جستجو در سایت
 یکشنبه 29 دی 1398

شرایط و هزینه های زندگی در کانادا در سال 2024 چگونه است؟

logo

زندگی در کانادا چگونه است؟

کانادا کشوری است که حس رضایت از شرایط زندگی در میان مردم از درصد بالایی برخوردار می باشد. نکته ی حائز اهمیت پایین بودن میزان جرایم در این کشور است. کانادا سیاست جمعیتی خود را برمبنای جذب نیروی متخصص بنا نهاده است. در واقع می توان این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل و کار معرفی نمود. در یک جمع بندی کلی در توصیف کانادا می توانیم به مواردی همچون امن ترین، مرفه ترین و آزادترین کشور اشاره نمود.

شرایط زندگی در کانادا به چه صورت است؟

کانادا یکی از ایده آل ترین کشورها برای زندگی است. جالب است بدانید طبق آخرین آمار مردم کانادا به کشور خود بسیار افتخار می کنند و دلایلی همچون خدمات درمانی رایگان، اعتبار بالای پاسپورت کانادایی، سیستم آموزشی، آزادی های فردی و اجتماعی، حقوق برابر و بسیاری موارد دیگر سبب این امر گردیده است. شرایط زندگی در کانادا کاملا به کار و درآمد هر فرد بستگی داشته اما به طور کلی شرایط و هزینه های زندگی در کانادا بسیار خوب و ایده آل توصیف می گردد. در ادامه به بررسی جزئیات شرایط زندگی در کانادا می پردازیم.

 

 

هزینه زندگی در کانادا چگونه است؟

هزینه های زندگی هر کشوری یکی از الزاماتی است که قبل از مهاجرت می بایست در نظر گرفت. هزینه زندگی در کانادا به تناسب هر شهر آن متفاوت می باشد اما به طور کلی هزینه های اصلی زندگی در کانادا شامل مواردی همچون، اجاره خانه، خوراک، هزینه های مرتبط به حمل و نقل و مواردی دیگر می باشد. جالب است بدانید در سال های اخیر کشور کانادا نزد ایرانیان از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی می باشد.

 

 

هزینه اجاره خانه و مسکن در کانادا

اجاره خانه در کانادا انواع مختلفی دارد که در ادامه به شرح هریک می پردازیم.

اولین نوع آن پرداخت اجاره به عنوان Paying Guest است که شرایطی همچون شرایط خوابگاهی در ایران را دارد و حدود 500 الی 800 دلار در ماه در منطقه GTA و تورنتو کانادا می باشد.

نوع دیگر اجاره آپارتمان اشتراکی است که هزینه ای معادل 700 تا 110 دلار در ماه را در بر دارد.

برای آپارتمان زیر همکف هم حدود 1000 تا 1500 دلار تخمین زده می شود و برای آپارتمان نرمال در طبقه همکف و بالاتر هم حدود 1000 تا 2200 دلار در ماه می بایست پرداخت شود.

مبلغ 1000 دلار برای Studio apartment (سوئیت) و مبلغ 1400 دلار برای آپارتمانی که دارای اتاق خواب باشد تخمین زده می شود. در صورتی که آپارتمان دارای 2 اتاق خواب باشد به مبلغ حدود 1700 دلار افزایش می یابد و با افزایش تعداد اتاق خواب ها به نسبت مبلغ اجاره افزایش می یابد.

هزینه اجاره آپارتمان با مالک شخصی یا Condominium حدود ماهانه 1500 الی 2500 دلار می باشد و خانه های Townhouse و یا خانه های یک شکل و به هم چسبیده مقداری ارزان تر حدود 1500 الی 2000 دلار می باشد. و نوع دیگری خانه تحت عنوان Semi detached به معنای 2 خانه مشابه هم که در کنار یکدیگر قرار گرفته و با یک دیوار از هم جدا شده اند که اجاره آن برای هر فرد حدود 1800 تا 2500 دلار هزینه دارد.

خانه های ویلایی تحت عنوان Detached House هم گران ترین نوع خانه با حدود پرداخت اجاره ماهانه 2000 تا 3500 دلار می باشد.

البته در نهایت میزان اجاره هر خانه با توجه به امکانات و موقعیت قرارگیری و نزدیکی به مترو و مراکز خاص به نسبت افزایش پیدا می کند. لازم به ذکر است که تمامی نرخ ها مربوط به منطقه GTA بوده و چنانچه مرکز شهر تورنتو برای اقامت مد نظر باشد باشد به اجاره بها های ذکر شده حدود 200 تا 300 دلار اضافه می گردد.

در کنار تمامی مواردی که عنوان شد مبلغی به عنوان بیمه اجاره نامه که ماهانه حدود 20 الی 70 دلار با توجه به نوع خانه به منظور جبران خسارت های ناشی از اتفاقات غیر منتظره برای منزل هست هم می بایست در نظر داشت.

هزینه تحصیل در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا در قیاس با بسیاری از کشورها با توجه به میزان استاندارد بودن سیستم آموزشی آن بسیار مقرون به صرفه بوده و با در نظر گرفتن مزایای زندگی در کانادا و استانداردهای بالای افراد بسیاری را علاقه مند به مهاجرت نموده است. به طور میانگین سالانه حدود 20000 تا 30000 دلار بابت هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا در نظر گرفته می شود و این مبلغ قاعدتا به نسبت رشته تحصیلی و مکان تحصیل به اضافه کیفیت زندگی متغیر می باشد.

هزینه حمل و نقل در کانادا

انواع حمل و نقل عمومی شامل قطار، اتوبوس، مترو و تمامی وسایلی که تحت پوشش سازمان حمل و نقل کانادا (TTC)  می باشد. هزینه بلیط برای یک نفر حدود 3 دلار و 25 سنت که این مبلغ برای دانشجویان و دانش آموزان به مبلغ 2 دلار و 10 سنت کاهش می یابد. همچنین نوعی بلیط هفتگی تحت عنوان (Weekly Pass) وجود دارد که قیمتی برابر 75/43 دلار و برای دانش آموزان و دانشجویان 75/34 دلار محاسبه می گردد. نوعی دیگر بلیط هم برای افرادی که تردد زیادی دارند تحت عنوان بلیط نامحدود (Monthly Pass) وجود دارد که از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه می باشد.

همچنین با داشتن کارت Presto امکان دریافت تخفیف کوچیکی در بلیط ها بوجود می آید، و بلیط به 3 دلار کاهش قیمت پیدا می کند.

هزینه خورد و خوراک در کانادا

هزینه ی خورد و خوراک از اساسی ترین و مهم ترین هزینه ها در کانادا محسوب می شود و میزان هزینه به تناسب هر فرد متغیر می باشد. اما میانگین هزینه برای افراد کم غذا و کسانی که شش روز در هفته را غذای خانگی درست می کنند برابر با 50 الی 60 دلار در هفته می باشد و یک روز استفاده از غذای رستوران برابر با 15 الی 20 دلار می باشد.

هزینه خورد و خوراک برای افرادی که غذای بیشتری می خورند چیزی حدود 70 الی 80 دلار می باشد و 2-3 بار استفاده از غذای رستوران هم هزینه ای برابر با 30 الی 50 دلار در پی خواهد داشت.

هزینه اینترنت در کانادا

استفاده از اینترنت پر سرعت هم در کانادا هزینه هایی در پی خواهد داشت، طرح های اینترنتی از 50 دلار آغاز و تا 80 الی 90 دلار با توجه به امکانات افزایش هزینه دارد. برخی از شرکت های معروف خدمات موبایل از جمله Fido و Rogers هم خدمات اینترنت پر سرعت نیز ارائه می دهند و همچنین برای مدیریت هزینه ها امکان استفاده از بسته های ترکیبی تلویزیون و اینترنت موجود می باشد که برای مثال یکی از شرکت های نام برده شده این نوع بسته ترکیبی را از ماهی 95 دلار به بالا عرضه می نماید. همچنین دیگر شرکت ها بسته ی ترکیبی تلفن، تلویزیون، اینترنت را هم عرضه می نماید که میانگین نرخ آن از 105 دلار ماهانه آغاز می گردد. البته لازم به ذکر است در ماه های ابتدایی ورود به کانادا استفاده از خدمات تکی مورد نیاز به صرفه تر می باشد.

هزینه های درمانی و دندانپزشکی در کانادا

در کانادا حدود 10 درصد از تولید ناخالص صرف خدمات درمانی می شود. خدمات درمانی اصلی در این کشور برای کلیه شهروندان و پناهندگان و افراد مقیم رایگان می باشد، البته ابن نوع بیمه دانشجویان خارجی را پوشش نمی دهند و آن ها می بایست از بیمه خصوصی استفاده نمایند. با این وجود اکثر افراد بیمه تکمیلی خصوصی هم دارند و هزینه های درمانی که خدمات بیمه رایگان ارائه نمی دهد با آن پوشش می دهند. افرادی که واجد شرایط دریافت بیمه هستند پس از ورود به کشور با مراجعه به اداره بهداشت و درمان منطقه خود با ارائه مدارک شناسایی می توانند اقدام به دریافت بیمه نمایند.

کانادا از مجهزترین تجهیزات داندانپزشکی برخوردار می باشد. بیمه خدمات درمانی رایگان، هزینه های دندانپزشکی غیر بیمارستانی را پوشش نمی دهد. بنابراین افراد می توانند از بیمه خصوصی و یا بیمه ای توسط کارفرما ارائه می گردد استفاده نمایند. همچنین در معالجات طولانی و پر هزینه امکان پرداخت به صورت قسط بندی شده هم فراهم می باشد. لازم به ذکر است کلینیک و مرکز درمانی ملزم است که پیش از درمان هزینه را به صورت کتبی به بیمار ارائه دهد و پس از انجام مراحل درمانی ریز تمامی هزینه ها کامل در اختیار بیمار قرار می گیرد. البته باید بدانید که هزینه های دندانپزشکی، به خصوص دندانپزشکی زیبایی در کانادا شامل هزینه بالایی می باشد. اگر پس از تعیین وقت از دندانپزشکی منصرف شدید حتما 24 ساعت قبل به مرکز مورد نظر اعلام نمایید زیرا ممکن است مجبور به پرداخت هزینه ای شوید. و در نهایت نکته قابل ذکر این است که هزینه های پزشکی در کانادا برای کودکان رایگان بوده، به عنوان مثال تمامی هزینه های پزشکی از جمله دندانپزشکی برای کودکان تا سن 10 سالگی در کبک رایگان می باشد و حتی دارو برای کودکان تا سن 18 سالگی رایگان است.

برخی از هزینه های تقریبی دندانپزشکی در کانادا:

  • عکسبرداری: 20-25 دلار (برای یک سری)
  • معاینه کامل برای بزرگسالان: 100 الی 125 دلار (حداقل هزینه 30 دلار)
  • سفید کردن دندان ها: 18 الی 35 دلار
  • کشیدن: 120 تا 170 دلار (در برخی موارد سخت تا 200 دلار)
  • پر کردن: 75 الی 320 دلار
  • روت کانال: 500 الی 800 دلار
  • بریج هر واحد: 800 الی 1000 دلار
  • ارتودنسی: 4500 الی 6000 دلار
  • روکش-کرون: 800 الی 1000 دلار (با هزینه لابراتوار)
  • جراحی: 670 الی 800 دلار
  • ایمپلنت یا کاشت: 2500 الی 2700 دلار (شامل کشیدن، لابراتوار، کرون)

مواردی که تحت پوشش بیمه قرار می گیرند:

  • معالجه توسط پزشک خانواده
  • برخی از جراحی ها
  • درمان های بیمارستانی
  • برخی از آزمایش ها
  • رادیولوژی
  • اکثر واکسیناسیون ها
  • برخی معالجه های تحت نظر متخصصان

مواردی که تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند:

  • خدمات آمبولانس در برخی استان ها
  • دندانپزشکی
  • چشم پزشکی، عینک و لنز
  • داروهای نسخه ای

هزینه های سرگرمی و تفریح در کانادا

در تمامی شهرهای کانادا طیف وسیعی از سرگرمی و تفریح وجود دارد، اهمیتی ندارد در کدام شهر کانادا هستید، برای تفریح گزینه های متفاوتی وجود دارد. در ادامه به معرفی برخی از تفریحات می پردازیم.

سینماها در کانادا معمولا بسیار بزرگ و مدرن و گاها دارای صندلی هایی چرخشی برای فیلم های چند بعدی هستند. به دلیل نزدیکی کانادا به ایالت متحده نیز بسیاری از فیلم ها پس از انتشار وارد سینماهای کانادا هم می گردد. هزینه میانگین برای تماشای یک فیلم در سینما حدود 15 الی 20 دلار تخمین زده می شود.

تئاتر از دیگر سرگرمی ها در کانادا برای علاقه مندان قشر خاص خود می باشد و اکثر تئاترها موزیکال است. میانگین هزینه بابت تماشای یک تئاتر حدود 80 دلار می باشد.

تفریحات زمستانی در کانادا شامل شنا در آبگرم طبیعی در هنگام باریدن برف که از جمله تفریحاتی است که ارزش تجربه کردن را دارد. ماهیگیری در یخ هم از دیگر تفریحات جالب فصل زمستان کانادا می باشد.

تفریحات تابستانی در کانادا شامل شنا کردن در دریاچه ها، پیاده روی و دوچرخه سواری می باشد. فصل تابستان فرصت مناسبی برای استفاده از آب و هوا و طبیعت می باشد.

فصل پاییز از زیباترین فصل ها برای لذت از طبیعت و رنگ های زیبای آن که ترکیبی از نارنجی، زرد و قرمز می باشد و قدم زدن در میان این همه زیبایی تجربه ای منحصر به فرد خواهد بود.

هزینه های جانبی در کانادا

هزینه های جانبی در کانادا برای افراد مختلف متغیر می باشد. اگر در دسته افراد علاقه مند به ورزش باشید عضویت ماهانه در باشگاه حدود 45 الی 60 دلار هزینه در بر دارد. همچنین هزینه های تفریحاتی نظیر سینما و تئاتر که در بالا به شرح آن ها پرداختیم. دیگر هزینه های جانبی که می توان نام برد شامل هزینه قهوه می باشد. کانادایی ها اغلب عادت به خورد قهوه در صبح دارند که ماهانه 50 الی 100 دلار هزینه در بر خواهد داشت. و همچنین هزینه سفر که در افراد مختلف متغیر است.

شرایط اقتصادی کانادا

کانادا در دسته کشورهای ثروتمند جهان قرار دارد و اقتصاد آن از تنوع بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که کانادا در لیست 10 کشور برتر تولیدکننده در جهان قرار دارد. اکثر شرکت های تولید کانادا در دو استان انتاریو و کبک قرار گرفته است. تولیدات کانادا شامل: مواد غذایی، چوب، کاغذ، صنایع شیمیایی، تولیدات فلزی، نفت می باشد.

شرایط کار در کانادا

کشور کانادا جز پهناورترین ککشورهای جهان است که با وجود این وسعت تنها جمعیتی برابر با 36-37 میلیون نفر می باشد. کانادا کشوری توسعه یافته که رتبه دهم رتبه درآمد سرانه در سطح جهان دارد. کانادا از لحاظ کیفیت زندگی و اقتصادی رتبه ی بسیار خوبی دارد به همین جهت در دسته کشورهای مهاجرپذیر قرار گرفته است. مهاجرت به این کشور از روش های مختلفی انجام می گردد که یکی از انواع آن مهاجرت کاری می باشد. سیستم کاری در کانادا بر اساس امتیازبندی PBS است و طی دو مرحله انجام می پذیرد و برای مهاجرت می بایست امتیازات لازم کسب گردد. لازم به ذکر است که شرایط دریافت ویزای کانادا از نوع کاری در مناطق مختلف این کشور متفاوت می باشد.

به طور کلی برای دریافت وقت سفارت کانادا و سپس ویزای کار و اقامت در کانادا در ابتدا متقاضی می بایست بررسی نماید که آیا کشور کانادا به رشته و مهارت مورد نظر او احتیاج دارد. مشاغل بر اساس تقسیم بندی های شرکت NOC به 3 گروه O-A-B-C تقسیم می گردد.

گروه O شامل رشته های مدیریتی که از مشاغل مورد نیاز و پر درخواست ترین ها می باشد.

گروه A شامل پزشک، وکیل، مهندسین معمار و... که نیازمند مدرک دانشگاهی است.

گروه B شامل مشاغل فنی که نیازمند مدرک فنی حرفه ای یا دانشگاهی می باشد.

گروه C شامل مشاغلی همچون راننده کامیون، قصاب و... می گردد.

لازم به ذکر است که هر فرد در کنار مدارک تحصیلی می بایست تجربه کاری مفیدی هم در زمینه تخصصی خود داشته باشد.

مشاغل مورد نیاز کانادا طبق آخرین اطلاعات شامل :

مدیریت کسب و کار، مدیران تعمییر و نگهداری تاسیسات، متخصصان منابع انسانی، مهندسین برق و الکترونیک، مهندسین عمران، مهندسین مکانیک، حسابدار، طراحان وب و توسعه دهندگان، مهندسی شیمی، مهندسی نفت، مهندسین نرم افزار، مهندسین هوافضا، برنامه نویس کامپیوتر، مهندسی معدن، مدیران تولید، مدیران کشاورزی، معماران، مهندسین IT کامپیوتر، مهندسی صنایع، جوشکاران.

گرانترین شهرهای کانادا کدامند؟

  • ونکوور (Vancouver)

طبق تحقیقات انجام گرفته ونکوور گران ترین شهر کانادا محسوب می گردد. میانگین هزینه بابت خانه در ونکوور حدود 800 هزار دلار می باشد، اما از طرفی هم این شهر ارزش هزینه های بالا را دارد، همچنین ونکوور دارای 450 کیلومتر مسیر اختصاصی دوچرخه سواری بوده و دارای مقام کم ترین تولید کننده آلاینده های کربنی را دارا می باشد و شاید در آینده لقب سبزترین شهر دنیا را به خود اختصاص دهد.

  • تورنتو (Toronto)

رتبه دومین شهر گران در کانادا متعلق به تورنتو می باشد، میانگین قیمت خانه در این شهر حدود 480 هزار دلار می باشد. تورنتو وسیع ترین شهر کانادا بوده و دارای جمعیت به نسبت زیادی است، بنابراین این شهر از لحاظ امکانات تفریحی بسیار پربار می باشد. برج معروف سی ان (CN) در این شهر واقع گردیده است.

  • ویکتوریا

سومین شهر گران کانادا ویکتوریا می باشد، نرخ خانه در این شهر میانگین 420 هزار دلار محاسبه می گردد. آب و هوای شهر ویکتوریا به نسبت سایر شهرها گرم تر است.

  • کلگری (Calgary)

میانگین قیمت خانه در کلگری حدود 419 هزار دلار می باشد. این شهر در مجاورت کوه های راکی واقع گردیده است.

  • همیلتون (Hamilton)

قیمت خانه در این شهر حدود 350 هزار دلار و به عنوان پنجمین شهر گران کانادا شناخته می شود.

  • اتاوا (Ottawa)

اتاوا پایتخت کانادا و رتبه ششم در لیست گران ترین شهرهای کانادا را دارد و میانگین نرخ خانه در این شهر حدود 434 هزار دلار تخمین زده می شود. همچنین قابل ذکر است این شهر لقب تمیزترین شهر در دنیا را دارد و شامل موزه ها و گالری های بسیاری است.

  • ادمونتون (Edmonton)

میانگین قیمت خانه در شهر ادمونتون حدود 323 هزار دلار محاسبه می گردد. این شهر به برگزاری جشن ها و فستیوال های مختلف شهرت دارد.

  • ساسکاتون (Saskatoon)

شهر ساسکاتون شهری آفتابی با میانگین حدود قیمت خانه 321 هزار دلار می باشد.

  • مونترال (Montreal)

مونترال رتبه نهم در لیست گران ترین شهرهای کانادا را دارد که میانگین قیمت خانه در آن حدود 320 هزار دلار محاسبه می گردد. مونترال شهر فستیوال و جشن ها می باشد.

ارزانترین شهرهای کانادا برای زندگی کدامند؟

  • شربروک (Sherbrooke)

شهر شربروک در 160 کیلومتری شهر مونترال واقع گردیده است. این شهر به عنوان شهر دانشجویی شناخته می شود و چندین موسسه آموزشی در این شهر موجود می باشد.

  • لاوال (Laval)

شهر لاوال در 30 کیلومتری مونترال واقع گردیده است و در واقع حومه شهر مونترال می باشد.

  • ساگونه (Saguenay)

این شهر در 200 کیلومتری شمال شهر کبک واقع گردیده است. اقتصاد این شهر بر پایه صنایع چوب و آلومینیوم استوار می باشد.

  • لویس (Levis)

شهر لویس از دیگر شهرهای ارزان کانادا محسوب می گردد، در این شهر پالایشگاه نفتی و صنایع مربوط به آن وجود دارد.

  • تربونه (Terrebonne)

شهر تربومه در حومه شهر مونترال واقع گردیده و یکی از مراکز تولیدی محسوب می گردد.

  • لانگوی (Langueuil)

شهر لانگوی در امتداد رودخانه سنت لورنس مونترال واقع گردیده است و صنعت این شهر هوافضا می باشد.

  • مونکتون (Moncton)

یکی از ارزان ترین شهرهای کانادا، مونکتون می باشد. همچنین  این شهر دارای اقتصادی قوی و متنوعی است.

  • ترویس-ریورس (Trois-Rivieres)

ترویس-ریورس میان شهرهای مونترال و کبک واقع گردیده است و یکی از قدیمی شهرهای صنعتی کانادا است.

  • ابتسفورد (Abbotsford)

این شهر در نزدیکی ونکوور واقع گشته است و ارزان ترین شهر بریتیش کلمبیا محسوب می شود.

  • سنت کاترین ( Catharines)

شهر سنت کاترین یکی از ارزان ترین شهرهای کانادا محسوب می گردد. همچنین از بزرگترین شهرهای منطقه نیاگارا می باشد و بر پایه تولید و صنایع خدماتی به حساب می آید.

هزینه های عمومی زندگی در شهرهای کانادا چقدر است؟

هزینه های عمومی زندگی در کانادا شامل هزینه اجاره خانه، خوراک، هزینه های حمل و نقل و ... می باشد. اجاره خانه از مهم ترین هزینه های زندگی در شهر کانادا محسوب می گردد که مبلغ آن به تناسب شهر و محله متفاوت می باشد. اما حداقل مبلغی که برای اجاره مورد نیاز است 1000 دلار می باشد.

هزینه حمل و نقل از دیگر هزینه های مهم می باشد. انواع حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس، قطار و... است. میانگین هزینه ی اعلام شده در سامانه حمل و نقل کانادا بابت هر بلیط 3 دلار و 25 سنت بوده و این مبلغ برای دانش آموزان و دانشجویان شامل تخفیف می گردد و به طور تقریبی به 2 دلار تبدیل می شود، همچنین روش هایی برای تهیه بلیط های اقتصادی هفتگی و یا نامحدود ماهانه وجود دارد.

دیگر هزینه های رایج و عمومی در کانادا شامل قبوض موبایل، اینترنت، تلویزیون، گاز، برق، آب می باشد که در کانادا با عنوان Hydro شناخته می شود. هزینه خدمات موبایل همچون سایر کشورها بر حسب اپراتور انتخابی می باشد و حداقل هزینه حدود ماهانه 35 دلار می باشد. هزینه اینترنت هم ماهانه از 50 دلار آغاز می شود و حداکثر تا 90 دلار محاسبه می گردد. همچنین شرکت هایی وجود دارند که خدمات تلویزیون، اینترنت و تلفن خانگی را به صورت ترکیبی ارائه می دهند که قیمت آن ها از ماهی 105دلار شروع می گردد. اما شاید استفاده از بسته های تک محصوله برای تازه وارد ها مناسب تر باشد. از جمله شرکت های معروف ارائه دهنده خدمات موبایل در کانادا که می توان نام برد شامل Fido و Rogers می باشد.

هزینه های پرداخت قبوض آب و گاز و برق هم به نسبت خانه از حدود ماهانه 50 دلار شروع می گردد و تا میزان 120 دلار افزایش می یابد.

و در نهایت مهم ترین بخش هزینه ها که به خوراک مربوط می شود برای افراد مختلف بسیار متفاوت می باشد. اما اگر مقداری را به صورت میانگین برای یک فرد کم غذا در ماه در نظر بگیریم حدود ماهانه  200 الی 250 دلار تخمین زده می شود.

و اما اگر هزینه های جانبی را هم بخواهیم در نظر بگیریم که همه افراد را در بر نمی گیرد، شامل ورزش که میانگین هزینه باشگاه در ماه حدود 50 دلار، هزینه ی تماشای یک فیلم در سینما که حدود 20 دلار و تماشای یک تئاتر که میانگین با در نظر گرفتن جای خوب در سالن حدود 80 دلار هزینه دارد. همچنین هزینه هایی نظیر نوشیدن قهوه که جزو عادات روزانه ی کانادایی ها محسوب می گردد هم معادل 50-100 دلار در ماه در بر دارد. دیگر هزینه های جانبی که میان افراد مختلف بسیار متغیر می باشد، هزینه های پوشاک و سفر است.

 

 

مشکلات زندگی در کانادا

کانادا در کنار مزایای بسیار زیادی که دارد ممکن است برای برخی افراد معایبی هم داشته باشد که از مهم ترین آن ها شرایط آب و هوایی می باشد. برخی مناطق کانادا دارای زمستان های سرد و طولانی می باشد که ممکن است برای برخی افراد شرایط زندگی را سخت کند. با این اوصاف مناطق جنوبی و غربی کانادا دارای آب و هوای معتدل تری می باشد.

یکی دیگر از مشکلات زندگی در کانادا مییزان مالیات می باشد که با انجام تغییراتی در شیوه زندگی مقدار آن را تا میزان زیادی می توان کاهش داد بنابراین افراد تازه وارد نیاز است تا با یک مشاور حسابدار مشورت نموده و هزینه هایی که منجر به پرداخت مالیات زیاد می شود را حذف نمایند.

نکته ی مهم قابل ذکر در مورد کشور کانادا این است که بدانید که کانادا کشور ارزانی نیست و هزینه های مسکن، به خصوص در مناطق محبوب بسیار بالا می باشد، در واقع صنعت ملک از صنایع پر قدرت این کشور محسوب می گردد. البته شرایط برای مهاجرانی که از کشورهایی که هزینه ملک در آن زیاد بوده خیلی دشوار نمی باشد. در نهایت زندگی در کانادا و پرداخت هزینه های آن نیازمند شغلی با درآمد بالا است.

دیگر مشکلات زندگی در کانادا شامل : عدم تسط داشتن به زبان ها انگلیسی و فرانسوی، نداشتن تخصص و پیدا نکردن شغل مناسب، مسافت بسیار طولانی میان ایران و کانادا، تفاوت آب و هوایی با ایران.

مزایای زندگی در کانادا

دریافت اقامت کانادا دارای مزایای بسیاری می باشد که در ادامه به شرح برخی از مهم ترین موارد آن می پردازیم.

کانادایی ها افراد بسیار خونگرم و میزبانانی مهربان هستند بنابراین افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دلرند می توانند این اطمینان را داشته باشند که در امنیت کامل قرار خواهند داشت.

سیستم آموزشی و خدمات درمانی کانادا دارای استاندارد بالایی بوده و این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است.

از دیگر مزیت های خوب مهاجرت به کانادا امتیاز ویژه ایست که دولت برای مهاجرت خانوادگی نسبت به فردی در نظر گرفته است، زیرا به اثبات رسیده که افرادی که به همراه خانواده مهاجرت نموده اند به موفقیت هایی بیشتری دست یافته اند.

نکته ی دیگر اقتصاد کانادا است که در مقایسه با اقتصاد اروپا در بحرانی قرار نگرفته و بازار کار و اقتصادی خوبی دارد و همچنان جا برای نیروی کار جدید را دارد.

کانادا از امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری برخوردار می باشد که از تمامی مراکز آن به خوبی نگهداری می شود و محیط های مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت دارد.

در کانادا چهار فصل به صورت مجزا وجود دارد و امکانات تفریحی مخصوص بابت هر فصل در خارج از منزل فراهم می باشد. بنابراین در تمامی فصول امکانات تفریحی فراهم می باشد.

به طور کلی مزایای مهاجرت به کانادا برای ایرانیان شامل : آرامش و امنیت زندگی، اقامت قانونی و اجازه برای کار، بازار کار پررونق و اقتصادی قوی، حقوق شهروندی، سیستم آموزشی با کیفیت، مدارس رایگان دولتی و هزینه های تحصیلی دانشجویی مناسب، احترام به مهاجران، آزادی اجتماعی و بیان و اندیشه، سطح بالای بهداشت و درمان، امکان همراهی خانواده با متقاضیان تحصیلی، امکان اسپانسر شیپ والدین.

میانگین حقوق و درآمد در کانادا چقدر است؟

مسائل مرتبط به کار و میزان درآمد همواره برای مهاجران یکی از پر اهمیت ترین دغده ها محسوب می گردد. یکی از مهم ترین نکاتی که پیش از مهاجرت به هر کشوری می بایست مد نظر داشت موقعیت شغلی و بازار کاری کشور مربوطه و همچنین میزان حقوق پرداختی هر حرفه می باشد.

لازم به ذکر است که کار در کانادا نیازمند ضوابط خاصی است که نوع ویزای کاری مشخص کننده این امر می باشد. به طور مثال میانگین حقوق ساعتی در کانادا برای مردها برابر با 53/27 دلار، برای خانم ها 98/23، کارکنان تمام وقت 21/27 و کارکنان نیمه وقت 40/18 در نظر گرفته شده است.

کیفیت زندگی در کانادا به چه صورت است؟

 

 

کانادا در میان تمامی کشورها به کیفیت زندگی شهرت دارد  و به تازگی رتبه بهترین کشور جهان از لحاظ کیفیت را کسب نموده است. مواردی که این کشور را متمایز نموده است شامل دانشگاه های خوب بین المللی، طبیعت، امنیت و آرامش، تنوع فرهنگی و بسیاری موارد دیگر می باشد. از این رو کانادا یکی از ایده آل ترین کشورها برای مهاجرت به سبب وسعت و منابع طبیعی سرشار، همچنین جمعیت کم با توجه به مساحت و وجود فرصت های شغلی و تحصیلی و پیشرفت، رعایت حقوق شهروندی، دارا بودن شهرهای مناسب زندگی می باشد.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی کانادا رتبه بهترین کشور در جهان جهت زندگی را دارد و در دسته بهترین مقاصد مهاجرتی قرار گرفته است. در مجموع هزینه های زندگی در کانادا در حالت صرفه جویی برای یک زوج حدود 1800 دلار و برای زوج هایی که دارای هزینه های بیشتری برای گردش و تفریحات هستند ماهانه حدود 5000 الی 4500 دلار می باشد.

هزینه ها برای زوج های دارای یک فرزند درموارد اجاره، موبایل، قبوض تلفن و Hydro، تلویزیون یکسان بوده و فقط مبلغی بابت خوراک در حدود 500 الی 1200 دلار اضافه می گردد.

بابت حمل و نقل هم هزینه ای معادل 250 الی 400 دلار و هزینه های جانبی هم 200 الی 700 دلار اضافه می گردد.  و در نتیجه هزینه ها برای یک خانواده 3 نفره با رعایت و صرفه جویی حدود 2060 دلار و در صورت ولخرجی 5240 دلار خواهد بود. بنابراین با در نظر گرفتن متوسط درآمد در کانادا مبالغ فوق خیلی سنگین نمی باشد و قابل پرداخت است.

البته در این میان لازم به ذکر است که خانواده های دارای فرزند ماهانه مبلغی حدود 300 تا 400 دلار به ازای هر فرزند از دولت دریافت می کنند که در تامین هزینه های زندگی تاثیرگذار خواهد بود.

این صفحه را به اشتراک بگذاریم:
دسته های این وبلاگ: اخبار مقالات
 246  |
 3.00   از   5/00   از تعداد   1   رای   |
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تجربیات و سوالات خود در مورد مطالب این صفحه را با ما به اشتراک بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت به تمامی سوالات پاسخ خواهند داد.

ContantUs مشاوره رایگان