی هم دارد. تکنولوژی صنایع در این کشور بسیار زیاد است و برای مهندسین مکانیک هم مکان مناسبی است. اگر دقت کرده باشید، بسیاری از شرکت‌های بزرگ صنعتی مانند پورشه و بوش، در شهر اشتوتگارت آلمان فعالیت می‌کنند. بنابراین برای کسانی که به دنبال پیشرفت صنعتی هستند، این شهر مناسب است.
  • برمن: اگر مهارت صنعتی خاصی دارید، حتما در شهر برمن مشغول به کار خواهید شد؛ چرا که برمن مرکز بزرگ ایرباس را در اختیار دارد که تمامی موارد درباره مهندسی تا مونتاژ را انجام می‌دهد. در این شهر، شرکت‌های بزرگی مانند مرسدس بنز، به دنبال نیروی کار مستعد و متخصص است. بنابراین برمن قطعا انتخاب مناسبی برای مهندسین است.

بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت برنامه نویسان

این روزها که بیشتر فعالیت افراد به اینترنت و به استفاده از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف بستگی دارد، حتما در کشور توسعه یافته‌ای مانند آلمان هم جایگاه مناسبی برنامه‌نویسان متخصص وجود دارد. البته اگر شما هم به عنوان برنامه‌نویس به دنبال بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت هستید، می‌توانید درباره شهرهای زیر را بررسی کنید:

  • لایپزیک: شهر لایپزیک یا فاصله 100 مایلی از برلین قرار دارد؛ اما در حال حاضر، جزو مراکز تجاری و فرهنگی پیشرفته‌ در آلمان است. این شهر از مناطق مهم برای استارت آپ‌های مختلف شناخته می‌شود و  برای برنامه‌نویسان هم مکان خوبی برای زندگی است. جالب است بدانید که شرکت اینترنتی معروف آمازون، در این شعر فعالیت می‌کند.
  • مونیخ: این شهر یکی از قدرتمندترین مناطق برای فناوری اطلاعات مانند هوش مصنوعی، تولید اپلیکیشن و اتوماسیون است. بنابراین برای برنامه‌نویسان ماهر، دریافت ویزای کار آلمان بسیار سودآور است. این شهر برای کسانی که به دنبال کار در شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات هست، فرصت‌های شغلی مناسبی را فراهم می‌کند ؛ چرا که شرکت‌های بسیار قدرتمندی مانند مایکروسافت و گوگل، در آن فعالیت می‌کنند.
  • فرانکفورت: این شهر نه تنها برای تحصیل در آلمان گزینه مناسبی است؛ بلکه جزو فهرست بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت برنامه‌نویسان هم محسوب می‌شود. فرانکفورت تخصص زیادی درباره طراحی انواع بازی رایانه‌ای دارد و تا به حال جوایز زیادی را هم کسب کرده است. اگر شما هم برنامه‌نویس حرفه‌ای باشید، می‌توانید در یکی از شرکت‌های ویرایش فیلم و برنامه‌نویسی در این شهر مشغول به کار شوید.
فهرست بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت

بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت از طریق پناهندگی

 افراد از راه‌های مختلفی از جمله پناهندگی، می‌توانند به کشور آلمان مهاجرت کنند. البته ما هرگز این روش مهاجرت را به هیچ کشوری پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا بسیار طولانی، پرخطر و احتمال موفقیت در آن کم است.

با این حال اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید، خوب است بدانید که مهاجرت از طریق پناهندگی هم نیاز به شرایط خاصی دارد. اکثر پناهجویان با مهاجرت به آلمان، به دنبال شهری با هزینه‌های مقرون‌به‎صرفه‌تر برای ادامه زندگی هستند. بنابراین در ادامه، برخی از این شهرهای مناسب با مهاجران پناهجو را معرفی می‌کنیم:

  • دوسلدروف: این شهر به طور طبیعی، مهاجران زیادی را به خود جذب می‌کند. همچنین فرصت‌های شغلی مختلفی را هم ارائه می‌دهد و کیفیت زندگی در آن بالا است. البته توجه کنید که هزینه‌های زندگی در شهر دوسلدروف، نسبت به برخی دیگر از شهرهای کوچک‌تر، بیشتر است.
  • هانوفر: پناهندگان تازه وارد در کشور آلمان، بهتر است که شهرهای کوچک‌تر مانند هانوفر را برای ادامه زندگی انتخاب کنند. این شهر یکی از بهترین مکان‌ها برای کار کردن اتباع خارجی است؛ از همین روی آینده شغلی شما هم در این شهر تامین می‌شود. از طرفی هزینه‌های زندگی در هانوفر خیلی زیاد نیست. همچنین با توجه به امتیاز فرودگاه هانوفر، به راحتی می‌توانید سفر کنید.
  • هایدلبرگ: افرادی که به زندگی در طبیعت علاقه دارند، شهر هایلبرگ مقصد مناسبی برای آنهاست. این شهر کوچک بازار کار قوی دارد و برای ادامه زندگی گزینه مناسبی است. همچنین ترکیبی از فضاهای تاریخی، فرهنگی و گردشگری را در این شهر تجربه می‌کنند.  

جمع‌بندی

قطعا پیدا کردن بهترین شهر های آلمان برای مهاجرین، کار آسانی نیست و به عوامل مختلفی مانند سلیقه، بودجه و شرایط آب‎و‌هوایی شهرهای مختلف بستگی دارد؛ از همین روی ما در این مطلب برای جلوگیری از سردرگمی شما؛ فهرست بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت را ارائه کردیم. اما پس از اطلاع از این فهرست، دغدغه اصلی افراد، دریافت ویزای کشور آلمان است.

این روزها کمتر کسی هست که تنهایی و بدون نیاز به کمک موسسه‌های مهاجرتی معتبر، در دریافت وقت سفارت آلمان و ویزای کار و تحصیل در این کشور موفق باشد؛ چرا که اصولا کشورهای خارجی مانند آلمان، قوانین و شرایط خاصی را برای دریافت ویزای کار آلمان درنظر گرفته‌اند. بنابراین بیشتر افراد بدون تجربه و تخصص کافی، در این زمینه موفق نمی‌شوند.

البته پیدا کردن موسسه معتبر با بهترین قیمت و اطمینان از تعهد کاری و تخصص کارشناسان آن هم کار سختی است؛ چرا که در صورت انتخاب نادرست، امکان هدررفت هزینه‌ها وجود دارد. بنابراین اگر شما هم به دنبال موسسه معتبر و خبره در زمینه اخذ ویزای تحصیلی آلمان هستید، می‌توانید به وبسایت سبزینه مراجعه کنید.

ما در موسسه سبزینه، می‌توانیم برای دریافت ویزا و اخذ وقت سفارت آلمان به شما کمک کنیم. همچنین با استفاده از مشاوره‌های منطقی و قانونی کارشناسان ما، می‌توانید تصمیم درستی درباره انتخاب بهترین شهر های آلمان برای مهاجرت بگیرید. همچنین می‌توانید برای ترجمه و تکمیل مدارک خود برای مهاجرت، روی کمک ما حساب کنید. بنابراین در صورت تمایل به انجام کار و ادامه تحصیل در آلمان، کافی است با ما تماس بگیرید.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دسته های این وبلاگ: اخبار مقالات
 47  |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان